Молитва в безведрии

Все о религии и вере - "молитва в безведрии" с подробным описанием и фотографиями.

Сокровищница духовной мудрости

Трезвение в молитве

Когда молишься и воспоминаешь о Боге, будь как птица, легко и высоко парящая, по обету монашества и значению одежд твоих (прп. Антоний Великий, 89, 96).

Когда молишься, не допускай лености: ибо молитва ленивого — праздные слова (прп. Антоний Великий, 89, 96).

Кто молится трезвенно, тот попаляет демонов; а кто молится рассеянно, над тем насмеются они (прп. Ефрем Сирин, 30, 169).

Вопиять во услышание — знак человекоугодия, а кто молится с ведением и е верою, тот зрит перед собою Господа. (прп. Ефрем Сирин, 31, 102).

Если молитва будет предшествовать делу, и, встав с ложа, первые свои движения посвятишь молитве, то грех не найдет доступа к душе (прп. Ефрем Сирии, 32, 12).

. Когда молится кто с ведением, не позволяет скитаться помыслам, и разумеет, кто он, и Кому предстоит, и с Кем беседует, тогда молитва его приближается к Богу, тогда и враг сильно страждет, как пораженный стрелою в сердце. Душа по благодати более и более преуспевает, а враг бежит, как прах пред лицем ветра, гонимый Ангелом Божиим (Пс. 34, 5). Вот почему заставляет страдать врага, кто молится с ведением и мужественно подвизается, пленяя свой помысл (прп. Ефрем Сирин, 32, 299).

. Будем возгревать совесть, возбуждать в душе скорбь памятью о грехах, возбуждать скорбь не для того, чтобы стеснит!» душу, но чтобы соделалась она достойной услышания, была трезвенна, бодрствовала и касалась самих небес (прп. Ефрем Сирин, 32, 408).

Не по телесному навыку, не по привычке вопиять, молчать, преклонять колена, должно нам молиться, но, трезвенно внимая умом, ожидать, когда Бог придет и посетит душу. (прп. Макарий Египетский, 89, 215).

Приступающие ко Господу должны совершать молитвы в безмолвии, мире и великом покое, и внимать Господу не с воплями непристойными и смешанными, но с томлением сердца и трезвенными помыслами (прп. Макарий Египетский, 89, 216).

Истинное основание молитвы таково — быть внимательным к помыслам и совершать молитву в великом безмолвии и мире. Человеку молящемуся надобно все усилие свое обращать на помыслы, и что служит пищею лукавым помыслам, то отсекать, а устремляться мыслию к Богу. (прп. Макарий Египетский, 89, 216).

. Человеку бодрствующему, внимательному и имеющему пламенную любовь к Богу, ничто никогда не может препятствовать беседовать с Господом (свт. Иоанн Златоуст, 46, 162).

Вспомни во время молитвы о геенне, о наказании и мучении — и враг даже на мысль тебе не может прийти. Сокруши свой ум, смири душу воспоминанием о своих преступлениях, и гнев не в состоянии будет смущать тебя (свт. Иоанн Златоуст, 46, 376).

Немалая и это добродетель, когда кто может входить в храм и, входя, поклоняться с чистою совестию. Не в том дело, чтобы преклонить колена или войти в храм, но в том, чтобы войти с душою усердною и с умом внимательным, чтобы пребывать в нем не телом только, но и душою (свт. Иоанн Златоуст, 48, 453 —454).

Молиться. нужно так, чтобы ум был всецело собран и напряжен, и должно призывать Бога со скорбящей душой, и не говорить многих слов, не растягивать молитву, а говорить немного простых слов, потому что не от множества слов, а от трезвенности ума зависит услышание. Если ты растянешь свою речь, то часто можешь рассеяться вниманием и дать диаволу возможность совершенно бесстрашно подойти к тебе и обольстить и отвлечь твою мысль от того, что ты говоришь; если же ты будешь совершать постоянные молитвы и все время займешь такими молитвами, то будешь в состоянии совершать их с великой трезвенностью (свт. Иоанн Златоуст, 52, 965).

. Во время молитв мы можем удерживать трезвенное внимание, если будем помнить, с Кем беседуем, если будем представлять, что приносим жертву, имеем в руках нож, и огонь, и дрова, если мысленно отверзши двери неба, там остановимся, и, взяв духовный нож, вонзим его в жертвенное животное, и пожрем Ему трезвенное внимание, и прольем пред Ним слезы (свт. Иоанн Златоуст, 53, 519).

Молитва имеет нужду в трезвении, как малая лампадочка в свете свечи (может быть, как лампада в безветрии, чтобы гореть, как свеча) (прп. Исихий Иерусалимский, 90, 188).

Молись, не одними внешними телодвижениями выражая молитву, но с великим страхом обращай ум свой к сочувствию духовной молитвы (прп. Нил Синайский, 71, 178).

. Самым сильным, действенным и страшным заговором служит для демонов трезвенная молитва (прп. Нил Синайский, 73, 322—323).

Молись мирно и безмятежно, пой разумно и благонастроенно, и будешь, как птенец орлий, поднимающийся на высоту (прп. Нил Синайский, 90, 233).

В горниле искушается золото, а предстояние на молитве искушает усердие и любовь к Богу в монахах (прп. Иоанн Лествичник, 57, 138).

Не столько осужденный боится изречения своей казни, сколько ревностному молитвеннику страшно предстояние на молитве (прп. Иоанн Лествичник, 57, 237).

Когда трезвенно помолишься, вскоре будешь борим на гнев, ибо враги наши обыкновенно так поступают (прп. Иоанн Лествичник, 57, 238).

Как древле, ниспав из своей области, ум забыл о ее преславной светлости, так теперь, забыв о всем здешнем, должно ему опять востекать туда молитвою (прп. Илия Екдик, 91, 475).

. Пребывай терпеливо в молитве, не расслабляясь скучанием и унынием, — и благий Бог не оставит тебя (старец Симеон Благоговейный, 93, 68).

Внимание так должно быть связуемо и неразлучно с молитвою, как связано и неразлучно тело с душой (прп. Симеон Новый Богослов, 77, 179).

Душа (грехолюбивая), как стеною будучи ограждена и окружена духами злобы, связуется узами мрака, — и но причине этого окружающего ее мрака не может молиться как следовало бы, ибо связуется им втайне (в сокровенностях и глубинах своих или сама не ведая как), и слепотствует внутренними очами. Но когда она (пришедши в себя) положит начало молитвенному к Богу прибеганию и станет по силе трезвиться в молитве, тогда мало-помалу начинает она разрешаться силою молитвы и от тьмы; иначе же разрешиться от нее нет никакой возможности (прп. Филофей Синайский, 91, 410—411).

Лучше трудиться в делании молитвы, нежели мудрствовать о ней и читать мудрования (свт. Феофан, Затв. Вышенский, 83, 177).

Назначение кратких молитовок — способствовать собранию мыслей и трезвению (свт. Феофан, Затв. Вышенский, 83, 221).

Заметили ошибку в тексте? Выделите её мышкой и нажмите Ctrl+Enter

Молитва в безведрии

Во время безведрия (тропарь, кондак и молитва)

П ри́зри ми́лостивно, Бо́же, на лю́ди согре́шшия,/ и не пре́зри в покая́нии к Тебе припа́дающих,/ но я́ко Благ поми́луй,/ и вско́ре пра́веднаго Твоего́ изба́ви преще́ния,// моли́твами Богоро́дицы, Еди́не Человеколю́бче.

Н е отри́ни до конца́ согре́шшия лю́ди Твоя́, Влады́ко,/ ниже́ отста́ви ми́лости и щедро́ты Твоя́ от нас,/ но я́ко бе́здна сый щедро́т, и милосе́рдия пучи́на,/ приими́ мольбы́ на́ша,/ и изба́ви нас от належа́щия беды́ и ну́жды,// Еди́н бо еси́ Благоуве́тлив.

Молитва во время многодневных проливных дождей

В лады́ко Го́споди Бо́же наш, дре́вле ревни́теля Илию́ про́рока твоего́ мольбу́ послу́шавый, и е́же на вре́мя дождь удержа́ти изво́ливый: и ны́не человеколюби́вый Тво́рче, и ми́лостивый Го́споди, при́зри и на нас смире́нных и недосто́йных рабо́в Твои́х смире́нныя мольбы́, и я́ко щедр пре́зри на́ша прегреше́ния, и умоле́н быв от сама́го Твоего́ человеколю́бия, пода́ждь ве́дро достоя́нию Твоему́, и со́лнце просвети́ на тре́бующыя и прося́щыя от Тебе́ ми́лости: возвесели́ лице́ земли́ ни́щих ра́ди люде́й Твои́х, младе́нец же и скот и ины́х всех живо́тных, и́хже насыща́еши Твои́м благоволе́нием, и дае́ши пи́щу им во бла́го вре́мя. Ей, Го́споди Бо́же наш, не отри́ни вотще́ мольбу́ на́шу, ниже́ посрами́ нас от ча́яния на́шего, но пощади́ нас по ми́лости Твое́й, и посети́ щедро́тами Твои́ми: исчеза́ют бо всу́е дни́е на́ши, и оскудева́ет в боле́зни живо́т наш: не погуби́ у́бо нас беззако́ний ра́ди на́ших, и́миже негодова́ние в я́рость Твою́ на себе́ привлеко́хом: но сотвори́ с на́ми по ти́хости Твое́й, и по мно́жеству ми́лости Твоея́ се бо душе́ю сокруше́нною, и ду́хом смире́нным пред Тобо́ю припа́даем, и я́ко раби́ непотре́бни, па́че же бо́льшия ка́зни досто́йни, в покая́нии умиле́нно Тебе́ вопие́м: согреши́хом и беззако́новахом, и прегреши́хом во всем, за́поведи Твоя́ преступа́юще, и сего́ ра́ди вся, я́же наво́диши на ны, и́стиною и судо́м наво́диши: но не до конца́ тле́нию, гла́ду же и поги́бели преда́ждь нас, ниже́ да потопи́т нас бу́ря водна́я: но во гне́ве ми́лости помяни́, и ту́не щедро́т Твои́х ра́ди уми́лостивися, и твое́ созда́ние и де́ло рук Твои́х я́ко благ поми́луй, и от вся́каго зла ско́ро изба́ви.Твое́ бо есть, е́же ми́ловати и спаса́ти нас Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

П оми́луй нас Бо́же по вели́цей ми́лости Твое́й: Собира́яй во́ды во о́блацех от коне́ц земны́х, поведе́нием Твои́м удержи́ я́, и пусти́ ве́дро на земли́, со умиле́нием мо́лимтися всеще́дрый Влады́ко, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

П ризыва́яй во́ду морску́ю, и сию́ па́ки всемогу́щею си́лою твое́ю удержа́ти моги́й, и просвети́ти поднебе́сную, в покая́нии мо́лимтися всеми́лостиво Го́споди, услы́ши и человеколю́бно поми́луй.

В е́дро во́льное пусти́ Го́споди, на земли́, и от истле́ния ско́ро изба́ви нас, боле́зненным се́рдцем мо́лимтися, услы́ши и щедро́тно поми́луй.

П осеща́яй зе́млю, и умножа́яй жи́та ея́: прозяба́яй же па́жить ското́м, и траву́ на слу́жбу челове́ком: поми́луй челове́ки и скоты́, и запрети́ безго́дному дожде́вному лия́нию, со́лнцу же благовре́менно возсия́ти на земли́, и умножа́ти плоды́ ея́ повели́: мо́лимтися благоутро́бне Го́споди, услы́ши и я́ко благ поми́луй.

Я́ ко о́чи раб в руку́ госпо́дий свои́х, та́ко о́чи на́ши к тебе́ Бо́же наш ве́рою взира́ют, до́ндеже уще́дриши ны: те́мже не погуби́ нас безме́рною мокро́тою: но ми́лостивно при́зри на ны ве́дром, и щедро́тно поми́луй.

О сиява́яй со́лнце на злы́я и благи́я, и подава́я ве́дро, и ро́су благоплодоно́сну, и благода́рственныя возду́хи на по́льзу созда́нию Твоему́, не я́ростию Твое́ю накажи́ нас: но ми́лостивно умно́жи се́мена земна́я и плоды́ ея́, в покая́нии мо́лимтися, человеколю́бче Го́споди, услы́ши и я́ко щедр поми́луй.

Н е помяни́ беззако́ний на́ших Влады́ко, а́ще бо беззако́ния на́зриши, никто́ же постои́т пред Тобо́ю: но ско́ро да предворя́т ны щедро́ты Твоя́ Го́споди, я́ко обнища́хом зело́: да не растли́т нас безве́дрие, и до конца́ да не погуби́т, мо́лимтися: ско́ро услы́ши и ми́лостивно поми́луй. Ами́нь

  • 22 Ноябрь 2017

Обновления на сайте

Обновления на сайте

В раздел ТИПИКОН добавлена Глава 56. и Глава 57.

Объявления

  • 08 Июль 2014

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

ПОИСК ПО САЙТУ

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

Молитвы при последовании при безведрии (проливных дождях)

Достойная казнем сотворихом, и праве-ден суд Твой постиже нас, Господи: но пощади, пощади люди согрешшия, и отврати гнев Твой, праведно на ны движимый; в покаянии к Тебе припадаем и смиренно молим Ти ся, услыши и помилуй. Да не потопит нас, Господи, буря водная, и да не растлиши землю и гладом умориши нас, людей Твоих, но яко Благ, устави водное лияние, и теплоте солнечной возсияти на земли яко Силен повели, прилежно молим Ти ся, Царю Пресвятый, услыши и помилуй. Нищих ради людей Твоих и скота, мрачному воздуху и темной мгле разытися, и лучам солнечным возсияти повели, Всещедрый Господи, да не безгодно скончаемся, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй. Спаси нас от брения, Господи, и от тимения глубины, и от глубоких вод, да не исчезнут в суете дние наши и лета наша в воздыханиих, но помяни завет Твой, иже к Ною, и сотвори с нами по милости Твоей, сокрушенным сердцем молим Ти ся, услыши и помилуй. В скорби и печали нашей, и смутной тузе, к Тебе, Господу Богу нашему, умиленно вопием: да приидет к Тебе молитва наша, и да изыдет из нетления живот наш, да не безгодно исчезнем, милостиво услыши глас нищих людей Твоих, и человеколюбно помилуй. Не на дугу, юже в знамение завета на облацех поставил еси, Господи, но на Твоя щедроты взираем и Твою милость привлещи ищем, к Тебе, богатому в милости и безмерному в щедротах, сердцем сокрушенным молим Ти ся: подаждь нам мирное и плодоносное ведро с благорастворенными воздухи, и скоро, яко Щедр, услыши и помилуй.

О прехвальный и пречудный пророче Божий Илие, просиявый на земли равноангельным житием твоим, пламеннейшею ревностию по Господе Бозе Вседержители, еще же знамении и чудесы преславными, таже, по крайнему благоволению к тебе Божию, преестественно восхищенный на огненней колеснице с плотию твоею на Небо, сподобльшийся беседовати с Преобразившимся на Фаворе Спасителем мира, и ныне в райских селениих непрестанно пребываяй и предстояй Престолу Небеснаго Царя! Услыши нас, грешных и непотребных (имена), в час сей предстоящих пред святою твоею иконою и усердно прибегающих к ходатайству твоему. Моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам дух покаяния и сокрушения о гресех наших и всесильною своею благодатию да поможет нам оставити пути нечестия, преспевати же во всяком деле блазе; да укрепит нас в борьбе со страстьми и похотьми нашими; да всадит в сердце наше дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности к славе Божией и спасению ближних. Упраздни молитвами твоими, пророче, злыя обычаи мира, паче же погибельный и тлетворный дух века сего, заражающий христианский род неуважением к Божественней православней вере, к уставом Святыя Церкве и к заповедем Господним, непочтением к родителем и властем придержащим, и низвергающий людей в бездну нечестия, развращения и погибели. Отврати от нас, пречудне пророче, предстательством твоим праведный гнев Божий и избави вся грады и веси Отечества нашего от бездождия и глада, от страшных бурь и землетрясений, от смертоносных язв и болезней, от нашествия врагов и междоусобныя брани. Укрепи твоими молитвами, преславне, предержащии власти наша в велицем и многотруднем подвизе народоправления, благопоспешествуй им во всех благих деяниих и начинаниих к водворению мира и правды в стране нашей. Пособствуй христолюбивому воинству во бранех со врагами нашими. Испроси, пророче Божий, от Господа пастырем нашим святую ревность по Бозе, сердечное попечение о спасении пасомых, мудрость во учении и управлении, благочестие и крепость во искушениях, судиям испроси нелицеприятие и безкорыстие, правоту и сострадание к обидимым, всем начальствующим попечение о подчиненных, милость и правосудие, подчиненным же покорность и послушание ко властем и усердное исполнение своих обязанностей; да тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ в Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Емуже подобает честь и поклонение со безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом во веки веков. Аминь.

О Пресвятая Дево Богородице, Премилостивая Владычице, Царице Небесе и земли, всякаго дома и семейства христианскаго Благоустроительнице, труждающихся благословение, нуждающихся неистощимое богатство, сирых и вдовиц и всех людей Кормительнице! Питательнице наша, рождшая Питателя Вселенныя и Спорительнице хлебов наших: Ты, Владычице, ниспосылаеши Твое Матернее благословение градом нашим, селам и нивам и коемуждо дому, на Тя упование имущему. Темже с благоговейным трепетом и сокрушенным сердцем смиренно молим Тя: буди и нам, грешным и недостойным рабом Твоим, мудрая Домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Всякое же сообщество, всякий дом и семейство во благочестии и православии, единомыслии, послушании и довольстве соблюди. Нищия и неимущия пропитай, старость поддержи, младенцы воспитай, всех вразуми преискренне взывати ко Господу: «Хлеб наш насущный даждь нам днесь». Сохрани, Пречистая Мати, люди Твоя от всякия нужды, болезни, глада, губительства, града, огня, от всякаго злаго обстояния и Всякаго нестроения. Обители нашей (веси), домам и семействам и всякой души христианстей и всей стране нашей исходатайствуй мир и велию милость, да славим Тя, Премилостивую Питательницу и Кормительницу нашу, ныне и присно, и во веки веков.Аминь.

Молитвы пред иконами Божией Матери «Покров Пресвятой Богородицы»

О Пресвятая Дево, Мати Господа Вышних Сил, Небесе и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице! Приими хвалебно-благодарственное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко Престолу Бога Сына Твоего, да милостив будет неправдам нашим и пробавит благодать Свою чтущим всечестное имя Твое и с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему. Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ты умилостивиши Его о нас, Владычице, яко вся Тебе от Него возможна суть. Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорей Заступнице нашей: услыши нас, молящихся Тебе, осени нас вседержавным покровом Твоим и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание: всем же нам дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя; разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления; воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша ко зрению спасения; милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия и на Страшнем суде Сына Твоего; преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в вечней жизни со Ангелы и со всеми святыми жити сотвори. Ты бо еси, Госпоже, Слава небесных и Упование земных, Ты по Бозе наша Надеждо и Заступнице всех притекающих к Тебе с верою. К Тебе убо молимся и Тебе, яко Всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Свято-Введенский Толгский женский монастырь Официальный сайт

Ходи перед Богом по мысленному пути с простотою. Знай, что ты заражен греховностью, что эта греховность естественно должна отзываться во всех твоих действиях, и потому плачь молитвенно пред Богом и только.

В обители отслужили молебен при безведрии (плохой погоде, проливных дождях)

По благословению правящего архиерея Ярославской и Ростовской митрополии, митрополита Пантелеимона, в Толгском монастыре ежедневно совершают молитвенные ектении о даровании хорошей погоды и служатся молебны при безведрии. Сегодня, после всенощного бдения накануне праздника в честь Владимирской иконы Божией Матери, молебен служился под открытым небом.

Посмотреть короткое видео с молебна

Последование молебнаго пения ко Господу Богу нашему Иисусу Христу, певаемаго во время безведрия, егда дождь многий безгодно идет

Священник возглашает: “Благословен Бог наш. ” , чтец: “Аминь”, “Царю Небесный. ” , Трисвятое, “Отче наш. ” , священник: “Яко Твое есть Царство. ” , чтец: “Господи, помилуй” (12 раз), “Приидите, поклонимся” (трижды), и псалом 68-й: “Спаси мя, Боже, яко внидоша воды до души моея. “, “Слава, и ныне”, “Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже” (трижды). Диакон произносит великую ектению: “Миром Господу помолимся. ” до прошения: “О плавающих. ” и добавляет следующие: “О еже не в гневе прещения своего умалити нас, грех ради и беззаконий наших; но милости и щедроты Своя от века сущия помянути, и помиловати нас, Господу помолимся”.

“О еже помянути Завет Свой, иже к Ною, и не растлити безгодною мокротою, и мрачным злорастворным воздухом, и темною мглою землю, и нищих людей Своих; но милостивно пощадити достояние Свое, и солнцу плодоносными лучами и мерною теплотою возсияти на земли повелети, Господу помолимся”.

“О еже повелети облаком престати от безгоднаго дождя, и мраком разъитйся, светлости же солнечной возсияти, Господу помолимся”.

“О еже пощадити люди, и скоты, и всю землю сию, и не растлити ю безгодным дождевным лиянием, Господу помолимся”.

“О еже подати благорастворенное ведро достоянию Своему, и умножити плоды земныя, Господу помолимся”.

“О еже не по грехом нашым воздати нам, и казнити нас; но по велицей милости Своей, и по многим щедротам Своим, явити на нас скорое Свое человеколюбие и благость, Господу помолимся”.

“О еже не растлити плоды и семена земная грех ради наших, безгодным дождевным лиянием; но вольным ведром пощадити и угобзйти я нищих ради людей Своих, Господу помолимся”.

“О еже благоприятным быти молитвам нашым, и избавити нас от глада, губительства, труса, потопа, огня, града, меча, нашествия иноплеменник, междоусобныя брани и всякия смертоносныя язвы, Господу помолимся”.

“О избавитися нам. “, “Заступи, спаси. “, “Пресвятую, Пречистую. “

Священник возглашает: “Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение. “

На “Бог Господь” тропарь, глас 2-й: “Призри милостивно. Боже, на люди согрешшыя, и не презри в покаянии к Тебе припадающих, но, яко благ, помилуй и вскоре праведнаго Твоего избави прещения, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче” (дважды).

“Слава, и ныне” , Богородичен: “Скорая миру Помощнице, Дево Богородице, Твоего предстательства, и крепкаго заступления тощно просим; умилосердися на скорбящыя люди, и умоли милостиваго Сына Твоего и Бога, от належащия нас избавити беды, и праведнаго Своего прещения, Едина в женах Благословенная” .

Затем – 50-й псалом: “Помилуй мя, Боже. ” , по окончании которого – канон, глас 6-й.

Песнь 1-я. Ирмос: “Яко по суху пешешествовав Израиль. “

Припев: “Помилуй ны, Господи, люди согрешшыя” .

“Приидите, вернии, песнь нову воспоим Владыце Богу, глаголюще: умилосердися яко щедр, и помилуй безмерно согрешшыя”.

“Слава”; “Приими молитвы и слезы, Христе Боже, молящихся Тебе ныне нас рабов Твоих, и подаждь времена ведренна к плодоношению земли”.

“И ныне”: “Ускорй, Владычице Марие, Пречистеи Си руце молитвенно воздети к Сыну Твоему и Богу, еже подати ведро, и пищу верным рабом Своим”.

Катавасия по каждой песни: “Избави от бед. “, “Спаси от бед. “

Песнь 3-я. Ирмос: “Несть свят. “

“Не яростию Твоею обличиши нас. Господи, якоже пророк вопиет, ни гневом Твоим накажи нас; но молитвами Пречистыя Твоея Матере, излей на ны обильно милости Твоя”.

“Слава”: “Новозванный язык со слезами вопиет Ти, Владыко: умилосердися, яко щедр, и подаждь нам ведро и воздухи благорастворны, обилие же и велию милость”.

“И ныне”, Богородичен: “Не презри слез наших, Богородице Владычице, и не мерзко Ти буди воздыхание наше; но моли Сына Твоего прилежно подати ведро земли и людем Твоим велию милость” .

После катавасии: “Избави от бед. ” диакон произносит великую ектению: “Помилуй нас, Боже. ” с особыми прошениями: “Достойная казнем сотворенном, и праведен суд Твой постиже нас, Господи; но пощади, пощади люди согрешшыя, и отврати гнев Твой, праведно на ны движимый, в покаянии к Тебе припадаем и смиренно молим Тя, услыши и помилуй”.

“Да не потопит нас, Господи, буря водная, и да не растлиши землю, и гладом уморйши нас, людей Твоих; но, яко благ, устави водное лияние, и теплоте солнечной возсияти на земли яко силен повели, прилежно молим Ти ся, Царю Пресвятый, услыши и помилуй”.

“Нищих ради людей Твоих и скот, мрачному воздуху и темной мгле разъитися, и лучам солнечным возсияти повели, Всещедрый Господи, да не безгодно скончаемся, молим Ти ся, скоро услыши и помилуй”.

“Спаси нас от брения, Господи, и от тимения глубины, и от глубоких вод, да не исчезнут в суете дние наши, и лета наша в воздыханиих; но помяни Завет Твой, иже к Ною, и сотвори с нами по милости Твоей, сокрушенным сердцем молим Ти ся, услыши и помилуй”.

“В скорби и печали нашей и смутной тузе, к Тебе Господу Богу нашему умиленно вопием: да приидет к Тебе молитва наша, и да изыдет из истления живот наш, да не безгодно исчезнет, милостивно услыши глас нищих людей Твоих, и человеколюбно помилуй”.

“Не на дугу, юже в знамение Завета на облацех поставил еси, Господи, но на Твоя щедроты взираем, и Твою милость привлещй ищем, к Тебе, богатому в милости и безмерному в щедротах, сердцем сокрушенным молим Ти ся: подаждь нам мерное, и плодоносное ведро с благорастворенными воздухи, и скоро, яко щедр, услыши и помилуй”.

Священник возглашает: “Услыши ны, Боже, Спасителю наш. “

Седален, глас 5-й: “К Тебе, Спасе наш Иисусе Превечный Боже, прибегаем, грешнии раби Твои, и со слезами в покаянии припадающе вопием Ти: пощади, пощади, Щедре, люди безответныя, и не растли нас безгодным дождевным лиянием и злорастворением воздушным; но подаждь ведро, и умножи плоды земныя, яко Человеколюбец” .

“Слава, и ныне” , Богородичен: “Святейшую херувимов и Вышшую небес, Препетая Богородице, Тя воистинну исповедающе, имамы грешнии Заступницу, и обретаем во время спасения; тем не престай за ны молящи Державо и Прибежище душам нашим” .

Песнь 4-я. Ирмос: “Христос моя сила. “

“В руку Твоею, Владыко Христе, содержйши превышше небесныя и поднебесныя воды и теплоту солнечную. Темже молим Тя: обое по мере требования даруй на пользу рабом Твоим”.

“Слава”: “Исповедающым Твое владычество, Строителю всея твари, Христе, содержай скйпетро небесное, и окропляяй всю тварь, подаждь благорастворенныя воздухи и обилие земли, молитвами Пречистыя Твоея Матери”.

“И ныне”, Богородичен: “Великое дерзновение имаши к Рождшемуся из Тебе, яко никтоже ин; тем, Владычице, молися о рабех Твоих, избавитися нам от глада и от нашествия иноплеменник” .

Песнь 5-я. Ирмос: “Божиим светом Твоим, Блаже. “

“Плавающих Пристанище, и Надеждо ненадежных, Христе, властей утверждение, и всех христиан в бедах скорый послушателю; услыши и нас ныне, и подаждь ведро к плодоношению земли”.

“Слава”: “Врачу болящих, и скорбящих утешителю, Небесный Царю Христе, призри с высоты Святаго Твоего жилища, и услыши плач и стенание рабов Твоих, и, яко щедр, подаждь ведро к плодоношению земли”.

“И ныне”, Богородичен: “Скоро приими, Госпоже, молитву рабов Твоих, не поминающи наши безчисленная злая: и испроси нам, Дево, ведро на пользу к плодоношению земли” .

Песнь 6-я. Ирмос: “Житейское море. “

“Молением пророка Твоего, Господи, затворил еси небеса три лета и месяцей шесть, к познанию и покаянию противных; егоже ныне от нас, Господи, не истязуй, но милостию Твоею ущедри ны”.

“Слава”: “Приимый разбойничо покаяние, Христе, и того единем часом спасый вопиюща: помяни мя, Спасе, во Царствии; и нас нынб в покаянии Ти припадающих пощади и помилуй”.

“И ныне”, Богородичен: “Помолися о нас, Владычице, к Сыну Твоему и Богу, да не якоже при Нои лиянием водным, грех ради наших, растлит нас; но якоже ниневитяны покаявшыяся помилует” .

Диакон произносит обычную малую ектению, священник возглашает: “Яко Ты еси Царь мира. ” По возгласе – кондак, глас 2-й: “Не отрини до конца согрешшыя люди Твоя, Владыко, ниже отстави милости и щедроты Твоя от нас; но яко бездна сын щедрот, и милосердия пучина, приими мольбы наша, и избави нас от належащия беды и нужды, Един бо еси благоуветлив” .

За кондаком следует степенна, антифон 1-й 6-го гласа: “На небо очи мои возвожу к Тебе, Слове, ущедри мя, да живу Тебе. Помилуй нас, уничиженных, устрояя благопотребныя Твоя сосуды, Слове. Святому Духу всякая всеспасительная вина; аще коему сей по достоянию дхнет, скоро вземлет от земных, восперяет, возращает, устрояет горе” .

Затем следует прокимен, глас 4-й: “Спаси мя, Боже, яко внидоша воды до души моея” , со стихом: “Углебох в тимении глубины, и несть постояния” . Также: “Всякое дыхание. ” и читается Евангелие от Матфея, зачало 20-е “от полу” .

По Евангелии на “Слава”: “Отче, Слове и Душе, Троице Святая, очисти множества грехов наших” . На “И ныне”: “Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множества согрешений наших. Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое” . После этого поется стихира, глас 6-й:

“Страшен еси, Господи, и кто стерпит праведный Твой гнев: или кто Тебе умолит, Благий, о людей согрешших и отчаявшихся; токмо небеснии ангели, начала и власти, престоли и господствия, херувими и серафими, непрестанно Тебе вопиющий: Свят, Свят, Свят еси. Господи. Тем, Пресвятый Владыко, дела руку Твоею не презри; но за милосердие Твоея милости, спаси люди Твоя, и град погибающий”.

“Слава, и ныне”, Богородичен: “Никтоже притекаяй к Тебе посрамлен от Тебе исходит, Чистая Дево Богородице; но просит благодати и приемлет дарования на пользу прошением” .

Священник: “Спаси, Боже, люди Твоя. ” , хор: “Господи, помилуй” (12 раз), священник: “Милостию и щедротами. “

Песнь 7-я. Ирмос: “Росодательну убо пещь содела ангел. “

“Никогдаже отлучайся нас, Спасе щедрый, яко пастырь овец своих, но присно с нами неотлучно пребывая, от всяких бед свободи верно ти от сердца вопиющих: благословен еси Боже, и препрославленный”.

“Слава”: “Ты, Боже Всесильный и Царю Пресвятый, пропный небо, яко кожу, и море песком оградивый, поели нам теплоту солнечную, и благорастворенны воздухи, верно ти вопиющым: благословен еси, Боже, и препрославленный”.

“И ныне”, Богородичен: “Научи, Владычице, язык мой глаголати полезная, надежде всем концем земли, и молися Сыну Си и Богу, подати ведро на земли, и ущедрити Христу вопиющих: благословен еси, Боже, и препрославленный” .

Песнь 8-я. Ирмос: “Из пламене преподобным росу источил еси..”

“Чйи раби и создание есмы? не Твои ли, Превечный Боже? услыши убо наша молитвы худыя, и испусти ведро на земли, и росу полезную: да Тя превозносим во вся веки”.

“Слава”: “Рекл еси, Милостивый Владыко, наказуя нас к покаянию: ищите, и обрящете; толцыте, и отверзется вам; просите, и приимете. Темже к Тебе припадаем, и прилежно молим: пощади нас, Милостиве, превозносящих Тя во вся веки”.

“И ныне”: “Чистая Владычице Богородице, избави молитвами си люди Своя от страсти и брани всякия, подающи обильныя милости, и плоды на пищу чтущым Тя, и превозносящым во вся веки”.

Песнь 9-я. Ирмос: “Бога человеком не возможно видети ..”

“Павел покаявся от гонительства, сосуд избранен бысть Тебе, Владыце и Богу всех; и мы, грешнии, надеющеся Твоему милосердию, в покаянии Тебе вопием: прости вся согрешения наша и поели ведро земли, и росу благую и полезную, молитвами Пречистыя Ти Матере”.

“Слава”: “Верховный ученик” Твой, Петр, трижды отвергся Тебе, плачем горьким обрете у Тебе, Милосерде Христе, прощение; и мы того ревнующе покаянию, Тебе во умилении со слезами вопием: согрешихом, прости, Милосерде, и избави нас от всякаго зла, молитвами Пречистыя Ти Матере”.

“И ныне”, Богородичен: “Избави ны, Пречистая, от всякаго злаго обстояния, и от безгоднаго лияния дождевнаго, нашедшаго ныне на ны, и испроси свыше у Сына Ти и Бога подати благовременное ведро рабом Своим, и изобильный плод земный на пищу людем: да Тя непрестанно величаем” .

Катавасия: “Избави от бед. “, “Спаси от бед. “, “Достойно есть. ” , Трисвятое по “Отче наш. ” – тропарь: “Помилуй нас, Господи, помилуй нас. “, “Слава”: “Господи, помилуй нас. “, “И ныне”: “Милосердия двери отверзи нам. “

Диакон произносит ектению: “Помилуй нас. Боже. ” , в которую включаются специальные прошения: “Еще молимся о еже отвратити от нас всяк гнев Свой, праведно движимый на ны, и простити нам всякое согрешение вольное же и невольное, и помиловати нас, недостойных рабов Своих, в сердце сокрушенном рцем вси: Господи, услыши и помилуй”.

“Еще молимся о еже услышати Господу Богу глас молитвы нашея, и помиловати нас, и послати благовременное ведро на земли, и утешити нас, скорбных рабов Своих, рцем вси со слезами: услыши, Милостиве, и помилуй”.

“Собираяй воды во облацех от концев земных, повелением Твоим удержи я, и пусти ведро на земли, со умилением молим Ти ся, Всещедрый Владыко, услыши и милостивно помилуй”.

“Призываяй воду морскую, и сию паки всемогущею силою Твоею удержати могий, и просветити поднебесную, в покаянии молим Ти ся, Всемилостиве Господи, услыши, и человеколюбно помилуй”.

“Ведро вольное пусти, Господи, на земли, и от истления скоро избави нас, болезненным сердцем молим Ти ся, услыши и щедростно помилуй”.

“Посещаяй землю, и умножаяй жита ея, прозябаяй же пажить скотом, и траву на службу человеком, помилуй человеки и скоты, и запрети безгодному дождевному лиянию, солнцу же благовременно возсияти на земли и умножити плоды ея повели, молим Ти ся, Благоутробне Господи, услыши и, яко благ, помилуй”.

“Яко очи раб в руку господий своих, тако очи наши к Тебе, Боже наш, верою взирают, дондеже ущедриши ны. Темже не погуби нас безмерною мокротою, но милостивно призри на ны ведром, и щедротно помилуй”.

“Осияваяй солнце на злыя и благая, и подаваяй ведро, и росу благоплодоносну, и благорастворныя воздухи на пользу созданию Твоему, не яростию Твоею накажи нас, но милостивно умножи семена земная и плоды ея, в покаянии молим Ти ся, Человеколюбче Господи, услыши и, яко щедр, помилуй”.

“Одеяйся светом, яко ризою, возсияй свет солнечный на земли нашей, и изсуши излишнюю мокроту ея ко изобильному плодоношению, молим Ти ся, услыши и милостивно помилуй”.

“Не помяни беззаконий наших, Владыко, аще бо беззакония назриши, никтоже постоит пред Тобою; но скоро да предварят ны щедроты Твоя, Господи, яко обнищахом зело; да не растлит нас безведрие, и до конца да не погубит, молим Ти ся, скоро услыши и милостивно помилуй”.

“Упование и спасение православно в Тя верующих, Господи, избави град сей (обитель сию, весь сию) и всяк град, и страну от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, и междоусобныя брани, и всякия смертоносныя язвы, и милостив, и тих, и благоуветлив буди, Человеколюбче, о гресех наших, и помилуй нас; и отврати весь гнев Твой праведно движимый на ны, и избави нас належащаго праведнаго прещения Твоего, и просвети благодатию Твоею всю поднебесную к плодоношению земли, и ко окормлению жития нашего, рцем вси со слезами: Господи Святый, скоро услыши и милостивно помилуй”.

Хор: “Господи, помилуй” (трижды), диакон: “Со умилением вси, колена преклонше, Господу помолимся” , хор: “Господи, помилуй” (трижды), священник громко читает молитву: “Владыко Господи Боже наш, древле ревнителя Илии, пророка Твоего, мольбу послушавый, и еже на время дождь удержати изволивый; и ныне. Человеколюбивый Творче и Милостивый Господи, призри на нас, смиренных и недостойных рабов Твоих, смиренныя мольбы, и, яко щедр, презри наша прегрешения, и умолен быв от самого Твоего человеколюбия, подаждь ведро достоянию Твоему, и солнце просвети на требующыя и просящыя от Тебе милости; возвесели лице земли нищих ради людей Твоих, младенец же и скот и иных всех животных, ихже насыщаеши Твоим благоволением, и даеши пищу им во благо время. Ей, Господи Боже наш, не отрини вотще мольбу нашу, ниже посрами нас от чаяния нашего, но пощади нас по милости Твоей, и посети щедротами Твоими, исчезают бо всуе дние наши, и оскудевает в болезни живот наш. Не погуби убо нас беззаконий ради наших, имиже негодование и ярость Твою на себе привлекохом; но сотвори с нами по тихости Твоей, и по множеству милости Твоея. Се бо душею сокрушенною, и духом смиренным пред Тобою припадаем, и яко раби непотребнии, паче же большия казни достойни, в покаянии умиленно Тебе вопием: согрешихом, и беззаконновахом, и прегрешихом во всем, заповеди Твоя преступающе и сего ради вся, яже наводиши на ны, истиною и судом наводиши. Но не до конца тлению, гладу же и погибели предаждь нас, ниже да потопит нас буря водная; но во гневе милости помяни, и туне щедрот Твоих ради умилостивися, и Твое создание и дело рук Твоих, яко благ, помилуй, и от всякаго зла скоро избави” .

Священник возглашает: “Твое бо есть, еже миловати и спасати нас. ” , хор: “Аминь” , диакон: “Премудрость” , и бывает отпуст дневной обычный или праздничный.

© 2013—2017. Свято-Введенский Толгский женский монастырь. Официальный сайт.

При использовании материалов ссылка на сайт обязательна.

Оценка 4.7 проголосовавших: 327
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here