Старообрядческая молитва о кресте

Все о религии и вере - "старообрядческая молитва о кресте" с подробным описанием и фотографиями.

Старообрядческая молитва о кресте

providenie.narod.ru

Предисловие

Будь то старообрядческий крест или один из тех, что приняты в официальной церкви — они в равной степени благодатны. Их отличие чисто внешнее, и обусловлено лишь сложившейся традицией. Постараемся разобраться, в чём оно выражено.

Отход старообрядцев от официальной церкви

Известно, что, войдя в непримиримые противоречия с официальной церковью и отделившись от неё, старообрядчество недолго оставалось единым движением. Разногласия, возникшие между его религиозными лидерами, стали причиной того, что вскоре оно распалось на десятки группировок, именуемых «толками» и «согласиями». Для каждого из них был характерен свой старообрядческий крест.

Особенности старообрядческих крестов

Это восьмиконечный крест внутри четырехконечного. Такая форма была широко распространена в русской Православной Церкви в середине XVII столетия к моменту начала раскола и находилась в полном соответствии с каноническими требованиями. Именно её раскольники сочли наиболее соответствующей понятиям древнего благочестия.

Восьмиконечный крест

Наличие в них, кроме основной горизонтальной перекладины, ещё двух объясняется следующим образом. Верхняя — небольшая перекладина – должна изображать табличку, прибитую вверху креста, на котором был распят Спаситель.

На ней, согласно Евангелию, имелась аббревиатура надписи: «Иисус назарянин, царь иудейский». Нижней же, наклонной перекладине, изображающей подставку для ног распятого Христа, часто придаётся вполне определённый смысл.

По установившейся традиции её принято считать неким «мерилом праведности», взвешивающим людские грехи. Её наклон, при котором правая сторона поднята вверх и указывает в сторону покаявшегося разбойника, символизирует прощение грехов и обретение Царства Божия.

Левая же, опущенная вниз, указывает на глубины ада, уготованные не раскаявшемуся и хулившему Господа разбойнику.

Дореформенные кресты

Например, крест. Старообрядческий он или нет, это, прежде всего, символ, существовавший с начала христианства, и те внешние изменения, которые он претерпевал на продолжении веков, не меняли его сущности.

Наиболее же древние кресты характерны отсутствием изображения фигуры Спасителя. Для их создателей важна была лишь сама форма, несущая в себе символ христианства.

Это нетрудно заметить и в крестах старообрядцев. Например, старообрядческий нательный крест часто выполняется именно в такой древней традиции.

Однако это не является его отличием от обычных крестов, которые также часто имеют строгий лаконичный вид.

Меднолитые кресты

В них главной отличительной чертой является навершие — верхняя часть креста. В одних случаях оно изображает Святого Духа в виде голубя, а в других — нерукотворный образ Спасителя или Бога Саваофа.

Это не просто различные художественные решения, это их принципиальные канонические установки. Глядя на такой крест, специалист может без труда определить его принадлежность той или иной группе старообрядцев.

Так, например, крест старообрядческий Поморского согласия или близкого им Федосеевского толка, никогда не несёт на себе изображения Святого Духа, но его всегда можно узнать по образу Спаса Нерукотворного, помещённого в навершии.

Если подобные отличия ещё можно отнести к установившейся традиции, то есть между согласиями и сугубо принципиальные, канонические разногласия в оформлении крестов.

Пилатова надпись

В связи с этим у старообрядцев возникает вопрос: достойно ли, чтобы крест православный старообрядческий нёс на себе надпись, составленную тем, кто навеки проклят церковью? Наиболее ярыми её противниками всегда являлись упомянутые выше поморцы и федосеевцы.

Любопытно, что споры по поводу «пилатовой надписи» (так именуют её старообрядцы) начались ещё в первые годы раскола. Один из видных идеологов старообрядчества — архидиакон Соловецкого монастыря Игнатий – известен тем, что составил несколько весьма объёмистых трактатов в осуждение этого титла, и даже подал об этом челобитную самому государю Алексею Михайловичу.

В своих трудах он доказывал недопустимость подобной надписи и настоятельно требовал заменить её аббревиатурой надписи “Иисус Христос Царь Славы”. Казалось бы, незначительное изменение, но за ним стояла целая идеология.

Крест — общий символ для всех христиан

Это неудивительно, так как вера у нас одна, Господь един, и задавать вопрос, чем отличается старообрядческий крест от православного, представляется некорректным. Они по своей сути едины и достойны всеобщего поклонения, так как при незначительных внешних отличиях имеют общие исторические корни и равную благодатную силу.

Старообрядческий крест, отличие которого от обычного, как мы выяснили, чисто внешнее и незначительное, редко представляет собой дорогостоящее ювелирное украшение. Чаще всего для него характерен определённый аскетизм. Даже старообрядческий золотой крест встречается не часто. В большинстве своём для их изготовления используется медь или серебро.

И причина этому отнюдь не в экономии — среди старообрядцев было немало богатых купцов и промышленников, – а скорее в приоритете внутреннего содержания над внешней формой.

Общность религиозных устремлений

В традиции старообрядчества придавать большее значение не внешнему виду могил, а заботе об упокоении душ усопших. Это в полной мере согласуется с тем, чему учит нас и официальная церковь. Мы все одинаково молим Бога за наших родных, близких и просто братьев по вере, закончивших свой земной путь.

Давно ушли в прошлое времена гонений на тех, кто по своим религиозным воззрениям или в силу сложившихся обстоятельств оказался в рядах движения, вышедшего из-под контроля верховной церковной администрации, но тем не менее остававшегося в лоне Христовой церкви.

Официально признав старообрядчество, Русская Православная Церковь постоянно ищет пути ещё большего сближения с нашими братьями во Христе. И потому крест старообрядческий или икона, написанная по установленным в старой вере канонам, стали в полной мере предметами нашего религиозного почитания и поклонения.

Молитва Животворящему Кресту – примеры молитвенных текстов Кресту Христову

Почитание Креста в православии

При этом робкие попытки свести всю проблему к уровню аллегории и богословской метафоры не убедительны в силу незыблемого святоотеческого правила: закон молитвы – это закон веры. То есть молитва Животворящему Кресту, практикуемая в православии, подразумевает под собой веру в персонифицированное бытие некоего наделенного сознанием Креста.

Впрочем, цель данной статьи состоит не в том, чтобы углубляться в теологические вопросы крестопоклонничества, а проиллюстрировать эту практику на примере нескольких наиболее популярных молитв.

Основная молитва честному Животворящему Кресту

“Пусть воскреснет Бог, и рассеются враги его! И пусть убегут от лица его те, кто его ненавидит! Как исчезает дым, так они и исчезнут, как тает воск перед лицом пламени, так погибнут и демоны перед лицом любящих Бога, осеняющих себя крестным знамением и в радости восклицающих: «Радуйся, почитаемый всеми Животворящий Крест Господа! Изгони демонов силой распятого на тебе нашего Господа Иисуса Христа, спустившегося в ад и поправшего силу дьявола и подарившего нам тебя – свой почитаемый Крест, чтобы изгнать всякого врага. О, почтеннейший и Животворящий Крест Господа! Помогай мне вместе со святой госпожой Девой Богородицей и вместе со всеми святыми во веки. Аминь”.

Эта молитва Животворящему Кресту входит в состав так называемого вечернего молитвенного правила и читается каждый вечер всеми верующими. Первые ее стихи взяты из 67 псалма, истолкованного в свете догмата о воскресении из мертвых Иисуса Христа. Существует и другая общеупотребительная молитва Животворящему Кресту Господню, не столь, однако, известная и к тому же более пространная. Ознакомиться с ней можно ниже.

Альтернативная молитва ко Кресту

Эта молитва Животворящему Кресту не употребляется в богослужении, но распространяется в молитвословах и других сборниках молитвенных текстов, предназначенных для домашнего использования.

Краткие воззвания

“Защити меня, Господи, силой почтенного Животворящего Твоего Креста и сбереги меня от всякого зла”.

Существуют и другие молитвы Кресту, порою очень длинные – каноны, акафисты, которые без труда можно найти в церковных лавках.

Как крестятся православные и для чего это нужно?

Виды крестного знамения

Три пальца являются символом Святой Троицы. Двоеперстие считается более древним и относится еще к временам старообрядцев. При двоеперстном крестном знамении указательный и средний пальцы складывают в знак единства божественной и человеческой природы Христа.

Именословным крестным знамением пользуются только священники. Называется оно так, потому что символизирует имя Христа. Итак, как крестятся православные? Прихожане пользуются троеперстием. Двоеперстие и именословное перстосложение используется священнослужителями, а также изображается на иконах. Последнее используется священниками еще и при освящении предметов.

Как крестятся православные: особенности

В католицизме же больше уделяется внимания мирской жизни, а многие православные традиции хоть и есть, но или упразднены, или выполняются прихожанами по принципу “кто как умеет”. Итак, как крестятся православные?

Складывать пальцы следует в троеперстие, после чего рука подносится сперва ко лбу, затем к пупку, а потом от правого плеча к левому. Но почему православные крестятся таким образом? В этом есть особый смысл. Правая сторона в христианстве всегда считалось стороной спасения, а левая – место гибнущих.

То есть таким образом православный христианин просит причислить себя к спасенным. Католики же делают наоборот: слева направо. Для них такой жест означает, что они открывают сердце для Бога. Некоторые православные же свое крестное знамение расшифровывают так: они закрывают свое сердце от Сатаны.

Итак: почему всё-таки православные крестятся справа налево, а католики слева направо?

Так вот, католикам до 1570 года позволялось креститься как справа налево, так и слева направо. Но потом папа Пий V настоял на том, чтобы это делать слева направо и никак иначе. «Благословляющий себя самого. делает крест ото лба к груди и от левого плеча к правому», — говорил великий Божий посланник.

Дело в том, что, когда ты перещаешь руки таким образом, крестное знамение, согласно христианской символике, исходит от человека, который обращается к Богу. А при перемещении руки справа налево — исходящим от Бога, который благословляет человека.

Заметь: недаром и православные, и католические священники перекрещивают окружающих слева направо (глядя от себя). Это своего рода благословляющий жест.

Кроме того, что интересно, так это то, что движение руки слева направо означает переход от греха к спасению, поскольку левая сторона в христианстве ассоциируется с дьявольской силой, а правая — с божественной.

А при крестном знамении справа налево перемещение руки трактуется как победа божественного над дьявольским. Вот так вот! Если для тебя был интересным этот факт, тогда делись статьей с друзьями.

Добросовестная точность

Любой способ осенения себя или других людей крестным знаменем должен нести смысловую нагрузку, и тут уже вы должны сами выбрать, что для вас важнее: открыть сердце Господу или закрыть его от Сатаны. Поэтому нужно интересовать не только тем, как крестятся православные, но и тем, зачем они это делают.

Помните, что налагать на себя символически православный крест – значит нести большую ответственность.

Церковный раскол: борьба за благочестие или власть

Трактовка церковного раскола

Этой же точки зрения стали придерживаться и советские ученые. В России, особенно царской, церкви всегда отводилась роль духовного хранителя и властителя душ. Что, собственно, вполне объяснимо – тогда религия в государстве была частью политики.

В советские времена вообще было принято любые события трактовать как борьбу угнетенных масс.

Исторические факты

Были внесены поправки в служение литургии и в Псалтырь. Это считается основной причиной разногласия. Но церковный раскол произошел позже, когда патриарх Никон получил большие преференции от царя Алексея Михайловича, отца Петра Первого.

Тот мог сам принимать решения, касающиеся церковной жизни. Многие современные историки уверены, что именно это является реальной причиной разногласия.

Отношение народных масс к расколу

Изучая документы, ученые пришли к выводу, что страсти кипели в среде духовенства, которое искало сторонников изначально в представителях знати, ну а уж потом в ход пошли холопы.

Это уже были попытки организовать акты неповиновения. Основная народная масса осталась к этому процессу равнодушной. Скорее всего, потому, что даже не поняла, из-за чего весь сыр-бор.

Протопопы, входившие в сообщество ревнителей старины, были арестованы, сосланы в ссылку. Небольшая часть народа, оставшаяся верной прежним канонам, была объявлена вне закона. Многие из них бежали и основали поселения староверов в Сибири.

Там они оставались до революции и многие покинули страну в годы гражданской войны. Немалая их часть осела в Южной Америке.

Судьба Никона

Этого ему было мало, он объявил церковную власть выше царской, что привело к конфликту с правителем и к потере высочайшей милости.

Патриарший престол Никону пришлось покинуть, собором 1666-1667 года он был лишен сана и сослан в Ферапонтов монастырь.

Но изменения, которые он ввел в проведении богослужений, сохранились до сих пор.

Ссылки по теме

Дочитали статью до конца? Пожалуйста, примите участие в обсуждении, выскажите свою точку зрения, либо просто проставьте оценку статье.

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Старообрядческий крест чем отличается от православного

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться Вас на нашу группу Вконтакте Молитвы на каждый день. Так же посетите нашу страничку в Одноклассниках и подписывайтесь на ее Молитвы на каждый день Одноклассники. «Храни Вас Господь!».

Количество символов, ритуалов и обрядов в православии достаточно велико. Основным символом искупительной жертвы Христа считают крест. Те, кто носит или возлагает его на себя, показывает свою принадлежность христианству. И именно через него на нас сходит Божья благодать. Духовенство считает его самым важным элементом веры. Независимо от того, это старообрядческий крест или другой его вариант – они благодатны в равной степени. Они имеют лишь внешнее отличие, которое возникло в следствии определенной традиции. Но все же необходимо знать то, чем отличается старообрядческий крест от православного.

Особенности распятия

В середине 17 века Православная церковь претерпела определенные потрясения. Это были реформы, которые проводил Патриарх Никон. Хоть основной сферой реформирования была внешняя обрядовая сторона богослужения, и религиозная догматика не затрагивалась, но это все-таки привело к расколу церкви.

Староверы решили отделиться от официальной церкви, но недолго оставались единым движением. Вскоре оно также распалось на несколько групп, которые имели каждый свой старообрядческий крест.

К основным особенностям этих крестов относят:

  • Восьмиконечный крест, который находится внутри четырехконечного.
  • Следующим отличием есть старообрядческие кресты без распятия. Для создателей такого креста была важна лишь форма, которая несла в себе символ христианства.
  • Наличие двух перекладин: верхней и нижней, которые символизируют собой табличку и подпорку для ног. На верхней табличке писали грех, за который осужден разбойник, а нижняя символизировала своеобразные весы, на которых взвешивались людские грехи.
  • Еще одним отличием старообрядческого креста от православного есть наличие навершия – верхняя часть креста. У одной группы старообрядцев оно может изображаться в виде нерукотворного образа Спасителя или Бога Саваофа. У других же может быть изображение Святого Духа в виде голубя.
  • Еще одной особенностью является так называемая Пилатова надпись. В Евангелии написано, что она была сделана Пилатом, по приказу которого и был казнен Иисус. Именно с надписями на старообрядческих крестах связано много споров. Многие представители данного группы поддают сомнению тот факт, что достойна ли быть эта надпись на кресте. Ведь именно этот человек проклял церковь.

Крест – общий символ для христиан

Так как официальна церковь признала равноправие и законность старообрядческой церкви, то все чаще можно увидеть в православных храмах православные кресты — обереги, те самые, которые раньше были только у «раскольников». И задавать вопрос об отличиях крестов считается некорректным. Так как вера у нас одна и Господь также один.

А то, что они имеют какие-то незначительные внешние отличия – это лишь малость. Все они достойны поклонения, а также имеют общие исторические корни и благодатную силу. Среди старообрядческих крестов редко можно встретить драгоценные металлы. Зачастую ему характерны некие черты аскетизма.

В основном для их изготовления используют медь или серебро. Это не объяснялось экономией. Они просто уделяли больше внимания внутреннему содержанию над внешним.

Утренние и вечерние молитвы

Старообрядческий церковный календарь, Русская вера, 2016

Утренние и вечерние молитвы из краткого молитвенника — это незаменимая книга для каждого христианина. Собранные здесь молитвы помогут тебе обратиться к Богу с просьбой о помощи, попросить благословения, когда ты что-то начинаешь делать, поблагодарить Бога за посланные блага. Человек устроен так, что ему ежедневно нужна пища для подкрепления сил. Оставь его хотя бы на день без трапезы — и его тело ослабеет. Нашей душе также необходимо подкрепление — особая, духовная трапеза. Эта особая трапеза — молитва. Всегда и везде, каждую минуту Господь невидимо присутствует рядом с нами. Он видит наши добрые и злые поступки, слышит каждое наше слово. Как Отец, Он ждет нашего обращения к Нему. Тем, кто всем сердцем призывает Его, Господь помогает справляться с трудностями, исполнять Его заповеди, жить в этом мире, избегая греха.

Утром, вставая от сна, еще на постели перекрестись с молитвою:

*Лица женского пола должны сказать вместо «грешнаго» — «грешную»; также и во всех молитвах следует делать склонение по своему роду. Встав с постели и умыв лице свое, а вечером, отходя ко сну, становись с благоговением пред святыми иконами и, взирая на них, мысль свою устреми к невидимому Богу и Его святым и истово, не спеша, ограждая себя крестным значением и кланяясь, произноси с умилением молитву мытаря:

М алый, семипоклонный начал

Б о́же, ми́лостив бу́ди мне́, гре́шному (поклон) .

С озда́выи мя́, Го́споди, и поми́луй мя́ (поклон) .

Б ез числа́ согреши́х, Го́споди, поми́луй и прости́ мя́ гре́шнаго (поклон) .

Досто́йно есть , я́ко вои́стину блажи́ти Тя́ Богоро́дице, при́сно блаже́нную и пренепоро́чную, и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую вои́стину серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждьшую, су́щую Богоро́дицу Тя́ велича́ем (всегда земной поклон) .

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свя́тому Ду́ху (поклон) .

И ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон) .

Г о́споди поми́луй, Го́споди поми́луй, Го́споди благослови́ (поклон) .

Г о́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, си́лою Честна́го и Животворя́щего Креста́, и свята́го а́нгела моего́ храни́теля, и все́х ра́ди святы́х, поми́луй и спаси́ мя́, я́ко Бла́г и Человеколю́бец, ами́нь (земной поклон без кре́стнаго зна́мения) .

Б о́же, ми́лостив бу́ди мне́, гре́шному (поклон) .

С озда́выи мя́, Го́споди, и поми́луй мя́ (поклон) .

Б ез числа́ согреши́х, Го́споди, поми́луй и прости́ мя́ гре́шнаго (поклон) .

Все эти молитвы называются «семипоклонным началом», или «приходными и исходными поклонами», потому что они совершаются в начале и в конце всякого молитвенного правила.

Далее следуют основные молитвы

З а моли́тв святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй нас. Ами́нь (поклон поясной всегда) .

Молитва, обведённая в рамку читается только утром

Перекрестись и говори: С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́ вся́ческих ра́ди (трижды) .

Молитва св. Макария Великого :

Б о́же, очи́сти мя гре́шнаго, я́ко николи́же бла́го сотвори́х пред Тобо́ю (поклон) , но изба́ви мя от лука́ваго, и да бу́дет во мне во́ля Твоя́ (поклон) , да неосужде́нно отве́рзу уста́ моя́ недосто́йная и восхвалю́ и́мя Твое́ свято́е: Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон) .

Перекрестись и читай: Ц арю́ небе́сныи, Уте́шителю, Ду́ше и́стинныи, Иже везде́ сы́и и вся исполня́я, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, душа́ на́ша.

Святы́и Бо́же , Святы́и Кре́пкии, Свя­ты́и Безсме́ртныи, поми́луй нас (трижды, с поклонами). С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свя­то́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во́ веки ве­ко́м, ами́нь. П ресвята́я Тро́ице, поми́луй нас. Го­́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́и, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша; и́мене Твоего́ ра­́ди. Г о́споди поми́луй (трижды). Слава, и ныне.

Отче наш , Иже еси́ на́ небесех. Да свя­ти́тся и́мя Твое́. Да прии́дет ца́рствие Твое́. Да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на́ небеси и на земли́. Хлеб наш насу́щныи даждь нам днесь. И остави́ нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́­шим. И не введи́ нас во искуше́ние. Но изба́ви нас от лука́ваго.

Г о́споди, Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй нас. А ми́нь. (поклон).

Молитва читается только утром

От сна́ воста́в , благодарю́ Тя, Всесвята́я Тро́ице, я́ко мно́гия ра́ди бла́гости и долготерпе́ния, не прогне́вася на мя гре́шнаго и лени́ваго раба Твоего́, и не погуби́л еси́ мене́ со беззако́нии мои́ми, но человеколю́бствова. И в неча́янии лежа́ща воздви́же мя у́треневати и славосло́вити держа́ву Твою́ непобеди́мую. И ны́не, Влады́ко, Бо́же Пресвяты́и, просвети́ о́чи се́рдца моего́ и отве́рзи ми устне́ поуча́тися словесе́м Твои́м, и разуме́ти за́поведи Твоя́, и твори́ти во́лю Твою́, и пе́ти Тя во испове́дании серде́чнем. Воспева́ти же и сла́вити пречестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь.

П рииди́те, поклони́мся Царе́ви на́ше­му Бо́гу (поклон).

П рииди́те, поклони́мся Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему (поклон).

П рииди́те, поклони́мся и припаде́м к Самому́ Го́споду Ису́су Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему (поклон).

П салом 50 (покаянный)

Поми́луй мя, Бо́же , по вели́цей ми́лости Твое́й. И по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́и мя от беззако́ния моего́ и от греха́ моего́ очи́сти мя. Яко беззако́ние мое́ аз зна́ю и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х. Яко да оправди́шися в словесе́х Свои́х и победи́ши внегда́ суди́ти. Се бо в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся. Омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Cлу́xy моему́ да́си ра́дость и весе́лие, возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́рзи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Tвоего́ и Ду́хом Влады́чным утверди́ мя. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от кро́вий, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Яко а́ще бы восхоте́л же́ртвы, дал бых у́бо; всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу — дух сокруше́н: се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на; и да сози́ждутся сте́ны Иеросали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожига́емая. Тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельца́.

Далее, с благоговением оградив себя кре́стным зна́мением, читаем

С имвол Веры

Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́, Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода, Иcу́ca Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от́ Бога и́стинна, рожде́на, а не сотворе́на, единосу́щна Отцу́, Им же вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к, и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с, и воплоти́вшагося от́ Дyxa Свя́та и Мари́и Де́вы вочелове́чьшася. Распя́таго за ны при Понти́йстем Пила́те, страда́вша и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тии день по писа́ниих. И возше́дшаго на небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́ же ца́рствию несть конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода и́стиннаго и Животворя́щаго, Иже от Отца́ исходя́щаго, Иже со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. И во еди́ну святу́ю собо́рную и апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но Креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвым. И жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Б огоро́дице, Де́во, ра́дуйся, обра́дованная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю, благослове́нна Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко родила́ еси́ Христа́ Спа́са, Изба́вителя душа́м на́шим (трижды с поклонами).

О всепе́тая Ма́ти, ро́ждьшая всех святы́х святе́йшее Сло́во, ны́нешнее приноше́ние прие́мши, от вся́кия напа́сти изба́ви всех и гряду́щия изми́ му́ки, вопию́щия ти, аллилу́ия (трижды с поклонами земными).

Н епобеди́мая и боже́ственная сила Честна́го и Животворя́щаго Креста́ Госпо́дня, не оста́ви мя гре́шнаго, упова́ющаго на тя́ (поклон).

П ресвята́я Влады́чице моя Богоро́дице, поми́луй мя, и спаси́ мя, и помози́ ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

В ся́ небе́сныя си́лы, святи́и а́нгели и арха́нгели, херуви́ми и серафи́ми, поми́луйте мя, и помоли́теся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу, и помози́те ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

А́ нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й, поми́луй мя и помоли́ся о мне гре́шнем ко Го́споду Бóгу, и помози́ ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

С вяты́и вели́кии Иоа́нне, проро́че и Предоте́че Госпо́день, поми́луй мя, и помоли́ся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу, и помози́ ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

С вяти́и сла́внии апо́столи, проро́цы и му́ченицы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии и вси́ святи́и, поми́луйте мя, и помоли́теся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу, и помози́те ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

После сего молись по три раза с поклонами следующие молитвы:

П ресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва тебе́.

Г о́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй мя гре́шнаго.

С ла́ва, Го́споди, Кресту́ Твоему́ Честно́му.

П ресвята́я Госпоже́ Богоро́дице, спаси́ мя, гре́шнаго раба́ Твоего́.

А́ нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й, спаси́ мя, гре́шнаго раба́ Твоего́.

С вяти́и арха́нгели и а́нгели, моли́те Бо́га о мне́ гре́шнем.

С вяты́и вели́кии Иоа́нне, проро́че и Предоте́че, Крести́телю Госпо́день, моли́ Бо́га о мне гре́шнем.

С вяты́и сла́вныи проро́че Илие́, моли́ Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и праотцы́, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и проро́цы, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и апо́столи, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и сла́внии апо́столи и евангели́сти: Матфе́е, Ма́рко, Луко́ и Иоа́нне Богосло́ве, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и сла́внии верхо́внии апо́столи Пе́тре и Па́вле, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и вели́ции три́е святи́телие: Васи́лие Вели́кии, Григо́рие Богосло́ве и Иоа́нне Златоу́сте, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́телю Христо́в Нико́лае, моли́ Бо́га о мне гре́шнем.

П реподо́бне О́тче Се́ргие, моли́ Бо́га о мне́ гре́шнем.

С вяты́и священному́чениче и испове́дниче Авва́куме, моли́ Бо́га о мне́ гре́шнем.

С вяти́телю Христо́в и испове́дниче Амвро́сие, моли́ Бо́га о мне́ гре́шнем.

П реподо́бнии и богоно́снии отцы́ на́ши, па́стырие и учи́телие вселе́нней, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

С вяти́и вси, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

После этого помолись святому, имя которого носишь, и святому, празднуемому этого числа, также и другим святым, кому хочешь. Не забудь помолиться и епитимию, какие поклоны имеешь от духовнаго отца. Потом молись о здравии родителей, родственников и близких по три раза произнося с поклонами:

Ми́лостиве Го́споди, спаси́ и поми́луй раб свои́х (поклон, затем называй имена).

Изба́ви их от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды (поклон), от вся́кия боле́зни душе́вныя и теле́сныя (поклон).

И прости́ им вся́кое согреше́ние, во́льное и нево́льное (поклон).

И душа́м на́шим поле́зное сотвори́ (поклон).

Потом помолись за упокой родителей и близких, за духовных отцов и за кого имеешь усердие, по три раза произнося с поклонами:

Поко́й, Го́споди, душа́ усо́пших раб твои́х (поклон, затем называй имена).

И ели́ка в житии́ сем я́ко челове́цы согреши́ша, ты же, я́ко Человеколю́бец Бог, прости́ их и поми́луй (поклон).

Ве́чныя му́ки изба́ви (поклон).

Небе́сному ца́рствию прича́стники учини́ (поклон).

И душа́м на́шим поле́зное сотвори́ (поклон).

Го́споди, или сло́вом, или де́лом, или помышле́нием согреши́х во всей жи́зни мое́й, поми́луй мя и прости́ мя, ми́лости Твоея́ ра́ди (поклон земной).

Все́ упова́ние мое́ к Тебе́ возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, сохрани́ мя во Свое́м Си кро́ве (поклон земной).

Упова́ние ми Бо́г, и прибе́жище мое́ Христо́с, и покрови́тель ми есть Дух Святы́и (поклон земной).

Досто́йно есть (всю молитву и поклон земной).

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху (поклон).

И ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон).

Го́споди поми́луй, Го́споди поми́луй, Го́споди благослови́ (поклон).

Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и все́х святы́х, поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго, я́ко благ и человеколю́бец, ами́нь.

И, наклонившись до земли, читай:

Осла́би, оста́ви, отпусти́, Бо́же, согреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же в сло́ве и в де́ле, и я́же в ве́дении и не в ве́дении, и я́же во уме́ и в помышле́нии, я́же во́ дни и в нощи́, вся́ ми прости́, я́ко бла́г и человеколю́бец. Ами́нь.

Вставши, читай молитву сию с поклонами:

Ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, Го́споди Человеколю́бче. Благотворя́щим бла́го сотвори́, бра́тиям и все́м сро́дником на́шим, и́же и уедини́вшимся, да́руй им вся́, я́же ко спасе́нию проше́ния, и живо́т ве́чныи (поклон).

В боле́знех су́щия посети́ и исцели́, в темни́цах су́щих свободи́, по вода́м пла́вающим прави́тель бу́ди и и́же в путе́х ше́ствующим испра́ви и поспеши́ (поклон).

Помяни́, Го́споди, и плене́нныя бра́тию на́шу, единове́рных правосла́вныя ве́ры, и изба́ви их вся́каго зла́го обстоя́ния (поклон).

Поми́луй, Го́споди, да́вших нам ми́лостыню и запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них, прости́ их и поми́луй (поклон).

Поми́луй, Го́споди, тружда́юшихся и служа́щих нам, ми́лующих и пита́ющих нас, и да́руй им вся́, я́же ко спасе́нию проше́ния, и живо́т ве́чныи (поклон).

Помяни́, Го́споди, пре́жде отше́дшыя отцы́ и бра́тию на́шу и всели́ их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́ (поклон).

Помяни́, Го́споди, и на́шу ху́дость и убо́жество и просвети́ наш ум све́том ра́зума свята́го Ева́нгелия Твоего́ и наста́ви нас на стезю́ за́поведей Твои́х, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и всех святы́х Твои́х, ами́нь (поклон).

Оканчиваются сии молитвы обычным семипоклонным началом. По окончании молитв возьми в руку свой крест и, ограждаясь им, говори:

Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, благослови́ и освяти́, и сохрани́ мя си́лою Живоно́снаго Креста́ Твоего́.

После этого целуй крест. Вечером, перед сном читаем молитву Кресту (перекрестись):

Да воскре́снет Бог , и разы́дутся врази́ Его́, и да бежа́т от лица́ Его́ ненави́дящии Его́. Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, я́ко та́ет воск от лица́ огня́, та́ко да поги́бнут бе́си от лица́ лю́бящих Бо́га и зна́менающихся кре́стным зна́мением, и да возвесели́мся реку́ще: ра́дуися Кре́сте Госпо́день, прогоня́я бе́си си́лою на тебе́ пропя́таго Го́спода на́шего Ису́са Христа́, во а́д соше́дшаго и попра́вшаго си́лу дия́волю, и да́вшаго нам Крест Свой Честны́и на прогна́ние вся́каго супоста́та. О, пречестны́и и животворя́щий Кре́сте Госпо́день, помога́й ми с пресвято́ю госпоже́ю Богоро́дицею и со все́ми святы́ми небе́сными си́лами, всегда́, и ны́не и при́сно, и во́ веки веко́м, ами́нь.

Ќтренние и3 вечeрние мlтвы

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8. Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8. Без8 числA согреши

таже. Дост0йно е4сть, ћко вои1стину бlжи1ти тS бцdе, пrнобlжeнную и3 пренепор0чную, и3 м™рь бGа нaшего. чcтнёйшую херуви6м и3 слaвнэйшую во и1стину серафи1мъ, бёзъ и3стлёніz бGа сл0ва р0ждьшую, сyщую бцdу тS величaемъ. покло= до земли2.

Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у. покло=. и3нн7э и3 пrно и3 в0 вэки вэкHмъ, ами1нь. покло=.

ГDи поми1луй, гDи поми1луй, гDи благослови2. покло=. посем8 tпуc.

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, мlтвъ рaди пречcтыz твоеS м™ре, си1лою чcтнaгw и3 животворsщагw кrтA, и3 с™aгw ѓнGла моегw2 храни1телz, и3 всёхъ рaди с™hхъ, поми1луй и3 спаси1 мz грёшнаго, ћко бlгъ и3 чlколю1бец8. покл0нъ земнhи без8 кrтного знaмениz.

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8. Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8. Без8 числA согреши

За мlтвъ с™hхъ nц7ъ нaшихъ гDи ї©е хrтE сн7е бж7iи поми1луй на1съ. Псаломщик: ґми1нь

Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ, всsческихъ рaди, г•.

Посeм помолчи мaло, дондеже утишатсz всz чyвства, и тогда глаголи молитву сію, великаго макaріz:

Б9е њчи1сти мz грёшнагw, ћкw николи1же бlго сотвори1хъ пред8 тоб0ю, покл0н8. но и3збaви мz t лукaвагw, и3 да бyдетъ во мнЁ в0лz твоS, покл0н8. да не њсуждeно tвeрзу ўстA моS недост0йнаz, и3 восхвалю2 и4мz твоE с™0е, nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw и3 в0 вэки вэк0мъ, ґми1нь. покл0н8.

ЦRю нбcныи, ўтёшителю, д1ш7е и4стинныи, и4же вездЁ сhи, и3 всS и3сполнsz, сокр0вище бlги1хъ, и3 жи1зни подaтелю, пріиди2 и3 всели1сz в8ны2. и3 њчи1сти ны t всsкіz сквeрны, и3 спаси2 бlже дш7а нaша.

С™hи б9е, с™hи крёпкіи, с™hи без8смeртныи, поми1луй нaсъ. г•, и3 покл0ны три2.

Слaва nц7у и3 сн7у и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 пrнw и3 в0 вэки вэк0мъ, ґми1нь.

Прес™az трbце поми1луй нaсъ, гDи њчи1сти грэхи2 нaша. вLко прости2 без8зак0ніz нaша. с™hи посэти2 и3 и3сцэли2 нeмощи нaша, и44мене твоегw2 рaди.

ГDи поми1луй, три1жды. слaва, и3 нhнэ.

Џ§е нaшъ, и4же є3си2 нa нб7сэхъ. да с™и1тсz и4мz твоE. да пріи1детъ цrтвіе твоE. да бyдетъ в0лz твоS, ћкw нa нб7си и3 на земли2. хлёбъ нaшъ насyщныи дaждь нaмъ днeсь. и њстaви нaмъ д0лги нaша, ћкоже и3 мы 2 њставлsемъ должник0мъ нaшимъ. и3 нев8веди2 нaсъ во и3скушeніе, но и3збaви нaсъ t лукaвагw.

ГDи ї©е хrтE сн7е бж7iи поми1луй на1съ. ґми1нь. ГDи помилуй, в7i.

T снA востaвъ, бlгодарю1 тz всес™az трbце, я4кw мн0гіz рaди бlгости и3 долготерпёніz не прогнёвасz на мS грёшнаго, и3 лэни1ваго рабA твоего2, и3 не погуби1лъ є3си2 менE собез8зак0ніи мои1ми, но чlколю1бствова, и3 в8 нечazніи лежaща воздви1же мz, ќтреневати и3 славосл0вити держaву твою2 непобэди1мую. и3 нhнэ вLко б9е прес™hи, просвэти2 џчи сeрдца моегw2, и3 tвeрзи ми ўстнЁ поучaтисz словесeмъ твои1мъ, и3 разумёти зaповэди твоS, и3 твори1ти в0лю твою2, и3 пёти тz во и3сповёданіи сердeчнэмъ, воспэвaти же и3 слaвити пречcтн0е и3 великолёпое и4мz твоE, nц7а и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw и3 в0 вэки вэк0мъ, ґми1нь. слaва, и3 нhнэ.

Пріиди1те поклони1мсz цReви нaшему бGу (покл0н8). Пріиди1те поклони1мсz хrтY цReви и3 бGу нaшему (покл0н8). Пріиди1те поклони1мсz и3 припадeмъ, к8 самомY гDу ї©у хrтY цReви и3 бGу нaшему (покл0нъ).

pал0мъ, н7. Поми1луй мz б9е по вели1цэй млcти твоeй. И# по мн0жеству щедр0тъ твои1хъ, њчи1сти без8зак0ніе моE. Наипaче њмhй мz t без8зак0ніz моегw2, и3 t грэхA моегw2 њчи1сти мz. Ћкw без8зак0ніе моE ѓзъ знaю, и3 грёхъ м0й предо мн0ю є4сть вhну. ТебЁ є3ди1ному согрэши1хъ, и3 лукaвое пред8 тоб0ю сотвори1хъ. Ћкw да њправди1шисz во словесёхъ свои1хъ, и3 побэди1ши внегдA суди1ти. Сe бо въ без8зак0ніихъ зачaтъ є4смь, и3 во грэсёхъ роди1 мz м™и моS. Сe бо и4стину воз8люби1лъ є3си2, без8вёстнаz и3 тaйнаz премyдрости твоеS, kви1лъ ми є3си2. Њкропи1ши мz v3с8с0помъ, и3 њчи1щусz. њмhеши мS, и3 пaче снёга ўбэлю1сz. Слyху моемY дaси рaдость и3 весeліе, воз8рaдуютсz к0сти смирeнныz. Tврати2 лицE твоE t грёхъ мои1хъ, и3 всS без8зак0ніz моS њчи1сти. Сeрдце чи1сто сози1жди во мнЁ б9е, и3 д¦ъ прaвъ њбнови2 во ўтр0бэ моeй. Не tвeрзи менE t лицA твоегw2, и3 д¦а твоегw2 с™aгw не tи3ми2 t менE. Воз8дaждь ми2 рaдость спасeніz твоегw2, и3 д¦омъ вLчнымъ ўтверди1 мz. НаучY без8зак0нныz путeмъ твои1мъ, и3 нечести1віи к8 тебЁ њбратsтсz. И#збaви мz t кровjй б9е, б9е спасeніz моегw2, воз8рaдуетсz kзhкъ м0й прaвдэ твоeй. ГDи ўстнЁ мои2 tвeрзеши, и3 ўстA моS воз8вэстsтъ хвалY твою2. Ћкw ѓще бы восхотёлъ жeртвы, дaлъ бhхъ ќбw. всесожжeніz не бlговоли1ши. Жeртва бGу д¦ъ сокрушeнъ. с®це сокрушeно и3 смирeно бGъ не ўничижи1тъ. Ўблажи 2гDи бlговолeніемъ твои1мъ сіHна, и3 да сози1ждутсz стёны їєросали1мскіz. ТогдA бlговоли1ши жeртву прaвдэ, воз8ношeніе и3 всесожегaемаz. ТогдA воз8ложaтъ на nлтaрь тв0й тельцA.

И#сповёданіе правослaвныz вёры. Осенsем себS крeстным знaмением и стои1м, преклони1в8 главY.

Вёрую во є3ди1наго бGа nц7а вседержи1телz, творцA нб7у и3 земли2, ви1димымъ же всёмъ и3 неви1димымъ. И# во є3ди1наго гDа ї©а хrтA сн7а б9іz, є3динор0днаго, и4же t nц7а рождeннаго прeжде всёхъ вёкъ. Свёта t

свэта, бGа и4стинна t

бGа и4стинна, рождeна ґ не сотворeна, є3диносyщна nц7у, и4мже всS бhша. Нaсъ рaди чlкъ, и3 нaшегw рaди спасeніz сшeдшагw с8 небeсъ, и3 воплоти1вшагосz t д¦а с™а, и3 мRjи дв7ы вочlчьшасz. Распsтаго заны2 припонтjйстэмъ пилaтэ, страдaвша и3 погребeна, и3 воскrшаго в8 трeтій дeнь по писaніихъ. И# воз8шeдшаго на нб7сA, и3 сэдsща nдеснyю nц7а. И# пaки грzдyщаго со слaвою, суди1ти живhмъ и3 мeртвымъ, є3г0же цrтвію нёсть концA.

И# въ д¦а с™aго гDа и4стиннаго и3 животворsщаго, и4же t nц7а и3сходsщаго, и4же со nц7eмъ и3 сн7омъ споклонsема и3 с8слaвима, глаг0лавшаго прор0ки. И# во є3ди1ну с™yю соб0рную и3 ґпcльскую цRковь. И#сповёдую є3ди1но кRщeніе, во w3ставлeніе грэх0въ. Чaю воскресeніz мeртвымъ. И# жи1зни бyдущагw вёка, ґми1нь.

Бцdе дв7о рaдуи3сz, њбрaдованнаz м7рjе, гDь съ тоб0ю. бlгословeна ты2 в8 женaхъ, и3 бlгословeнъ пл0дъ чрeва твоего2; ћкw родилA є3си2 хrтA сп7са, и3збaвителz дш7sм нaшим. три1жды с8 поклонами.

Q всепётаz м™и, р0ждьшаz всёхъ с™hхъ с™ёйшеє сл0во, ны2нэшнеє приношeние пріeмши, t всsкїz напaсти и3збaви всёхъ, и3 грzдќщїz и3зми2 мќки, вопїю1щи3z ти, ґллилYїz. три1жды с8 земными поклонами.

Непобэди1маz и бжcтвеннаz си1ла, чcтнaгw и животворsщагw кrта гDнz, не њстaви мz грёшнаго ўповaющаго на тz. (покл0н8).

Пrтaz вLчце моS бцdе, поми1луй мz и3 спаси2 мz, и3 помози2 ми нн7э въ жи1зни сей, и во и3сх0дъ дш7и моеS, и въ бYдущем вёцэ. (покл0н8).

ВсS нбcныz си1лы, с™jи ѓнGли и3 ґрхaнGли, херуви1ми и3 серафи1ми, поми1луйте мz , и3 помоли1тесz њ мнё к0 гDу бGу, и3 помози1те ми нhнэ въ жи1зни сeй и3 во исх0дъ дш7и2 моеS, и3 въ бYдущемъ вёцэ. (покл0н8).

ЃнGле хrт0въ, храни1телю м0й с™hи, поми1луй мz и3 помоли1сz њ мнЁ грёшнэм ко2 гDу бGу и3 помози1 ми нн7э въ жи1зни сeй, и3 во и3сх0дъ дш7и2 моеS, и3 въ бYдущемъ вёцэ. (покл0н8).

С™hи вели1кіи їwанне прbрче и3 п®тче гDнь, поми1луй мz и3 помоли1сz њ мнё к0 гDу бGу, и3 помози1 ми нн7е въ жи1зни сeй, и3 во и3сх0дъ дш7и2 моеS, и3 въ бYдущемъ вёцэ. (покл0н8).

С™jи слaвніи ґпcли, прbрцы и3 м§нцы, с™ліе, прпdбніи и3 прaведніи и3 вси2 с™jи, поми1луйте мz и3 помоли1тесz њ мнё грёшнэм гDу бGу, и3 помози1те ми нн7э в8 жи1зни сeй, и3 во и3сх0дъ дш7и2 моеS и3 въ бYдущемъ вёцэ. (покл0н8).

По сeмъ моли1сь по три рaза с8 покл0нами сіи2 моли1твы:

Пrтaz трbце, б9е нaшъ, сла+ тэбЁ.

ГDи ї©е хrтE, сн7е б9їи, поми1луй мz грeшнаго.

Сла+ гд7и кrтY твоемY чcтн0му.

Пrтaz гcже бdце, спаси2 мz, грeшнаго рабa твоегw2.

нGле хrтовъ, храни1телю мой с™ыи, спаси1 мz, грёшнагw рабa твоегw2.

С™jи ґрхaнGли и3 ѓнGли моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™hи вели1кіи їwaнне прbрче и3 п®тче, кrтлю гDнь, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™hи слaвныи прbрче и3ліE, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи прatцы, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи прbрцы, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи ґпcли, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи слaвніи ґпcли и3 е3vgли1сти: матфEє, мaрко, луко2 и3 їwaнне бGосл0ве, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи слaвніи верх0вніи ґпcли пeтре и пaвле, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи вели1цїи тріє2 с™ліе: васи1ліє вели1кіи, григ0ріе бGосл0ве и3 їwѓнне златоyсте, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™лю хrтовъ ник0лае, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

Прпdбне џ§е сeргіе, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™hи сщ7енномyчениче и3 и3сповeдниче ґввaкуме, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™лю хrтовъ и3 и3сповёдниче ґмвр0сіе, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

Прпdбніи и3 бGон0сніи nц7ы2 нaши, пaстыріе и3 ўчи1теліе вселeннэй, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи вси2, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

Млcтиве гDи, спаси2 и3 поми1луй рaбъ свои1хъ (покл0н8, и3мRкъ).

Избaви и4хъ t всsкіz ск0рби, гнёва и3 нu1жды (покл0н8). t всsкіz болёзни дш7eвныz и3 тэлeсныz (покл0н8). и3 прости2 и4мъ всsкое согрэшeніе, в0льное и3 нев0льное (покл0н8). и3 дш7aмъ нaшимъ полёзное сотвори2. (покл0н8).

Пок0й гDи дyшы ўс0пшихъ рaбъ свои1хъ. (покл0н8, и3мRкъ).

И# єли1ко въ житіи2 сeмъ ћко чlцы согрэши1ша. тh же ћко чlколю1бецъ бGъ, прости2 и4хъ и3 поми1луй. (покл0н8). И# вёчныz мyки и3збaви. (покл0н8). Нбcному цrтвию причaстники ўчини2. (покл0н8). И# дш7aмъ нaшим8 полeзное сотвори2. (покл0н8).

ГDи, и3ли2 сл0вомъ, и3ли2 дёломъ, и3ли2 помышленіемъ согрэши1хъ во всeй жи1зни моeй, поми1луй мz и3 прости2 мz млcти твоеS рaди. покло= до земли2.

ВсE ўповaніе моє5 къ тэбЁ возлагaю, м™и б9іz, сохрани2 мz во своє4мъ си кр0ве. покло= до земли2.

Ўповaніе нaмъ бGъ, и3 прибёжище нaше хrтосъ, и3 покровитель нaмъ є4сть д¦ъ с™hи. покло= до земли2.

Тaже. Достойно есть. (всю мlтву и3 покло= до земли2).

Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у. покло=. и3нн7э и3 пrно и3 в0 вэки вэкHмъ, ами1нь. покло=. ГDи поми1луй, гDи поми1луй, гDи благослови2. покло=.

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, мlтвъ рaди пречcтыz твоеS м™ре, и3 пRпод0бныхъ и3 бGон0сныхъ nц7ъ нaшихъ и3 всёхъ с™ыхъ, поми1луй и3 спаси1 мz грёшнаго, ћко бlгъ и3 чlколю1бец8. ґминь

тaже прощeніе по nбhчаю: Все вмeсте совершaют земно2й покло2н8 и3, не поднимazсь с подрyчника, чтYт моли1тву прощeние:

Њслaби њстaви, tпусти2 б9е согрэшє1ніz нaша, вHльнаz и3 невHльнаz, я4же в8 сл0вэ и3 въ дёлэ, и3 я4же въ вёдэніи и3 не въ вёдэніи, и3 ћже во ўмЁ и3 в8 помышлeніи, я4же в0 дни и3 въ нощи2, вс‰ ми прости2, я4кw бlгъ и3 чlколю1бецъ. ґми́нь.

Востaвши же гlи мlтву сію2.

Ненави1дzщихъ и3 њби1дzщихъ нaсъ прости2 гDи чlколю1бче. бlготворsщимъ, блaго сотвори2. брaтіzмъ и3 всёмъ сро1дникwмъ нaшимъ, и4же и3 ўедини1вшимсz, дaруй и4мъ всS, я4же ко спасeнію прошє1ніz, и3 жив0тъ вёчныи (покл0н8). Въ болёзнехъ сyщіz посэти2 и3 и3сцэли2, в8 темни1цахъ сyщихъ свободи2. по водaмъ плaвающимъ, прави1тель бyди, и3 и4же в8 путeхъ шeствующимъ, и3спрaви и3 поспэши2 (покл0н8). Помzни2 гDи и3 плэнє1нныz брaтію нaшу, є3диновёрныхъ правослaвныz вёры, и3 и3збaви и4хъ всsкагw ѕлaгw њбстоsніz (покл0н8). Поми1луй гDи дaвшихъ нaмъ млcтыню, и3 заповёдавшихъ нaмъ не достHйнымъ моли1тисz њ ни1хъ, прости2 и4хъ и3 поми1луй (покл0н8). Поми1луй гDи труждaющихсz и3 служaщихъ нaмъ, ми1лующихъ и3 питaющихъ нaсъ, и3 дaруй и4мъ всS я4же ко спасeнію прошє1ніz, и3 жив0тъ вёчныи (покл0н8). Помzни2 гDи прежде tшeдшиz nц7ы и3 брaтію нaшу, и3 всели2 и5хъ, и3дёже присещaетъ свёт8 лицA твоегw 2(покл0н8). Помzни2 гDи и3 нaшу хyдость и3 ўб0жество, и3 просвэти2 нaшъ ќмъ, свётомъ рaзума с™aгw є3ђліz твоегw2. и3 настaви нaсъ на стезю2 заповэдeй твои1хъ. мlтвами пречcтыz твоеS м™ре, и3 всёхъ с™hхъ твои1хъ, ґми1нь (поклhн8). ГDи поми1луй, г•. И обычные исходные поклоны.

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8. Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8. Без8 числA согреши

таже. Дост0йно е4сть, ћко вои1стину бlжи1ти тS бцdе, пrнобlжeнную и3 пренепор0чную, и3 м™рь бGа нaшего. чcтнёйшую херуви6м и3 слaвнэйшую во и1стину серафи1мъ, бёзъ и3стлёніz бGа сл0ва р0ждьшую, сyщую бцdу тS величaемъ. покло= до земли2.

Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у. покло=. и3нн7э и3 пrно и3 в0 вэки вэкHмъ, ами1нь. покло=. ГDи поми1луй, гDи поми1луй, гDи благослови2. покло=. посем8 tпуc.

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, мlтвъ рaди пречcтыz твоеS м™ре, си1лою чcтнaгw и3 животворsщагw кrтA, и3 с™aгw ѓнGла моегw2 храни1телz, и3 всёхъ рaди с™hхъ, поми1луй и3 спаси1 мz грёшнаго, ћко бlгъ и3 чlколю1бец8. покл0нъ земнhи без8 кrтного знaмениz.

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8. Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8. Без8 числA согреши

По окончaніи мlтвъ возьми в8 рyку кrтъ свой и3 оградsсь и4мъ глаг0ли:

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, благослови2 и3 освzти2, и3 сохрани2 мz си1лою живон0снаго кrтA твоегw2. (цэлyемъ кrтъ)

Вeчерwмъ передъ сномъ мlтва кrту:

Да воскрeснетъ бGъ, и3 разhдутсz врази2 є3гw2, и3 да бэжaтъ t лицA є3го ненави1дzщіz є3го. ћкw и3счезaетъ дhмъ, да и3счeзнутъ. ћкw тaетъ в0скъ t лицA nгнS, тaкw да поги1бнутъ бёси t лицA лю1бzщихъ бGа, и3 знaменающихсz кrтнымъ знaменіемъ. и3 да возвесели1мсz рекyще: рaдуйсz кrте гDнь прогонszи бёсы, си1лою на тебЁ пропsтагw гDа нaшего ї©а хrтA, во ѓдъ сшeдшагw, и3 попрaвшагw си1лу діsволю, и3 дaвшагw нaмъ кrтъ св0й чcтнhи, на прогнaние всsкагw супостaта. q пречcтнhи и3 животворsщіи кrте гDнь, помогaй ми со пrтою гcжею бцdею и3 со всёми с™hми нбcными си1лами, всегдA и3 нhнэ и3 пrно и3 во2 вэки вэкHмъ, ґми1нь.

Статьи
Спецпроекты
«Русская вера»

При перепечатке материалов ссылка на сайт обязательна!

Оценка 4.3 проголосовавших: 55
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here