Молитва в песнопении

Все о религии и вере - "молитва в песнопении" с подробным описанием и фотографиями.

Азы ПРАВОСЛАВИЯ . Молитвы и песнопения общие всем службам.

Тут собрана почти вся информация для ознакомления новичков с Православными традициями, обрядами и правилами поведения в церкви. Порядок таинств и богослужений. Информация выложена как в текстовом формате, так и в аудио файлах. Вы найдете многие ответы на свои вопросы в познании православных традиций читая страницы или просто слушая пояснения от автора аудио файлов.

Молитвы и песнопения общие всем службам.

Азы Православия. Первая страница.

Богослужение.

Учение Православной церкви о усопших.

Полезно знать.

Молитвы и песнопения общие всем службам.

О молитвах и песнопениях общих всем службам, совершающимся в православных христианских храмах

Чаще всего мы слышим за богослужением ектеньи, произносимые диаконом или священником. Ектенья есть протяжно произносимое усердное моление Господу Богу о наших нуждах. Ектений четыре: великая, малая, сугубая и просительная.

Ектенья называется великою по многочисленности прошений, с которыми мы обращаемся к Господу Богу; каждое прошение оканчивается пением на клиросе: Господи помилуй!

Великая ектения начинается словами: миром Господу помолимся. Этими словами священнослужитель приглашает верующих молиться Господу, помирившись со всеми, как повелевает Господь.

Следующие прошения этой ектеньи читаются так: о свышнем мире и спасении душ наших Господу помолимся, т.-е. о мире с Богом, чего лишились мы вследствие тяжких грехов наших, которыми оскорбляем Его, Благодетеля и Отца нашего.

О мире всего мира, о благосостоянии святых Божиих церквей и соединении всех Господу помолимся; этими словами мы просим Бога, чтобы Он послал нам согласие, дружбу между собою, чтобы мы удалялись ссор и вражды, которые противны Богу, чтобы никто не обижал церквей Божиих, и чтобы все неправославные христиане, отделившиеся от православной Церкви, соединились с нею.

О святем храме сем, и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в он (в этот) Господу помолимся. Здесь мы молимся о храме, в котором совершается богослужение; нужно помнить, что святая Церковь лишает своих молитв того, кто нескромно и невнимательно входит и стоит в храме Божием.

О Святейшем Правительствующем Синоде, и о преосвященнейшем (имя), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех Господу помолимся. Святейший Синод – это собрание архипастырей, которым вверено попечение о православной греко-российской Церкви. Пресвитерством называется священство – священники; диаконство – диаконы; причт церковный – это церковники, которые поют и читают на клиросе.

Затем молимся о Государе Императоре и Супруге Его, Государыне

Императрице, и о всем Царствующем Доме, о том, чтобы Господь покорил Государю нашему всех врагов наших, брани хотящих.

Грех человека не только удалил его от Бога, разстроив все способности души его, ни и во всей окружающей природе оставил мрачные следы свои. Мы молимся в великой ектеньи о благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных, о временех мирных, о плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных, о избавлении нас от гнева и от всякой нужды.

При перечислении наших нужд мы призываем на помощь Богоматерь и всех святых и высказываем Богу нашу преданность Ему в таких словах: пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш (жизнь) Христу Богу предадим!

Ектенья заканчивается возгласом священника: яко подобает Тебе всякая слава и проч.

Малая ектения начинается словами: паки (опять) и паки миром Господу помолимся и состоит из первого и последнего прошения великой ектеньи.

Сугубая ектения начинается словами: рцем вси, т.-е. Скажем все, от всея души и от всего помышления нашего рцем. Что будем говорить, это дополняют поющие, именно: Господи помилуй!

Название сугубой присвоено этой ектении потому, что после прошения священника или диакона поется три раза: Господи помилуй! Только после первых двух прошений Господи помилуй! поется по одному разу. Эта ектения один раз за вечерней и однажды за утреней начинается с третьего прошения: помилуй нас, Боже! Последнее прошение в сугубой ектеньи читается так: еще молимся о плодоносящих и добродеющих во святем и всечестнем храме сем, труждающихся, поющих и предстоящих людех, ожидающих от Тебе великия и богатыя милости. В первые времена христианства в церковь Божию к службам церковным приносили богомольцы разные вспомоществования и делили их между бедными людьми, заботились они и о храме Божием: это и были плодоносящие и добродеющие. Теперь усердствующие христиане могут творить не меньшее добро чрез братства, попечительства, приюты, во многих местах устрояемые при храмах Божиих. Труждающиеся, поющие…. это люди, которые заботятся о благолепии церковном своим трудом, а также внятным чтением и пением.

Еще есть ектения просительная, названная так потому, что в ней большая часть прошений оканчивается словами: у Господа просим. Хор отвечает: подай, Господи! В сей ектеньи мы просим: дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна, – ангела мирна (не грозного, подающего мир душам нашим), верна наставника (руководящего нас ко спасению), хранителя душь и телес наших, – прощения и оставления грехов и прегрешений (падений, допущенных невнимательностью и рассеянностью нашею) наших, – добрых и полезных душам нашим и мира мирови, – прочее время живота нашего в мире и покаянии скончати, – христианския кончины (принести истинное покаяние и причастившись св. таин) безболезненны (без тяжких страданий, с сохранением чувства самосознания и памяти), не постыдны (не позорной), мирны (свойственной благочестивым людям, которые с мирною совестью и покойным духом расстаются с этою жизнию) и добраго ответа на страшном судище Христове. После возгласа священник, обратившись к народу с благословением, говорит: мир всем! Т.-е. Пусть будет мир и согласие между всеми людьми. Хор отвечает ему взаимным благожеланием, говоря: и духови твоему, т.-е. Душе твоей желаем того же.

Возглас диакона: главы ваша Господеви преклоните напоминает нам, что все верующие обязываются наклонить свои головы в знак покорности Богу. Священник в сие время молитвою, тайно читаемою, низводит на предстоящих благословение Божие от престола благодати; следовательно, кто не преклоняет своей главы пред Богом, тот лишается и благодати Его.

Если просительная ектения читается в конце вечерни, то ее начало бывает со слов: нисполним вечернюю молитву нашу Господеви, а если она произносится в конце утрени, то она начинается словами: исполним утреннюю молитву нашу Господеви.

На вечерне и утрене поются разные священные песни, называемые стихирами. Смотря по тому, в какое время службы поются стихиры, они называются стихирами на Господи воззвах или стихирами на стиховне, поемыми за вечерней после просительной ектеньи, если не бывает литии; еще стихиры называются хвалитными; которые обыкновенно поются пред великим славословием.

Тропарь есть священная песнь, в кратких, но сильных чертах напоминающая нам или историю праздника или жизнь и подвиги святого; поется за вечерней после Ныне отпущаеши, за утреней после Бог Господь и явися нам… и читается на часах после псалмов.

Кондак имеет одинаковое содержание с тропарем; читается после 6 песни и на часах после молитвы Господней: Отче наш…

Прокимен. Так называется краткий стих из псалма, который поется на клиросах попеременно несколько раз, например: Господь воцарися, в лепоту облечеся (т.-е. Оделся в великолепие). Прокимен поется после Свете тихий и на утрене пред евангелием, а на обедне пред чтением из книг апостольских.

Скачать духовную музыку. Церковное православное песнопение, православная музыка, духовные стихи и молитвы, церковное хоровое пение. Византийские песнопения. Песнопения Древнеримской Церкви, Сербии и Греции. Афонские песнопения. Церковные песнопения в распевах старейших и славнейших русских монастырей. Западная духовная музыка. Русские народные песни. Мантры. И просто хорошая музыка для души и духа.

Данные кнопки помогают Вам быстро делиться интересными страницами в своих социальных сетяхи блогах. А также печатать, отправлять письмом и добавлять в закладки.

Рубрика «Молитвы и богослужения»

Именем Октоиха, или Осьмогласника, обозначается богослужебная книга, содержащая в себе последование с изменяемыми молитвословиями для каждого дня седмичного круга. Она разделена на 8 глав. Отсюда и сама книга получила свое наименование.

Образцы напевов осмогласия в исполнении учащихся регентской школы при Курской православной духовной семинарии. Диск является приложением к краткому учебному пособию «Осмогласие» М. Сидоровой.

Православный молитвослов для детей до семи лет.

Тропарь и кондак Пасхи в разных исполнениях.

Тропарь: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав.

Кондак: Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу, и воскресл еси яко Победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: Радуйтеся!, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.

Более тридцати лет – с марта 1953 года почти до самой кончины в декабре 1983 года — отец Александр Шмеман еженедельно выступал на радио «Свобода». Его беседы были посвящены самому главному, центральному в христианской вере – отношениям Бога и человека, мира и Церкви, веры и культуры, свободы и ответственности.

Страстная (Великая) Седмица отличается особо торжественным и скорбным чином церковного богослужения, — ведь в это время вспоминается великая Голгофская Жертва Спасителя за весь род человеческий.

Протоиерей Олег Стеняев, клирик храма Рождества Иоанна Предтечи в Сокольниках, в эфире радио «Радонеж» рассказывает о событиях Страстной седмицы.

Молитвы в дорогу в исполнении мужского хора под управлением Александра Бордака.

Регент братского хора Валаамского монастыря иеродиакон Герман (Рябцев).

Регент братского хора Валаамского монастыря иеродиакон Герман (Рябцев).

Чтение Евангелия — иерей Ростислав Перебейнос.

В жизни Божией Матери было пятнадцать ступеней, пятнадцать главных моментов, и чтение правила разделено на 15 десятков. На каждом десятке поочередно вспоминаются все главные моменты из жизни Богородицы.

Пяточисленные молитвы — творение святителя Димитрия Ростовского. Читаются по благословению духовника.

Хор Свято-Троицкой Сергиевой Лавры и Московской Духовной Академии под управлением архимандрита Матфея (Мормыля).

«Величественные тоны Валаама» – музыкально-литературная программа для чтеца, хора и канонарха, посвященная богослужебно-певческим традициям Валаамской обители.

Предлагаем запись важнейшего богослужения первых четырех дней и Марииного стояния Великого Поста – Великого повечерия с чтением Великого покаянного канона, настраивающего душу на зрение и исповедание своих грехов, призывающего к очищению и исправлению в преддверии Пасхи Христовой.

Пассия – (лат. «страдание») – особое богослужебное последование, совершаемое Великим постом в воскресные дни вечером, на котором читаются тексты Евангелия, повествующие о Страданиях (Страстях) Христа.

Эта самая поздняя по времени возникновения православная служба была составлена в середине XVII века митрополитом Киевским Петром (Могилой), создателем многих литургических форм.

Шедевры христианской молитвенной поэзии. Все сомнения отступают прочь, когда слушаешь эти молитвы. Один такой гимн намного весомее многих страниц теоретических аргументов.

Песнопения Великого поста в исполнении мужского вокального ансамбля «Валаам»

Пасхальные песнопения в исполнении хора Киево-Печерской Лавры и хора КДАиС .

Текст читает заслуженный артист Украины Александр Бондаренко (синодальный перевод).

Праздник Введения (Входа) во храм Пресвятой Богородицы относится к двунадесятым непереходящим праздникам Православной Церкви. Основанием служит церковное предание о том, как в трехлетнем возрасте родители торжественно ввели в Иерусалимский храм Марию, будущую Богоматерь.

Избранные песнопения праздничных богослужений, а также освящения воды, которое в эти дни совершается особым Великим чином: в храме, на реках или на источниках. В благоговейном исполнении хора братии Валаамского монастыря звучат такие песнопения, как «Во Иордане крещающуся Тебе, Господи» и др.

Эта паремия читается на освящении воды потому, что вода здесь — образ благодати Св. Духа. Вода, освящаемая в праздник Богоявления, — уже не символ, а проводник этой благодати.

Православные песнопения

Когда человек всем сердцем слушает православные песнопения, душу охватывает покой и радость, Благодать наполняет её. Особенное состояние испытывает в такие моменты человеческая душа – состояние Благодатного очищения и близости к любящему её Господу.

Душа человека нуждается в отдыхе от земной суеты, она жаждет светлого и чистого источника, который бы напоил её, приблизил к Творцу. Этим живительным родником становится для души музыка молитвы – православное песнопение. С давних времён дошли до нас изложения православных молитв на музыку, которые рождались во время особых моментов вдохновения, посылаемых Свыше.

На страницах данного сайта собрано несколько коллекций православных песнопений mp3.

Молебные пения "Поем вместе" на водосвятном молебне

«Поем вместе с народом»

Водосвятный молебен текст

Для прихожан Храма Веры, Надежды, Любови, матери их софии г.о. Самара

Водосвятный молебен

Моле́бен (молебное пение) – богослужение, при котором верующие просят Господа, Богородицу или (и) святых о ниспослании милости или благодарят Бога за получение благодеяний. Молебен может быть так же и с освящением воды, такой молебен называется водосвятным.

Священник возглашает: Благословен Бог Наш всегда ныне и присно и во веки веков.

Священник: Слава тебе Боже Наш Слава, Тебе

От Вознесения до Троицы: Молитва «Царю Небесный» опускается и после начального возгласа, священник возглашает сразу «Бог Господь. »

Священник: Бог Господь и явися нам, Благословен грядый во имя Господне

Священник: Исповедуйтеся Господеви, яко благ, яко в век милость его

Священник: Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им

Священник: Не умру, но жив буду и повем дела Господня

Священник: Камень его же небрегожа зиждущии, сей быть во углу угла, от Господа бысть сей и есть дивен во очесех наших

Далее поем запевы. Запевы возглашает свяшенник первый, народ повторяет.

Священник: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков.

Священник: Господу, Помолимся

Священник возглас: Яко Свят если Боже Наш, и Тебе Славу воззылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Священник: Прокимен глас третий Господь просвещение мое / и Спаситель мой, кого убоюся?

Священник возглашает Стих прокимна: Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся

Священник: Господь просвещение мое

Священник: Ко Евреем Послания Святаго Апостола Павла Чтения

Читаются апостольские послания

Священник: Премудрость Прости и Услыши Святаго Евангелия

Священник: От Иоанна Святаго Евангелия Чтения

Читается Евангелие

Священник начинает возглашать Мирную Ектению (ряд различных прошений).

Народ после каждого прошения: «Господи Помилуй»

Народ после последнего прошения: Тебе Господи.

Священник возглас: Яко подобает Тебе всякая Слава Честь и Поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Священник: Господу Помолимся.

Далее священником возносятся молитвы об освящении воды, народ вниманительно слушает и прилагает свое сердце к просимому.

После священнического возгласа: «Ты бо еси освящение наше и Тебе славу и благодарение и поклонение возсылаем, со Безночальным Твоим Отцем и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.»

Священник берет крест погружает его крестообразно в Чашу и одновременно с этим возглашает начало Тропаря Кресту:

Спаси Господи Люди Твоя /

После троекратного погружения креста и пропевания тропаря Кресту

Далее священник возглашает просительную ектению с добавлением прошений: «о всяком прошении», «болящих», «путешествующих», «благодаящих». Молящиеся в это время внимательно слушают просимое и молятся.

После чего, по требованию освящаются иконы, кресты.

Священник: Пресвятая Богородице Спаси Нас

Священник: Слава Тебе, Христе, Боже все упование наше слава тебе

Священник: лицом к народу Творит отпуст

Будьте всегда с нами!

Регулярная рассылка новых материалов

Сайт православного священника иерея Николая Осипова

Место служения: Храм «Веры, Надежды, Любови и матери их Софии»

Адрес храма: 443010, г. Самара, ул. Чапаевская, д. 136

Молитва в песнопении

живот мой соблюди во страсе Христа Бога,

ум мой утверди во истиннем пути,

и к любви горней уязви душу мою,

да тобою направляемь,

получу от Христа Бога велию милость.

иже в Вифлееме, уготовайте ясли.

Слово бо раждается, Мудрость происходит;

приемлет целование Церковь на радость Богородицы.

Людие, рцем:благословен Пришедый,

Боже наш, слава Тебе!

Благословен еси, Господи

Благослови, душе моя, Господа

и вся внутренняя моя, Имя святое Его.

Благослови, душе моя, Господа

и не забывай всех воздаяний Его:

очищающаго вся беззакония твоя,

исцеляющаго вся недуги твоя,

избавляющаго от истления живот твой,

венчающаго тя милостию и щедротами,

исполняющаго во благих желание твое:

обновится яко орля юность твоя.

Щедр и милостив, Господь.

Долготерпелив и многомилостив.

Благослови, душе моя, Господа

и вся внутренняя моя Имя святое Его.

Благословен еси Господи

и приял еси, Господи,

и память их в род и род.

ясли же подъимите словом Разрешившаго

от безсловеснаго деяния нас земнородных.

Пастырие свиряюще свидетельствуйте чудеси страшному:

и волсви от Персиды, злато и ливан и смирну Царю принесите,

яко явися Господь из Девы Матере.

Емуже и приникши рабски Мати поклонися,

и привещаше к держимому на объятиях Ея:

како всеялся еси Мне, или како прозябл еси во Мне,

Избавителю Мой и Боже?

Сыне Божий, причастника мя приими,

не бо врагом Твоим тайну повем,

ни лобзания Ти дам, яко Иуда,

но, яко разбойник, исповедаю Тя:

помяни мя, Господи,

во Царствии Твоем.

Тебе рождшая, вопияша:

что странное, еже вижу таинство, Сыне Мой?

Како на древе умираеши плотию водружен,

тезоименитому Твоему новому жительству,

щедроты Твоя даруй, Христе Боже,

возвесели нас силою Твоею,

победы дая нам на сопостаты,

пособие имущим Твое оружие мира,

егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть царство небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Блажени изгнани правды ради,

яко тех есть Царство небесное.

Блажени есте, егда поносят вам,

и ижденут и рекут всяк зол глагол,

на вы лжуще Мене ради.

Радуйтеся и веселитеся,

яко мзда ваша многа на Небеси.

от Лица Твоего, Свете Незаходимый,

и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго,

но обрати мя, и к свету заповедей

Твоих пути моя направи, молюся

зрящи Тя на Кресте висима, Христе;

солнце омрачашеся, и земли основания сотрясахуся,

вся сострадаху Создавшему вся.

Волею нас ради претерпевый, Господи, слава Тебе!

гласом моим ко Господу помолихся.

Пролию пред ним моление мое,

печаль мою пред ним возвещу.

Призри, услыши мя, Господи, Боже мой.

Просвети очи мои,

до не когда усну в смерть.

Вонми молению моему,

яко аз смирихся зело;

в скорбех не имамы, Господи Сил, помилуй нас.

Хвалите Бога во Святых Его,

хвалите Его во утвержении силы Его. (Припев: “Господи Сил, с нами буди”…)

Хвалите Его на силах Его,

хвалите Его по множеству величествия Его. (Припев)

Хвалите Его во гласе трубнем.

Хвалите Его во псалтири и гуслех (Припев)

Хвалите Его в тимпане и лице,

хвалите Его во струнах и органе (Припев).

Хвалите Его в кимвалех доброгласных,

хвалите Его в кимвалех восклицания:

всякое дыхание да хвалит Господа (Припев).

Хвалите Бога во Святых Его,

хвалите Его во утвержении силы Его (Припев).

и вопль мой к тебе да приидет.

Не отврати лица твоего от менe;

в oньже аще день скорблю,

приклони ухо твое;

в oньже аще день призову тя,

скоро услыши мя.

и земля вертеп Неприступному приносит;

Ангели с пастырьми славословят,

волсви же со звездою путешествуют,

нас бо ради родися Отроча младо, превечный Бог.

яко сотвори державу мышцею Своею Господь,

попра смертию смерть, первенец мертвых бысть,

из чрева адова избави нас,

и подаде мирови велию милость.

всем человеком, Мати Божия,

помози мне, недостойному,

душа бо моя грешная того восхоте.

Иже на водах землю повесивый:

венцем от терния облагается,

Иже Ангелов Царь:

в ложную багряницу облачается,

Одеваяй небо облаки: заушение прият,

Иже во Иордане свободивый Адама:

гвоздьми пригвоздися Жених Церковный:

копием прободеся Сын Девы.

Покланяемся Страстем Твоим, Христе,

покланяемся Страстем Твоим, Христе,

покланяемся Страстем Твоим, Христе.

Покажи нам и славное Твое Воскресение.

пеленами, якоже земен повивается,

Иже существом неприкосновенен Бог.

В яслех возлежит Утвердивый небеса словом в началех,

от сосцев млеком питается,

Иже в пустыни манну одождивый людем,

волхвы призывает Жених Церковный,

дары сих приемлет Сын Девы.

Покланяемся Рождеству Твоему, Христе,

покланяемся Рождеству Твоему, Христе,

покланяемся Рождеству Твоему, Христе,

покажи нам и Божественная Твоя Богоявления.

Ты плачь, душа, рыдай всегда:

Не сможешь ты тогда плакати,

Когда приидет смерть.

Скинь одежду ты греховную в покаянии,

А не скинешь ты – грехи свои ада не минешь.

Страдалицы венцы носят на главах своих.

Они песни поют – ах – ангельские:

Аллилуия, аллилуия, аллилуия, аллилуия.

востани, что спиши?

Конец приближается, и имаши смутитися;

воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог,

везде сый и вся исполняй.

за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего,

и всем твориши спастися,

в державный Твой покров прибегающих.

Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице,

иже в напастех и скорбех и в болезнех,

обремененных грехи многими,

предстоящих и молящихся Тебе

умиленною душею и сокрушенным сердцем

пред пречистым Твоим образом со слезами,

и невозвратно надежду имущих на Тя,

избавления всех зол, всем полезная даруй

и вся спаси, Богородице Дево:

Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.

и Слове Божий, безсмертен Сый,

и изволивый спасения нашего ради воплотитися

от святыя Богородицы и Приснодевы Марии,

распныйся же за ны, Христе Боже,

смертию смерть поправ,

Един сый Святыя Троицы,

спрославляемый Отцу и Святому Духу,

От ядовита и лукава змия.

Его же ждаша адские запреты

бывшаво вожда Ивашка Мазепы.

Ах тяжко горесть терпе Мати бедна.

Утробу мою снедает ехидна.

честною Твоею кровию,

на кресте прегвоздився и копием прободся,

бессмертие источил еси человеком,

Спасе наш, слава Тебе.

грешнии и смиреннии и припадем,

в покаянии зовуще из глубины души:

Владычице, помози, на ны милосердовавши,

потщися, погибаем от множества прегрешений,

не отврати Твоя рабы тщи,

Тя бо и Едину Надежду имамы.

и Тому возвещу печали моя,

яко зол душа моя исполнися

и живот мой аду приближися,

и молюся, яко Иона:

от тли, Боже, возведи мя.

во страданиих своих

венцы прияша нетленныя

от Тебе Бога нашего:

имуща бо крепость Твою,

сокрушиша и демонов немощныя дерзости.

Тех молитвами спаси души наша.

и смертною раною уязвленнаго

посети, Милосерде, и исцели.

Ты бо един еси недуги и болезни

рода нашего понесый и вся многий

Милосерде, посети и исцели.

тамо седохом и плакахом,

внегда помянути нам Сиона.

На вербиих посреде его обесихом органы наша.

Како воспоем песнь Господню на земли чужей?

Аще зубуду тебе, Иерусалиме,

забвена буди десница моя.

Дщи Вавилоня окаянная,

блажен иже воздаст тебе воздаяние твое,

еже воздала еси нам.

Блажен иже имет и разбиет

младенцы твоя о камень.

Его же во чреве без семени зачала еси Сына:

возстану бо и прославлюся и вознесу со славою,

непрестанно яко Бог, верою и любовию Тя величающия.

по глаголу Твоему, с миром:

яко видеста очи мои спасение Твое,

еже еси уготовал пред лицем всех людей,

свет во откровение языков

и славу людей Твоих Израиля.

великия ради милости Твоея

даровавшая отечеству и граду нашему

чудотворную икону Твою

во освящение, утешение и ограждение наше,

нынешнее приемши славословие,

от всякаго злаго обстояния избави нас, рабы Твоя,

даруя нам здравие и спасение, на враги победу и одоление,

и всех нас вечных мук свободи,

устнами, душею же и сердцем вопиющих:

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

блудно мое иждих житие,

на богатство неиждиваемое

взираяй щедрот Твоих, Спасе,

ныне обнищавшее мое да не презриши сердце.

Тебе бо, Господи, умилением зову:

согреших на Небо и пред Тобою.

Едина миру Радость и Ходатаица,

Надеждо наша Пресвятая Богородице,

Споручнице грешных, призри на ны малое сие моление

пред судьбоносною иконою Твоею смиренно приносящия.

Воздвигни руце Твои к Сыну Твоему в поручение о нас грешных,

прося прилежно покрыти нас Того милосердием

и Царствия Небесного наследники сотворити ны,

верно вопиющие Ему: Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

приими ныне малое моление сие наше,

якоже приял еси вдовицы две лепте,

и сохрани достояние Твое от враг видимых и невидимых,

от нашествия иноплеменник, от недуга и глада,

от всякия скорби и смертоносныя раны,

и грядущия изми муки всех, вопиющих Ти:

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

Веро, Надеждо и Любы, и мудрая мати Софие,

ныне приемше малое сие моление наше,

от всяких ны бед, болезней и скорбей

молитвами вашими избавите,

да сподобльшеся во Царствии Небеснем

зрети безсмертнаго Господа Иисуса,

с вами вкупе воспоем Ему:

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

и вижду во гробех лежащую

по образу Божию созданную нашу красоту,

безобразну и безславну, не имущу видения, ни доброты.

О чудо! Что сие еже о нас бысть таинство?

Како предахомся тлению и како сопрягохомся смерти?

Воистинну Бога повелением, якоже пише,

подающаго преставленным упокоение.

молений наших не презри в скорбех,

но от бед избави нас, Едина чистая

и благословенная. Аминь.

Пресвятая Богородице, спаси нас.

и сия всели во дворы Твоя, якоже есть писано,

презирая яко Благ прегрешения их, вольная и невольная,

и вся яже в ведении и не ведении, Человеколюбче.

От Девы возсиявый миру, Христе Боже,

и сыны света Тою показавый, помилуй нас.

Жизнодавче, утренюет бо дух мой

ко храму Святому Твоему,

храм носяй телесный весь осквернен,

но яко щедр очисти

благоутробною Твоею милостию.

И ныне и присно, и во веки веков, аминь.

На спасения стези настави мя, Богородице,

студными бо окалях душу грехами,

и в лености все житие мое иждих,

но Твоими молитвами

избави мя от всякия нечистоты.

Помилуй мя, Боже,

по велицей милости Твоей,

и по множеству щедрот

Твоих очисти беззаконие мое.

Множества содеянных мной лютых

помышляя, окаянный, трепещу

страшного дне суднаго:

но надеяся на милость

якоже Давид вопию Ти:

помилуй мя, Боже,

по велицей Твоей милости.

и плачу деяний моих лукавых,

како отвещаю Безсмертному Царю?

Или коим дерзновением воззрю на Судию, блудный аз?

Благоутробный Отче, Сыне Единородный,

Душе Святый, помилуй мя.

в нощи к Пилату пришедшего,

и Живота всех испросившего:

даждь ми Сего странного,

Иже не имеет где главы подклонити;

даждь ми Сего странного,

Егоже ученик лукавый на смерть предаде;

даждь ми Сего странного,

Егоже Мати зрящи на кресте висяща,

рыдающи вопияше, и матерски восклицаше:

увы Мне, Чадо Мое! увы Мне, Свете Мой

и утроба Моя возлюбленная!

Симеоном бо предреченное в церкви днесь собыстся:

Мое сердце оружие пройде;

но в радость Воскресения Твоего плач преложи.

Поклоняемся страстем Твоим, Христе,

покланяемся страстем Твоим, Христе,

поклоняемся страстем Твоим Христе,

и Святому Воскресению.

во едином часе раеви сподобил еси, Господи,

и мене древом крестным просвети и спаси мя.

возсия мирови свет разума,

в нем бо звездам служащии

звездою учахуся Тебе кланятися, Солнцу правды,

и Тебе ведети с высоты Востока.

Господи, слава Тебе!

Безсмертнаго Отца Небеснаго,

Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе!

Пришедше на запад солнца,

Видевше свет вечерний,

Поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога.

Достоин еси Во вся времена

Пет быти гласы преподобными,

Сыне Божий, Живот даяй,

Тем же мир Тя славит.

Тя предвозвестиша Отроковице:

стамну жезл, скрижаль, кивот, свещник,

трапезу, гору несекомую, златую кадильницу

и скинию, дверь непроходную,

Палату и лестницу и престол царев.

посети нас озлобленныя грехи,

даруй душам нашим велию милость.

и свою наготу рыдая плакаше:

увы мне, прелестию лукавою

и окрадену и славы удалену!

Увы мне, простотою нагу,

ныне же недоуменну! Но о раю,

ктому твоея сладости не наслаждуся:

ктому не узрю Господа

и Бога моего и Создателя:

в землю бо пойду, от неяже и взят бых.

Милостиве щедрый, вопию Ти:

помилуй мя падшаго.

и блажен раб, егоже обрящет бдяща:

недостоин же паки, егоже обрящет унывающа.

Блюди убо, душе моя, не сном отяготися,

да не смерти предана будеши,

и Царствия вне затворишися

но воспряни зувущи:

Свят, Свят, Свят, еси, Боже наш,

Богородицею помилуй нас.

и число дней моих, кое есть?

Да разумею, что лишаюся аз.

Се, пяди положил eси дни моя,

и состав мой яко ничтоже пред тобою;

oбаче всячeская суета всяк человек живый.

Убо образом ходит человек, oбаче всуе мятется;

сокровищствует, и не весть, кому соберет я.

Отстави от менe раны твоя;

от крепости бо руки твоея аз исчезох.

Услыши молитву мою, Господи, и моление мое внуши,

слез моих не премолчи.

Ослаби ми, да почию, прежде даже не отиду, и ктому не буду.

Слава в вышних Богу,

и на земли мир,в человецех благоволение.

Хвалим Тя, благословим Тя, кланяем Ти ся,

славословим Тя, благодарим Тя,

великия ради славы Твоея.

Господи Царю Небесный, Боже Отче Вседержителю,

Господи, Сыне Единородный, Иисусе Христе, и Святый Душе.

Господи Боже, Агнче Божий, Сыне Отечь,

вземляй грех мира, помилуй нас;

вземляй грехи мира, приими молитву нашу;

седяй одесную Отца, помилуй нас.

Яко Ты еси един Свят. Ты еси един Господь,

Иисус Христос, в славу Бога Отца, аминь.

На всяк день благословлю Тя,

и восхвалю имя Твое во веки, и в век века.

Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам.

Благословен еси, Господи, Боже отец наших,

и хвально и прославлено имя Твое во веки, аминь.

Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Господи, прибежище был еси нам в род и род.

Аз рех: Господи, помилуй мя,

исцели душу мою, яко согреших Тебе.

Господи, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою,

яко Ты еси Бог мой: яко у тебе источник живота,

во свете Твоем узрим свет.

Пробави милость Твою ведущим Тя.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу,

и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный,

Гавриил предста, Тебе лобзая и вещая:

Радуйся, земле ненасеянная!

Радуйся, купино неопалимая!

Радуйся, глубино неудобозримая!

Радуйся, мосте, к небесем преводяй,

и лествице высокая, юже Иаков виде!

Радуйся, божественная стамно манны!

Радуйся, разрешение клятвы!

Радуйся, Адамово воззвание,

с Тобою Господь!

и облекоша Мя в ризу червлену,

возложиша на главу Мою венец от терний,

и в десную Мою руку вдаша трость,

да сокрушу их, яко сосуды скудельничи

Богородице Дево, молим:

сопротивных советы разори,

людей Твоих печаль на радость преложи,

град Твой огради, о мире мира моли,

яко Ты еси Богородице упование наше.

снем Иосиф с Древа с Никодимом,

и видев мертва нага непогребена,

благосердный плач восприим,

увы мне, сладчайший Иисусе,

Егоже вмале солнце на Кресте

висима узревша мраком облагашеся,

и земля страхом колебашеся,

и раздирашеся церковная завеса:

но се ныне вижу Тя, мене ради

волею подъемша смерть.

Како погребу Тя Боже мой,

или какою плащаницею обвию?

коима ли рукама прикоснуся

нетленному Твоему телу?

или кия песни воспою

Твоему исходу Щедре,

величаю страсти Твоя,

песнословлю и погребение Твое

со Воскресением, зовый:

Господи слава Тебе.

грешницы в скорби сердца обретают утешение

и Небесною любовию озаряются светло:

Днесь бо Матерь Божия простирает нам спасающую руку

и от Пречистаго образа Своего вещает, глаголя:

Аз Споручница грешных к Моему Сыну,

Сей дал Мне за них руце слышати Мя выну.

Темже людие, обремененнии грехи многими,

припадите к подножию Ея иконы со слезами, вопиюще:

Заступнице мира, грешных Споручнице!

Умоли Матерними молитвами Избавителя всех,

да Божественным всепрощением покрыет грехи наша

и светлыя двери райския отверзет нам,

Ты бо еси предстательство и спасение рода христианскаго!

и напасти ненавидящих Тебя угаси,

и всякую тесноту души нашея разреши;

на Твой бо святый образ взирающе,

Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся

и раны Твоя лобызаем,

стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся.

Не даждь нам, Мати благосердая,

в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути,

Ты бо еси воистинну злых сердец умягчение.

утолившая всяку слезу от лица земли:

Ты бо человеком болезни отгониши

и грешных скорби разрушаеши,

Тебе бо вси стяжахом

надежду и утверждение,

Пресвятая Мати Дево.

и на тридесятих сребреницех продаде Господа,

лобзанием льстивым предая Его

беззаконником на смерть

Днесь глаголаше Зиждитель небесе

и земли Своим учеником:

приближися час, и приспе Иуда предаяй Мене,

да никтоже отвержется Мене, видя Мя на Кресте

посреде двою разбойнику;

стражду бо яко человек,

и спасу яко Человеколюбец в Мя верующия.

Неизреченно в последняя заченшая,

и рождшая Создателя Твоего,

Того моли спастися душам нашим.

Восхвалю Господа в животе моем,

пою Богу моему , дондеже есмь.

Не надейтеся на князи, на сыны человеческия,

в них же несть спасения.

и возвратится в землю свою:

и той день погибнут вся помышления его.

Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его,

упование его на Господа Бога своего,

сотворшаго небо и землю,

море и вся, яже в них;

хранящаго истину в век,

творящего суд обидимым,

дающаго пищу алчущим.

Господь решит окованныя;

Господь умудряет слепцы;

Господь возводит низверженныя;

Господь любит праведники;

Господь хранит пришельцы,

сира и вдову приимет,

и путь грешных погубит.

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

Благословен Господь от Сиона

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

яко благ, яко в век милость Его.

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

Исповедайтеся Богу Небесному,

яко в век милость Его.

Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице,

приятелище сирых и странных предстательница,

скорбящих радосте, обидимым покровительнице!

Зриши мою беду, зриши мою скорбь,

помози ми яко немощну, окорми мя яко странна.

Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши:

яко не имам иныя помощи разве Тебе,

ни иныя предстательницы,

ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомати,

яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.

Оценка 4.7 проголосовавших: 327
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here