Молитва святому ипполиту римскому

Все о религии и вере - "молитва святому ипполиту римскому" с подробным описанием и фотографиями.

Молитва святому ипполиту римскому

АКАФИСТ Священномученику Ипполиту епископу Римскому

От Бога свыше благодать приял еси духовную // священномучениче Ипполите, // душу твою привел еси кровию ко Христу, // мученик истинен был еси, // соборы страдальцев водяй, // и еретических учений зломыслие победив, // яко добрый пастырь душу твою положивый за овцы своя, // спасаяй от бед и напастей вся верныя, // благоприятными молитвами твоими, // отче преславне.

Светлостию огня Божественнаго // возсия душа твоя, // благодатию Христовою, // окормляя словесное стадо, // явился еси священномучениче изряден, // радуйся Владыце поя, // Ипполите, отче наш.

Избранный чудотворче, великий пред Господом о нас молитвенниче, // многоцелебный источниче благодати Духа Святаго исполненный, // Ипполите священномучениче // Ты же яко имеяй дерзновение возносити молитвы о нас пред Престолом Бога Всевышнего, от всяких нас бед, скорбей и напастей свободи, // благодарственно тебе зовущих:

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Ангелом земным явися светлое житие твое, священномучениче Ипполите во Остии Римской пристани. Ты бо стадо словесное, от Христа врученное, добре упасл еси, сугубым венцем от Него украшен быв, блаженне. Приношение Авелево превошел еси в страданиях за веру Христову. Сего ради приими прославления наша, вопиющия ти с умилением сице:

Радуйся, пастырю любвеобильный, душу свою положивый за други своя.

Радуйся, веру Христову во страданиях своих зело прославивый.

Радуйся, кровию своею многия неверныя ко Христу обративый.

Радуйся, славы Христовой верный ревнителю.

Радуйся, веру, надежду и любовь ко Творцу до конца сохранивый.

Радуйся, Церкве Христовой страже неустрашимый.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Видя Господь чистоту веры твоея и ревность стояти за истину, даде ти разум просвещен и светел, яко учении и писании твоими толковати Священныя Писания во спасение верны и обличение еретичествующих. Подвиги и труды твоими верныя чада паствы твое укрепляшеся и в радосте пояху Богу: Аллилуйя.

Разум просвещен имея, блаженне Ипполите, потщался еси Господеви служити молитвами твоими, внимая Божественным словесем Его в служении паствы твоея. Плоть твою духове поработил еси, и незлобием побеждая враги, возвещал еси людем спасительную веру Христову. Сего ради и мы с любовию тебе зовем:

Радуйся, веру Христову во Остии насадивый.

Радуйся, яко тамо же мутныя воды многобожия истребивый.

Радуйся, идолопоклонников к вере спасительной направивый.

Радуйся, теми же истину веры Христовой прославивый.

Радуйся, велия подвиги во служении показавый.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Силою Божественною укреплен, невозвратно Господу последовал еси, наставляя верныя ко спасению, да познают вси неверующии Творца своего и Бога нашего и да поют Ему благодарне: Аллилуйя.

Имея велие дерзновение, священномучениче Ипполите, ко исполнению заповедей Господних, душу твою, любве ради, положил еси за други своя. Небоязненно явился еси ты на суд неправедный и обличив мучителя в бесчеловечности и называя его кровопийцем. Воспоминая подвиги и страдания твоя прославим мы с любовию тя сице:

Радуйся, судилищу неправедному дерзновенно представый.

Радуйся, мучителя в бесчеловечности обличивый.

Радуйся, безбоязненноего же кровопийцей назвавый.

Радуйся, соборища нечестивых не убоявыйся.

Радуйся, мучений лютых не устрашивыйся.

Радуйся, Божественную истину пред всеми защитивый.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Буря гонений и страданий не устраши тя, священномучениче Христов, егда разъяренный мучитель предаде тя на мучения лютыя. Твердейша адаманта явися душа твоя во исповедании веры Христовой. Не убоялся еси ни прещения, ни мучительства, Богоизбрание, но дерзновенно пред всеми в радостей воспевал песнь Богу: Аллилуйя.

Слышавше от тебе Божественныя глаголы, блаженне Ипполите, нечестивый судие злобою распыхахуся, видя яко многолюдие от пути нечестия отвращахуся и веру Христову исповедаху, взывая, яко велик Бог христианский. Сие воспоминая, блажим тя похвалами сими:

Радуйся, священномучениче Христов, мучении своими веру прославивый.

Радуйся, страдании твоими, многия к вере Христовой призвавый.

Радуйся, безбожных и нечестивых безбоязненно обличивый.

Радуйся, иго Христово мужественно на себе возложивый.

Радуйся, адского змия уста заградивый.

Радуйся, венцем мученическим чрез страдания украшенный.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Боготочный источниче глаголов уст твоих явися, досточудне, в дерзновении твоем. Наставлял бо и укреплял еси вся верныя в вере Христовой, прелести тьму отгоняя. Яко многосветлая звезда был еси пастве твоей, вразумляя и укрепляя с любовию пети Богу: Аллилуйя.

Видевшие еретичествующих глагольное зломыслие Духом победив, блаженне, священномученик изряден любовию Владыки был еси, призывая верныя дерзновенно исповедати Истину Христа. Мы же укрепляемии поручениями сими смиренномудренно взываем ти:

Радуйся, правды Божественнней служителю ревностный.

Радуйся, Церкви Христовой светильниче богосветлый.

Радуйся, звездо лучезарная чистотою сияющая.

Радуйся, яко маслина, дому Божию плоды приносящая.

Радуйся, святителей собеседниче предивный.

Радуйся, воине Христов, во страданиях непобедимый.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Проповедником истины Христовой ты был еси, блаженне Ипполите, и мученическим венцем блистая, от Господа увенчан был еси. Ты, яко мученик истинен священником был еси, и мучеником во святительстве пребыл еси, сугубыми блистая даровании призывал верныя во умилении пети Богу: Аллилуйя.

Возсия миру всему христианскому честная память твоя. Ты бо явился людем светом Божественным ко просвещению языков и славою Бога Вышняго. И память твоя в роды родов прославляема бысть и по смерти твоея. Ученейшем бо христианским богословом ты был еси, и труды твоя вещаху о тебе, яко образцы древне- церковнаго учительства. За таковыя деяния твоя прими и похвалы сия:

Радуйся, яко словесныя овцы Христовы в послушании Божии воспитавый.

Радуйся, яко и в самом себе храм Бога жива уготовавый.

Радуйся, яко многия души верныя Христу уневестивый.

Радуйся, истиный подражателю Христова смирения.

Радуйся, учителю смирения Божия и кроткаго послушания.

Радуйся, неверных богомудренное обличение.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Хотяще всем спастися и в разум Божий приити, призывал ты еси, священномучениче Ипполите, на судилищи неправедном вся предстоящии ко спасению, познати Бога Истиннаго. Ему Единому воспевати хвалебную песнь: Аллилуйя.

Новаго исповедника и священномученика прослави Господь за страдания твоя и истязания, блаженне Ипполите. Яко град на верху горы укрытися не может, тако и ты, святителю Божий.Преклонныя годы и немощное естество показа силу Божию в немощах совершающуюся. Не устраши тя истязания и смерть в руце Бога Твоего предал еси душу твою. Зряще ревность твою по славе Божией поем ти:

Радуйся, блаженне, ни во что же вменивый истязания мучителей.

Радуйся, яко преклонныя годы твоя явилися венцем святости.

Радуйся, небоязненно веру Христову даже до смерти проповедавый.

Радуйся, научающий не боятися веру Божию пред неверными прославляти.

Радуйся, верующих в Промысел Божий укрепляющий.

Радуйся, нечестивых пред всеми обличающий.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Странно и прискорбно видети старца, убеленнаго сединами, пред разъяренным судиею за веру Христову

страдавшаго. Ты еси, яко агнец Божий, блаженне Ипполите, после долгих истязаний, связанный по рукам и ногам был еси брошен в море. Не убояся сего, ты и из пучины моря дивному во святых Своих, взывал еси Богу: Аллилуйя.

Всего себе предав Творцу своему, душа твоя возсия на тверди небесней, прия по смерти твоея светлый венче за страдания от Господа. Слики святых, предстоя у Престола Вседержителя немолчное пение приносиши о всех чтущих тя, с верою тебе молящиися и прославляющии тако:

Радуйся, яко житием своим ты Богу угодивый.

Радуйся, вси заповеди Господни в чистоте сохранивый.

Радуйся, злонамерения богомерзких мучителей истребивый.

Радуйся, цевнице Божественныя, во страданиях всех украшающая.

Радуйся, зрителю славы Божественныя неизреченныя.

Радуйся, всех молящихся тебе усердно помогающий.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Всякия напасти, скорби и мучения, ты священномучениче Ипполите, претерпел еси в земной жизни твоей. Крепость мужества души твоея удиви естество ангельское, узревша тя непобидима мученика Христова. Море отдаде тело твое на брег Остии пристани Римской, и чада паствы твоея со благоговением взяша е, положи тело твое во храме града Рима, поя дивному во святых Богу: Аллилуйя.

Витийство человеческое не возможе по достоянию своему изрещи подвиги и труды твоя, мучения и страдания за веру Христову претерпевша. Ты, яко пастырь добрый, упасл еси стадо твое на ниве Христовой, наставляя и обличая, наказуя и милуя, вся к Богу приводяй, да ничтоже погибе, но имать живот вечен. Темже и нам, к тебе пребегающим испроси у Господа спасения, блаженне Ипполите, вопиющих тебе:

Радуйся, яко истинную мудрость и страх Божий всегда имевый.

Радуйся, иго Христово благое восприявый.

Радуйся, язвы Господа на теле твоем понесший.

Радуйся, в жертву Христову самаго себе принесший.

Радуйся, яко чрез тебя многи к Богу обратишася.

Радуйся, яко ко преславным мученикам приложивыйся.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Спасти хотя паству твою и многия верныя во Христе живущия не убоялся еси убивающих тело, блаженне Ипполите, истину рекл еси на судилище неправедном, не убоялся еси мучителей, не устрашился истязаний тела твоего, сохранив непорочность Богоугоднаго жития твоего, поюще Богу в мученическом подвиге песнь: Аллилуйя.

Стена еси спасительная и твердость веры укрепления был ты еси всем верным христианом, священномучениче Ипполите. Ты был еси учеником святаго Иринея епископа Лионскаго, и яко известный богослов Христовой Церкви, написаны тобою многи сочинения, крепивших веру в Бога. Слова твои являлися спасительны и просты крепя вся верныя в единстве к Богу, за вся труды твоя восхвалим тя мы сице:

Радуйся, пастырю добрый, о славе Божией ревновавый.

Радуйся, яко феникс, в дому Божием процветший.

Радуйся, светильниче Божий, седящих во тьме озаривший.

Радуйся, дивная величия Божия верным открывший.

Радуйся, источниче Божий, жажду духовную многим открывший.

Радуйся, соблазнами мира себе не прельстивший.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Пение похвальное Господу совершашеся в храме святых мучеников Лаврентия и папы Дамаса града Рима, идеже положися тело твое. Вси бо вернии, приходящии в храм сей святый, молят тя, священномученика Христова, якоже хранил еси паству твою от всякого вреда и озлобления в земной жизни твоея, тако буди и по смерти твоея помощь и заступление твое всем чтущим тя. Богу же поющим хвалу: Аллилуйя.

Светозарная свеща, просвещающая души верныя бысть душа твоя, священномучениче Ипполите, у Престола Божия предстоящая. Молим тя, угодниче Божий, умоли Господа Сил о всех кающихся грешниках, и всех нас укрепи на твердом камени веры Христовой святыми поучении твоими, во умилении тебе поющими:

Радуйся, веры Христовой непоколебимый столпе.

Радуйся, претыкающихся о камень соблазна наставниче.

Радуйся, душепагубных ересей искоренителю.

Радуйся, премудрый наставниче паствы твоея и учителю.

Радуйся, древней церковной проповеди блюстителю.

Радуйся, ревностный пастырю Богом прославленный.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

Благодать Божия прослави тя, священномучениче Ипполите, в житии твоем, и по смерти твоея яко дивнаго во святых Своих Бог прославляет тя во святых мощех твоих. Вси бо притекающии с верою к тебе приемлют благодатныя врачевания, их же и мы просяще тя молим избави и всех нас от всякия нужды и болезней, да поем во смирении сердец наших Богу: Аллилуйя.

Поюще досточудныя подвиги и страдания твоя, со умилением сердец славим тя, славнаго священномученика Божия, яко не устраши тя ни печения, ни смерть. Подвигом добрым подвизался еси, веру в чистоте сохранив, и всем явился еси, яко истинный светоч Христов, и праведных духов сопричастниче. Мы же недостойнии память твою чтущии, глаголем ти:

Радуйся, дивная величия Божия всем возвещающии.

Радуйся, скоропредстательный помощниче бедствующих.

Радуйся, иго Христово на рамо свое восприемый.

Радуйся, пламенную любовь ко Господу во страданиях своих показавый.

Радуйся, образ жития твоего всем нам по смерти оставивый.

Радуйся, чтущих любовию память твою от бед и скорбей покрывающий.

Радуйся, Ипполите священномучениче //, пастырю добрый паствы Христовой.

О, предивный священномучениче Ипполите, приими нынешнее похвальное сие моление от нас недостойных и твоим ходатайством у Престола Божия испроси нам в вере Христовой укрепление, от бед и напастей избавление, миру умирение, ересей избавление. Болящим здравие и благоденствие по молитвам твоим Господь ниспошлет всем нам, да сподобимся с тобою пети Всеблагому Творцу и Богу нашему: Аллилуйя, Аллилуйя, Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем читается икос 1 и кондак 1.)

О, преславный и дивный страстотерпче, Архиерее Христов, священномучениче Ипполите. К тебе, яко истинному ходатаю и молитвеннику у Престола Божия мы недостойнии прибегаем и смиренно молимся. Ты, яко пастырь добрый, душу свою положивый за овцы своя, приисполнен быв любве и веры Христовой, укрепи и нас на стези спасения, да не погибнем люте. Ты бо приял от Господа благодать и силу за тяжкая и многая страдания твоя, чтущия память твою, помогати и от бед избавляти, избави и нас, молитвенниче всеславне, всяких раздоров и нестроений. Божественным венцем украшенный и каплями кровей твоих священства одежду украсил еси, всеблаженне Ипполите, украси благолепием святительства Архиереи и вся священноначалия. Нас же всех, призывающих тя с верою и любовию избави от всякаго злаго обстояния, наипаче от еретического зломыслия и басней эллинских. Мир умири предстательством пред Господом, безумныя вразуми и в вере Христовой укрепи, согревая огнем молитвы твоея охладевшия сердца наша, да сподобит Господь нас грешных Небеснаго Царствия Своего, и со всеми святыми прославляти всечестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Священномученик Ипполит Римский: О Святом Крещении

О тех, которые примут крещение

   Когда будут определены намеревающиеся принять крещение, пусть исследуется их жизнь: жили ли они честно, пока были оглашенными, почитали ли вдов, посещали ли они больных, совершали ли добрые дела? И когда те, которые привели их, засвидетельствуют о каждом: « Он поступал именно так», то пусть слушают Евангелие. Со времени же, когда они были отделены, на них ежедневно возлагаются руки, пока заклинают их. Когда приближается день, в который они будут крещены, епископ заклинает каждого из них, чтобы узнать, чист ли он. Если кто-нибудь из них недостоин или нечист, то пусть он располагается отдельно, так как не слушал Слово с верой, ибо невозможно, чтобы чужой укрывался всегда. Пусть наставляют тех, которые должны креститься, чтобы они приготовлялись [и были свободны], а пятый день недели омывались [накануне субботы]. Если же у женщины обычное женское, то пусть она будет поставлена отдельно и примет крещение в другой день. Готовящиеся ко крещению в канун субботы пусть постятся, а в субботу те, кто примут крещение, пусть соберутся по указанию епископа в одно место. Всем им повелевается, чтобы они молились и преклонили колени. И, возлагая на них руку свою, пусть он заклинает всяких чуждых духов, чтобы они убежали от них и уже не возвращались в них. По окончании заклинания пусть он дует им в лицо и пусть осенит им лоб, уши и ноздри и поднимает их, и пусть они бодрствуют всю ночь, и да читается им, и да наставляется. Готовящиеся к принятию крещения пусть не приносят с собой никакой вещи, кроме лишь того, что каждый принесет для Евхаристии. Ибо подобает, чтобы тот, кто стал достойным, в тот же час предложил бы и приношение.

О предании святого крещения

   Ко времени пения петуха, он ( епископ) пусть молится сначала над водой. Вода должна быть проточная из источника или текущая с высоты. Пусть это совершается таким образом, если нет какой-нибудь другой необходимости. Если же есть постоянная и срочная необходимость, пользуйся водой, которая есть. Облачитесь в одежды и в первую очередь крестите детей. Все те, которые могут говорить о себе, пусть говорят. За тех же, которые не могут говорить о себе, пусть говорят их родители или кто-нибудь из родственников. Затем крестите мужчин и, наконец, женщин, после того как все они расплетут свои волосы и снимут золотые и серебряные украшения, имеющиеся на них, и пусть никто не берет с собою при вхождении в воду посторонней вещи. В установленное для крещения время епископ пусть вознесет благодарение над елеем, который содержится в сосуде и называется елеем благодарения [1]. И он берет также другой елей, который заклинает и называет елеем заклинания. Диакон же приносит елей заклинания и становится по левую руку пресвитера, а другой диакон приносит елей благодарения и становится справа от пресвитера. Когда пресвитер принимает каждого из приступающих ко крещению, пусть повелевает ему отречься, говоря: « Отрекаюсь от тебя, сатана, и от всего твоего служения ( т.е. твоей помощи) и от всех дел твоих». После же того, как каждый отрекся, пусть он ( пресвитер) помажет его елеем заклинания, говоря ему: « Всякий дух да удалится от тебя». И, таким образом, пусть представляет его обнаженным епископу или пресвитеру, который стоит у воды и крестит.

   Диакон тоже пусть спустится с [крещаемым] таким образом в воду. Когда крещаемый войдет в воду, то совершающий крещение пусть возложит на него руку, говоря так:

    « Веруешь ли ты в Бога Отца Всемогущего?» И тот, кто крещается, пусть говорит: « Верую». И тотчас имеющий руку на голове его пусть погружает его один раз.

   И после этого пусть он говорит:

    « Веруешь ли ты в Иисуса Христа, Сына Божия, рожденного от Духа Святого и от Девы Марии, распятого при Понтии Пилате, и умершего, [и погребенного], и воскресшего в третий день живым из мертвых, и вознесшегося на небеса, и сидящего одесную Отца, и паки грядущего судить живых и мертвых?» И когда он ответит: « Верую», то пусть погружает его во второй раз и пусть снова скажет:

    « Веруешь ли ты в Духа Святого и во Святую Церковь и в воскресение плоти?» И крещаемый пусть говорит: « Верую». И тогда пусть погружает его в третий раз.

   И после того, как выйдет он из воды, пусть пресвитер помажет его освященным елеем, говоря: « Помазываю тебя святым елеем во имя Иисуса Христа». И после того, как крещаемые оботрутся и оденут свои одежды, пусть они войдут в церковь.

   Епископ же, возлагая руку на них, пусть возглашает, говоря: « Господи Боже, соделавший сих достойными отпущения грехов через омовение возрождения, [соделай их достойными наития] [2] Духа Святого, пошли на них Свою благодать, чтобы они служили Тебе согласно Твоей воле, ибо Тебе слава подобает, Отцу и Сыну со Святым Духом во Святой Церкви и ныне и во веки веков. Аминь».

   После этого, наливая освященный елей себе в руку и возлагая ее на голову [крещаемого], пусть говорит: « Помазываю тебя святым елеем, во [имя] Господа Отца Всемогущего и Иисуса Христа и Святого Духа».

   И, помазывая его лоб, он ( епископ) пусть дает ему лобзание и говорит: « Господь с тобою». И помазанный пусть говорит: « И со духом твоим». И так пусть совершает над каждым в отдельности. И с этого времени пусть молятся они вместе со всем народом. Молиться же с верными прежде, чем они исполнят все это, они ( крещаемые) не должны. После молитвы пусть дают им лобзание мира. И тогда же диаконы пусть принесут к епископу приношение (oblatio ) и он пусть совершит благодарение над хлебом, являющимся образом и называемым греками антитипом [ « вместообразное»] [3] Тела Христова и над чашей со смешанным вином для антитипа, которое греки называют подобием Крови, пролитой за всех уверовавших в Него; а молоко, смешанное с медом, символизирует вместе полноту обетования, данного отцам, когда Он сказал: « Дам вам землю, источающую молоко и мед», которое и дал — Тело Свое — Христос, от Которого, подобно маленьким детям, питаются верующие, превращая в сладость Слова радость сердца, вода также в приношении [употребляется] в знак омовения, чтобы и внутренний человек, т.е. духовное начало, получил то же, что и тело.

   Относительно всего этого епископ должен дать объяснение тем, кто принимает [причащение]. И когда он преломляет хлеб, то, давая каждый кусочек, пусть говорит: « Хлеб Небесный во Христе Иисусе», а принимающий должен отвечать: « Аминь». Пресвитеры же, а если их недостаточно, то и диаконы, пусть держат чаши и стоят благочинно и со смирением: первый, кто держит [чашу] с водой, второй — кто держит молоко, третий — кто держит вино.

   И причащающиеся пусть отведают из каждой чаши трижды в то время, когда причащающийся говорит: « Во [имя] Бога Отца Всемогущего». Принимающий же пусть говорит: « Аминь». « И во [имя] Господа Иисуса Христа». « И во [имя] Святого Духа и Святой Церкви». И пусть говорит: « Аминь».

   Так это должно совершаться с каждым. По окончании же этого ( т.е. причащения) каждый да поспешит совершать добрые дела, угождать Богу и правильно поступать, ревнуя о Церкви, делая то, что она учит, и совершенствуясь в благочестии.

   Это же мы передали вам вкратце о святом крещении и о святом приношении, ибо вы уже наставлены о воскресении плоти и о прочем, как написано. Если же подобает напоминать и о другом, то епископ пусть скажет об этом принявшим крещение в другое время. Ибо не должны язычники знать об этом, пока сначала не получат крещения. Это — белый камешек, о котором Иоанн сказал: « Написано новое имя на нем, которого никто не узнает, кроме того, кто получает камень» ( Откр. 2, 17).

1 « …елеем благодарения» — В переводе о. Перта Бубуруза: « елей действия благодати».

2 Ботте предполагает, что здесь латинская версия пропустила одну строчку или же что она была пропущена уже в греческом тексте, на основе которого была сделана эта версия.

3 Этим словом обозначается у св. Ипполита предложенные для Евхаристии хлеб и вино. Этот же термин встречаем и у св. Иринея Лионского, и в литургии св. Василия Великого в молитве перед преложением Святых Даров « Сего ради, Владыко Пресвятый»: « И предложше вместообразная Святого Тела и Крове Христа Твоего».

Оценка 4.2 проголосовавших: 41
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here