Молитва реке нил

Все о религии и вере - "молитва реке нил" с подробным описанием и фотографиями.

Государство на берегах Нила .

Пустыня в Египте . Картинки .

КАРТА Древний Восток .

Карта “Древний Египет”

Молитва реке Нил.

Оазис в пустыне Египта.

1 Объясни в комментарии значение слов:

2 Централизованное царство в Египте возникло около 3000 года до Рождества Христова . Сколько лет назад это произошло ? Если тебе трудно ответить на этот вопрос , посмотри тему прошлого урока .

Из фильма и картинки номер 3 ты узнаёшь о возникновении религиозного верования . Опиши причину его появления. Каким событием оно вызвано?

Посмотри на карту “Древний Египет”. Как выглядели территории , окрашенные зелёным цветом ? Как выглядели места , окрашенные на карте песочным цветом?

СЛОЖНЫЙ ВОПРОС находится на картинке”Египетская роспись”. Если сможешь – ответь на него в комментарии и получи дополнительную пятёрку .

Даша , не залезай вперёд . И снова неполный ответ . Но за старание 5.

Лео , Женя , Слава! Это мы ещё не проходили . Смотреть вперёд можно , ответы писать после урока по этой теме .Владик , хорошо , Владик ,хорошо но очень кратко . Сложный вопрос – верно .5.5.

Лео – то же самое .И 5.5.

Женя – ошибок куча . Будь внимательнее .3.

Вика – как всегда , просто прекрасно! Просто отлично!5.5 ++++++!

Дарина , всё правильно ,молодец . Оба ответа .5.5. В следующий раз попробуй своими словами , напиши то , что запомнишь из фильмов и картинок здесь .

Дима , всё хорошо и правильно .5. Только зелёным цветом на карте обозначена не пальма , а места . где эти пальмы растут . Плодородные земли , где есть вода и растения .

Таня , очень хорошо . Ответ на сложный вопрос тоже правильный .5.5.

Клим Виолетта . Будьте внимательнее . В ответах есть неточности и ошибки .4.4.

Даша , очень хорошо . сложный вопрос – правильно .5.5.

Рома , всё правильно .5.

Вика , всё правильно . 5. Ответ на сложный вопрос неполный . 5 -.

Маша , не спеши , когда пишешь ответ . В тексте и картинках всё подробно и доступно , ничего сложного нет . А у тебя ответ путаный , ошибка с линией времени . Возникновение религиозных верований в связи с разливами Нила – это верно . Но где объяснение этого ? 4.4. Подумай хорошенько , не спеши и сделай другой ответ . У тебя получится !

Вадим , всё правильно . Оценка 5. Ты плохо понимаешь тему “Возникновение религиозных верований ” , повтори её .

Маша , Арина . Прекрасные ответы , в том числе и сложный вопрос . Просто отлично . 5.5. 5.5.

Диана ,отлично оба вопроса .5.5.

Полина , хорошо и правильно . Молодец .5.5.

Жития святых

Память 7 декабря

Преподобный Нил родился в одном селении Новгородской области, Деревской Пятины 8236 , Жабенского погоста 8237 . Кто были родители его – неизвестно; известно только, что он был пострижен в одном из монастырей Псковской области, называемом «Крыпец» 8238 . Из этого монастыря он ушел в пустыню в Ржевский уезд и там поселился близ реки Черемхи 8239 . Питался он здесь травами и желудями с дуба, проводя время в посте и молитве. Сего не мог выносить диавол, и потому вооружился на святого с великою злобою, дабы отогнать его от того места. Диавол устрашал Нила различными привидениями, являясь перед ним в виде зверей и всяких гадов, которые устремлялись на преподобного с диким свистом и воплем. Но святой молитвами, как мечом, отгонял все эти искушения и злые козни врага, ограждая тело свое знамением крестным и молясь непрестанно Богу. Такое житие Нил проводил тринадцать лет, проводя время во многих подвигах и трудах пустынных.

Однажды, после долговременной молитвы, Нил уснул и услыхал голос, повелевавший ему:

– Нил! Выйди отсюда и иди на остров Столобенский; там ты можешь спастись.

Получив сие повеление, преподобный исполнился великой радости, потому что видел, что Господь не презрел его молений. Нил начал расспрашивать об острове христолюбивых людей, приходивших к нему. Те поведали ему, что остров тот находится на озере Селигере, в семи верстах от города Осташкова, Тверской губернии. Преподобный отправился туда, достиг острова и был радостно поражен его красотой. Обошел весь тот остров, Нил увидел, что он очень удобен для уединения и посему возрадовался духом и возвеселился. На острове том была гора и большой лес. Взойдя на гору, Нил сотворил молитву и сказал:

– Здесь покой мой, здесь вселюсь во век века.

И возблагодарил Бога за указание ему сего места. Здесь в горе он выкопал себе пещеру, в которой прожил первую зиму; после же устроил там келлию и часовню. Нил проводил на острове жизнь в великих подвигах и молитвах, в посте и трудах; пищею ему служили злаки и ягоды, росшие на острове, а также овощи и плоды от земли, которую он возделывал своими руками. Но диавол и здесь не переставал вооружаться на святого, и устрашал его всевозможными видениями. Так, однажды диавол явился с целым полчищем бесов и окружил келлию преподобного, когда тот совершал в ней молитву свою; оцепив келлию веревками, диавол с неистовым криком грозил стащить ее в озеро, но святой молитвою своею отогнал бесовское полчище.

Бессильною же осталась и ненависть против святого Нила людей, а только послужила к большему его прославлению. Однажды нечестивые жители, обитавшие близ Столобного острова, вознамерились согнать святого с острова, и для сего нарубили дров и зажгли лес, думая, что огонь дойдет до его келлии и сожжет ее. Видя сие, святой стал на молитву и со многими слезами молился об избавлении от напасти. Милосердый Господь не оставил моление раба Своего, уповающего на Него, и сохранил его по благодати Своей: пламень внезапно погас, как только дошел до горы. Преподобный же, увидев скорую милость Божию, возрадовался духом, а враги его со стыдом возвратились домой.

Однажды, когда преподобный находился на работе вне келлии, разбойники напали на святого и с угрозою требовали от него, чтобы он отдал им свое сокровище; святой же сказал им:

– Всё мое сокровище – в углу келлии; войдите туда и возьмите его.

В углу же том была икона Богородицы с Предвечным Младенцем, Разбойники вошли в келлию и внезапно ослепли; тогда они со слезами стали умолять святого о прощении; преподобный помолился Богу и разбойники прозрели. После сего святой обратился к ним с наставлением о душевном спасении и запретил им никому не передавать о случившемся с ними; они тогда умолчали, но после кончины святого Нила рассказали обо всем.

За свои подвиги и терпение напастей преподобный Нил приял дар прозревать тайные дела людей и согрешающих направлять на путь истины.

Один человек пришел к святому, будучи в плотской нечистоте. Святой обличил его о том грехе и, наказав не творить сего, отпустил с миром. С того времени человек тот пришел в страх Божий и, пожив богоугодно, скончался.

Богобоязненные жители, занимавшиеся близ острова рыболовством, почитая святого, посылали ему на пропитание рыбу от своего улова. Однажды они послали к нему с рыбою одного из своих товарищей. Святой, провидя духом своим, что рыбарь осквернил себя прелюбодеянием, закрыл пред ним оконце келлии и не принял от него рыбу. Рыбарь, возвратясь к товарищам, поведал им о случившемся. Они послали другого к преподобному с рыбою, и преподобный с радостью принял от него рыбу и, благословив, отпустил.

В другое время один человек хотел было на острове нарубить лесу для постройки дома, но вдруг загремел страшный гром и послышался голос, воспрещавший рубить лес. Однако тот не убоялся сего и стал нагружать деревьями воз, но лошадь не могла сдвинуть его с места. Увидя сие чудо, человек тот со страхом ушел, обещаясь никогда более не делать того.

Преподобный подвизался на острове Столобном двадцать семь лет и прежде кончины своей ископал в земле (в часовне) своими руками место для погребения, и поставил там гроб. Приходя туда на всякий день, он плакал над тем гробом, говоря себе:

– Се покой мой, се жилище мое!

Когда, наконец, святой почувствовал приближение кончины своей, то молил Господа удостоить его причастия Св. Таин. По молитве святого, желание его исполнилось. На остров прибыл игумен Никольского монастыря Сергий и причастил Нила Св. Таин. После сего преподобный, войдя в келлию, сотворил обычные молитвы и, взяв кадильницу, окадил святые иконы и всю келлию; потом, опершись руками на деревянные костыли, на которых он обычно отдыхал от телесной усталости 8240 , преставился ко Господу в 1554 году, декабря в седьмой день 8241 .

Богу нашему слава, ныне и присно и во веки веков.

Тропарь, глас 4:

Яко светильник всесветел явился еси во острове Селигера езера, преподобне отче Ниле: ты бо крест Христов от юности своея на рамо взем, усердно тому последовал еси, чистотою Богови приближився, отонудуже и чудес дарованием обогатился еси. Тем и мы притекающе к раце мощей твоих, умильно глаголем: отче преподобне, моли Христа Бога, спастися душам нашим.

Кондак, глас 8:

Отечества преподобне удалився, в пустыню вселился еси, и на остров Селигера езера возшед, жестоко житие показал еси, и многих добродетельми удивив, дарования чудес от Христа приял еси. Поминай нас чтущих память твои, да зовем ти: радуйся Ниле отче наш.

Пятины – так назывались пять частей, на которые делилась Новгородокая область. Они носали название: Вотская, Шелонская, Обонежская, Деревская и Бежецкая.

Что ныне в Валдайскои уезде, Новгородской губернии. Погост сей и ныне находится в Новгородском округе; в память же того, что преподобный Нил был родом из сего погоста, в нем и теперь есть придельный храм во имя преподобного Нила.

Монастырь этот упразднен; на его месте находится ныне погост, называемый «Рожек».

Река Черемха или Серемха находится в Валдайском уезде в принадлежит Ниловой пустыни. Доныне часовня и келлия его, окруженные группою вековых деревьев, остаются памятником пребывания преподобного Нила на р. Черемхе, составляя предмет благоговейного уважения для окрестных жителей.

Эти «крюки» или костыли были вбиты в стены келлии преподобного Нила; они служили ему вместо кресел; опираясь на них он и пользовался кратковременным отдыхом.

На месте подвигов преподобного Нила, в 1594 году, иеромонахом Германом основан Нилов Столобенский монастырь. – Обретение мощей преподобного Нила совершилось 1667 года 27 мая, каковый день и постановлено праздновать каждогодно. Ныне святые мощи преподобного почивают в серебряной раке. При мощах преподобного хранятся: келейная его Владимирская (т. н. Селигерская) икона Богоматери, а также, известная по чудесам, схима его, лежавшая в земле 112 лет. В 27-й день мая, в день открытия мощей, каждый год бывает крестный ход из г. Осташкова в Нилову пустынь, при многочисленном стечении народа.

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Фритц Ринекер, Герхард Майер

Библейская Энциклопедия Брокгауза

Нил, река в Африке, самая длинная река в мире (протяженность свыше 6500 км). Под названием Кагера она берет свое начало сев. оз. Танганьика и протекает через озера Виктория и Альберта. Затем, под названием Бахр-эль-Джебель, река прокладывает свое русло в скалах и течет по болотистым землям Судана. Прим. в 800 км сев. оз. Альберта в реку впадают три притока – Бахр-эль-Газаль, Бахр-эс-Сарафа и Собат. Н. получает здесь название Бахр-эль-Абиад, или Белый Н.; близ Хартума в него впадает Бахр-эль-Азрак, к-рый называется также Голубым Н. Между Хартумом и Средиземным морем в Н. впадает лишь один приток – Атбара. Протекая по пустыне, река мелеет, но больше всего воды теряется из-за оросит. каналов. Египет почти не знает осадков; без вод Н. он был бы такой же мертвой пустыней, как и Сахара. В период полноводья (с июня по сентябрь) Голубой Н. и Атбара несут много ила, к-рый при разливах остается на полях Египта. Эти многовековые отложения создали плодородную пойму, ширина к-рой колеблется от 0,5 до 15 км. Дельта Н. также имеет наносное происхождение. После сбора урожая (в апреле и мае) до нового разлива (т.е. с мая по июль) можно было только возделывать землю вблизи речного русла или строить ирригац. сооружения. Такие оросит. сооружения упомянуты во Втор. 11:10 , где о Египте говорится как о земле, к-рую надо было поливать как масличный сад. Сегодня уровень воды регулируется дамбами и плотинами, что позволяет собирать три урожая в год. На участке от второго до первого порога (от Вади-Хальфы до Асуана) река становится судоходной. Здесь на берегах Н. встречаются многочисл. следы древнеегип. культуры. В древности сильные егип. гарнизоны защищали население долины Н. от набегов нубийских кочевников. Собственно Египет с его храмами, дворцами, алеей сфинксов, обелисками и пирамидами начинается ниже Асуана, где долина реки расширяется. Несколько ниже Бени-Хасана от Н. ответвляется рукав Бахр-эль-Юсуф, текущий парал. основному потоку на протяжении свыше 300 км ( Египет, IV,2). В Дельте река делится на несколько рукавов, поэтому в Библии можно встретить выражения «реки Египетские» или «воды Египетские» ( Исх. 7:19 ; Исх. 8:6; 4 Цар. 19:24; Ис. 37:25 ). Роль Н. в жизни Египта всегда была огромной. Он давал стране воду и плодоносный ил. Египтяне рано научились измерять землю и строить ирригац. сооружения. Когда позднее егип. зодчие по поручению фараонов сооружали огромные памятники, то камень для них доставляли по реке – Н. был водной артерией Египта. Эту страну по праву называют «даром Нила». Поэтому так страшны библ. пророчества: «И река иссякнет и высохнет» ( Ис. 19:5 ) или «И реки сделаю сушею» ( Иез. 30:12 ).

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Канон святому преподобному Нилу Мироточивому, Афонскому

Припев: Преподо́бне о́тче Н и́ ле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 мая (07 мая ст. ст.); 25 ноября (12 ноября ст. ст.)

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Напое́ньми твои́ми, блаже́нне, та́инственными, напая́я бога́тно прозя́бший мо́й по́мысл, я́ко кла́с, пе́ния тебе́ принести́ твои́ми моли́твами сподо́би.

Глаго́л тече́ния твои́х, я́ко из Еде́ма, всебога́те Ни́ле, происходя́щая я́вственно, лице́ все́ приснотеку́щее церко́вное напая́ют.

Догма́тов и слове́с река́ твои́х, богоглаго́ливе, сердца́ благочести́вых, наводня́ющи, напая́ет, злочести́вых же потопля́ет собра́ния.

Богоро́дичен: Изблева́ в слу́хи Е́вы я́д душетле́нный губи́тель и вра́г; Христа́ же ро́ждши, Богома́ти, того́ вре́да исцели́ла еси́.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Дарова́ния, о́тче, Ду́ха но́сит твое́ помышле́ние, лука́вая помышле́ния отгоня́.

Ми́ро благово́ннейшее твоя́ моли́твы на́м вдохну́в, священноде́лателю, виде́нием де́тельным пожи́в.

Источи́л еси́ уче́ния ты́ небе́сная, всему́дре, я́ко от исто́чника, и церко́вныя пито́мцы обогати́л еси́.

Богоро́дичен: Умертви́ мудрова́ние пло́ти на́шея, Пречи́стая, Исто́чник безсме́ртия челове́ком источи́вшая.

Седа́лен, гла́с 8.

Украси́в тво́й у́м виде́нии, богосло́вия ре́ки отры́гнул еси́, напая́я сердца́, Ни́ле Богоно́се, ве́рою почерпа́ющих твои́х уче́ний пи́во, проза́рное же и чи́стое, и чту́щих па́мять твою́ светоза́рную же и честну́ю, преподо́бных удобре́ние и отце́в хвало́.

Богоро́дичен: Я́же непреме́ннаго Бо́га поро́ждшая, пременя́емое при́сно се́рдце мое́ грехо́м и ле́ностию, прило́гми льсти́ваго, утверди́, Блага́я, моли́твами ма́терними Твои́ми: я́ко да и а́з благода́рно сла́влю Тя́, Богороди́тельнице Мари́е, поми́луй ста́до Твое́, е́же стяжа́ла еси́, Всенепоро́чная.

Крестобогоро́дичен: И́же от крове́й Твои́х чи́стых Вопло́щшагося и па́че ума́ из Тебе́, Чи́стая, Роди́вшагося, на дре́ве ви́сяща среди́ злоде́ев зря́щи, утро́бою боле́зновала еси́ и, ма́терски пла́чущи, вопия́ла еси́: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, что́ Боже́ственное и неизрече́нное строе́ние Твое́, и́мже оживи́л еси́ созда́ние Твое́? Воспева́ю Твое́ благоутро́бие.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Возведи́, всему́дре, от страсте́й мя́ плене́ния, я́ко избавле́ние и це́ну Бо́гу принося́ моли́твы твоя́.

Свяще́нно вчини́ти е́же о Христе́ му́дрости догма́ты, искуси́в поще́нием, себе́, всеблаже́нне, предочи́стил еси́.

Помышле́ний вся́кое возвыше́ние, о́тче, взима́ющееся смири́л еси́, мно́жеством му́дрости твоея́ погуби́в си́х па́мять.

Богоро́дичен: Отцу́ Соприсносу́щный и я́ко Бо́г, Сло́во, пре́жде безпло́тное, в после́дняя воплоти́ся от чи́стых крове́й Твои́х, Всепе́тая.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Целому́дренно жела́я, всему́дре, боже́ственныя чистоты́, оста́вил еси́ все́ жития́ пристра́стие.

Разу́мная ты́ вы́ше зна́ния, богоявле́нне, мы́сленно пости́гл еси́, едине́нием Боже́ственным науча́емь.

О́блак тя́, ту́чами зна́ния, богоно́сне, все́ потопля́ющий неразу́мие, ве́мы.

Богоро́дичен: Я́ко кри́н, сия́ющий посреде́ те́рния, обре́т, Жени́х Тя́, Девома́ти, возлюби́.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Му́дрости да́ром украша́емь и жития́ све́тлостию удобря́емь, священноде́латель боже́ственный бы́л еси́, Зижди́телю хода́тайствуя, и зда́нию, и бы́л еси́ пресве́тел и обзо́рный, о́тче, учи́тель.

К горе́ доброде́телей прибли́жився и Боже́ственным покры́вся, о́тче, мра́ком, от Бо́га догма́тов скрижа́ли богопи́санныя прия́л еси́, всебога́те, и вторы́й на́м Моисе́й законополо́жник показа́лся еси́ благода́ти.

Освяти́в себе́ во́лею та́инственно, я́ко вольноже́ртвенную же́ртву предстоя́нием Зижди́телю, Ни́ле, и виде́нии и дея́нии украша́емь, помина́й о на́с, ве́рно соверша́ющих па́мять твою́.

Богоро́дичен: Ви́девше обра́зными явле́нии стра́шных Твои́х та́ин глубину́, я́ко Бо́гу во чре́во Твое́ всели́тися, богоглаго́ливии проро́цы провозвести́ша, Всенепоро́чная, и ны́не мы́, сбы́тие ви́дяще, сла́вим.

Конда́к, гла́с 8.

Хвра́стная страсте́й, я́же от телесе́, воста́ния сечи́тельно, Ни́ле блаже́нне, во бде́нной твое́й ссе́кл еси́ моли́тве, но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду, от вся́ких мя́ бе́д свободи́, да зову́ ти: ра́дуйся, о́тче всеми́рный.

Кто́ земноро́дных изрещи́ возмо́жет, Ни́ле, жи́тельства твоего́ страда́ния, и жития́ твоего́ безме́рныя труды́, и мно́гая тща́ния твоя́, я́же на земли́, я́ко безпло́тный, соверши́л еси́? Но оба́че зову́: ра́дуйся, реко́ Боже́ственных благода́тей; ра́дуйся, цевни́це Христо́вых уче́ний; ра́дуйся, ча́ше му́дрости и зна́ния; ра́дуйся, возде́лание безсме́ртных насажде́ний; ра́дуйся, догма́те де́тельнейший богодухнове́нных слове́с; ра́дуйся, зако́на богода́ннаго иску́снейший толко́вниче; ра́дуйся, садоде́лателю рая́ мы́сленнаго; ра́дуйся, де́вства храни́лище ве́лие; ра́дуйся, кра́сная гу́сль Ду́ха; ра́дуйся, страсте́й кореносе́чный мечу́; ра́дуйся, пра́ведных муже́й высото́; ра́дуйся, ве́рных земноро́дных предста́телю. Ра́дуйся, о́тче всеми́рный.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Напая́емь, о́тче, ту́чами небе́сными, яви́лся еси́ многопло́ден, плоды́ красне́йшия принося́ Влады́це, ве́рою зову́щия: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Тво́й, всеблаже́нне, язы́к, хля́би догма́тов разве́рз, ерети́ческую ле́сть кре́пко потопля́ет, ве́рныя же науча́ет пе́ти: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Жи́тельство а́нгельское в телеси́, о́тче, на земли́ пожи́л еси́, и Боже́ственных виде́ний го́рних позо́рищ наслажда́яся, и пое́ши: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: От утро́бы де́вственныя вопло́щся, яви́лся еси́ в на́ше спасе́ние. Те́м Тя́, Ма́терь, ве́дуще Богоро́дицу, благода́рственно зове́м: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ирмо́с: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим и лю́дем безчи́сленным, покланя́ющимся о́бразу в Деи́ре, три́ о́троцы не повину́вшеся, Го́спода воспева́ху и славосло́вяху во вся́ ве́ки.

Доброде́тель восприи́м соверше́нну, благи́х пе́рвое возлюби́в, и Того́ ны́не блиста́ньми просвеща́емь, зове́ши: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ве́детельным обогати́вся иску́сством, де́тельное пости́гл еси́ благосла́вие, благода́ти зари́ посыла́я вопию́щим: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Мирски́х мо́лв отбежа́в, молча́ния приста́нище дости́гл еси́ и страсте́й прило́ги умертви́л еси́, зовы́й: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Изве́стно ве́дяще, Де́во, ро́ждшагося из Тебе́ Бо́га Сло́ва, пое́м Тя́ всеблагоче́стно, ве́рою песнопою́ще: Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Расто́ргша пристра́стия мирска́го у́зы и Бо́гу приближа́ющася тя́ зря́, о́тче, губи́тель ва́рварская треволне́ния тебе́ воздви́же, разсла́бити твою́ мне́в кре́пость. Боже́ственным же про́мыслом того́ отрази́л еси́ козноде́йства, всеблаже́нне.

Бога́тными сия́я заря́ми уче́ний многообра́зными, освети́л еси́ благоче́стия ве́рою приходя́щих тебе́ ду́ши, и́бо ча́ши, всему́дре Ни́ле, му́дрости чи́стей устне́ прикосну́в, поче́рпл еси́ оби́льно и лю́бящим препода́л еси́.

Освяти́л еси́ усе́рдно себе́, о́тче, та́инственно, я́ко непоро́чное заколе́ние Зижди́телю, Того́ возлюби́в и́скренно: Его́же ны́не престо́лу, всеблаже́нне Ни́ле, предстоя́, приле́жно моли́ся ве́рою соверша́ющим твою́ па́мять получи́ти твоея́ све́тлости.

Богоро́дичен: Испра́вила еси́, Де́во, же́нское поползнове́ние, Сло́ва ро́ждши, исправля́юща низве́рженныя, я́ко бла́га и держа́вна си́лою, за благоутро́бие превозмо́г, из Тебе́ вопло́щшася, и спа́сша ми́р страстоуби́йственными Свои́ми Страстьми́.

А́нгельское житие́ жела́я, удали́л еси́ себе́ в пусты́ню и, стра́сти покори́в плотски́я, равноа́нгелен яви́лся еси́, о́тче на́ш богоно́се.

Богоро́дичен: И́же от Бо́га ми́ру да́нных бла́г Ты́ вина́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не ми́лостива сотвори́ за о́бщее спасе́ние благоуве́тливаго Бо́га.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Напое́ньми твои́ми, бл҃же́нне, та́инственными, напаѧ́ѧ бога́тнѡ прозѧ́бшїй мо́й по́мыслъ, ꙗ҆́кѡ кла́съ пѣ́нїѧ тебѣ̀ принестѝ твои́ми моли́твами сподо́би.

Глагѡ́лъ течє́нїѧ твои́хъ, ꙗ҆́кѡ и҆зъ є҆де́ма, всебога́те ні́ле, происходѧ̑щаѧ ꙗ҆́вственнѡ, лицѐ всѐ приснотекꙋ́щее церко́вное напаѧ́ютъ.

Догма́тѡвъ и҆ слове́съ рѣка̀ твои́хъ, бг҃оглаго́ливе, сердца̀ благочести́выхъ наводнѧ́ющи напаѧ́етъ, ѕлочести́выхъ же потоплѧ́етъ собра̑нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зблева̀ въ слꙋ́хи є҆́ѵы ꙗ҆́дъ дꙋшетлѣ́нный гꙋби́тель и҆ вра́гъ: хрⷭ҇та́ же ро́ждши, бг҃ома́ти, тогѡ̀ вре́да и҆сцѣли́ла є҆сѝ.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Дарова̑нїѧ, ѻ҆́тче, дх҃а но́ситъ твоѐ помышле́нїе, лꙋка̑ваѧ помышлє́нїѧ ѿгонѧ̀.

Мѵ́ро благово́ннѣйшее, твоѧ̑ моли̑твы на́мъ вдохнꙋ́въ, свѧщеннодѣ́лателю, видѣ́нїемъ дѣ́тельнымъ пожи́въ.

И҆сточи́лъ є҆сѝ ᲂу҆чє́нїѧ ты̀ нбⷭ҇наѧ, всемꙋ́дре, ꙗ҆́кѡ ѿ и҆сто́чника, и҆ церкѡ́вныѧ пито́мцы ѡ҆богати́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ мꙋдрова́нїе пло́ти на́шеѧ, пречⷭ҇таѧ, и҆сто́чникъ безсме́ртїѧ человѣ́кѡмъ и҆сточи́вшаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Оу҆краси́въ тво́й ᲂу҆́мъ видѣ̑нїи, бг҃осло́вїѧ рѣ́ки ѿры́гнꙋлъ є҆сѝ, напаѧ́ѧ сердца̀, ні́ле бг҃оно́се, вѣ́рою почерпа́ющихъ твои́хъ ᲂу҆че́нїй пи́во, проза́рное же и҆ чи́стое, и҆ чтꙋ́щихъ па́мѧть твою̀ свѣтоза́рнꙋю же и҆ честнꙋ́ю, преподо́бныхъ ᲂу҆добре́нїе, и҆ ѻ҆тцє́въ хвало̀.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же непремѣ́ннаго бг҃а поро́ждшаѧ, премѣнѧ́емое при́снѡ се́рдце моѐ грѣхо́мъ и҆ лѣ́ностїю, прило́гми льсти́вагѡ, ᲂу҆твердѝ, блага́ѧ, моли́твами мт҃рними твои́ми: ꙗ҆́кѡ да и҆ а҆́зъ благода́рнѡ сла́влю тѧ̀, бг҃ороди́тельнице марі́е, поми́лꙋй ста́до твоѐ, є҆́же стѧжа́ла є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ крове́й твои́хъ чⷭ҇тыхъ вопло́щшагосѧ, и҆ па́че ᲂу҆ма̀ и҆зъ тебє̀, чⷭ҇таѧ, роди́вшагосѧ, на дре́вѣ ви́сѧща средѝ ѕлодѣ́євъ зрѧ́щи, ᲂу҆тро́бою болѣ́зновала є҆сѝ, и҆ мт҃рски пла́чꙋщи вопїѧ́ла є҆сѝ: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, что̀ бжⷭ҇твенное и҆ неизрече́нное строе́нїе твоѐ, и҆́мже ѡ҆живи́лъ є҆сѝ созда́нїе твоѐ; воспѣва́ю твоѐ бл҃гоꙋтро́бїе.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Возведѝ, всемꙋ́дре, ѿ страсте́й мѧ̀ плѣне́нїѧ, ꙗ҆́кѡ и҆збавле́нїе и҆ цѣ́нꙋ бг҃ꙋ приносѧ̀ моли̑твы твоѧ̑.

Свѧще́ннѡ вчини́ти є҆́же ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀ мꙋ́дрости догма́ты, и҆скꙋси́въ поще́нїемъ себѐ, всебл҃же́нне, пред̾ѡчи́стилъ є҆сѝ.

Помышле́нїй всѧ́кое возвыше́нїе, ѻ҆́тче, взима́ющеесѧ смири́лъ є҆сѝ, мно́жествомъ мꙋ́дрости твоеѧ̀ погꙋби́въ си́хъ па́мѧть.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆ц҃ꙋ̀ соприсносꙋ́щный, и҆ ꙗ҆́кѡ бг҃ъ сло́во пре́жде безпло́тное, въ послѣ̑днѧѧ воплоти́сѧ ѿ чⷭ҇тыхъ крове́й твои́хъ, всепѣ́таѧ.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Цѣломꙋ́дреннѡ жела́ѧ, всемꙋ́дре, бжⷭ҇твенныѧ чистоты̀, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ всѐ житїѧ̀ пристра́стїе.

Разꙋ̑мнаѧ ты̀ вы́ше зна́нїѧ, бг҃оѧвле́нне, мы́сленнѡ пости́глъ є҆сѝ, є҆дине́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ наꙋча́емь.

Ѻ҆́блакъ тѧ̀, тꙋ́чами зна́нїѧ, бг҃оно́сне, всѐ потоплѧ́ющїй неразꙋ́мїе, вѣ́мы.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ крі́нъ сїѧ́ющїй посредѣ̀ те́рнїѧ, ѡ҆брѣ́тъ жени́хъ тѧ̀, дв҃ома́ти, возлюбѝ.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Мꙋ́дрости да́ромъ ᲂу҆краша́емь, и҆ житїѧ̀ свѣ́тлостїю ᲂу҆добрѧ́емь, свѧщеннодѣ́латель бжⷭ҇твенный бы́лъ є҆сѝ, зижди́телю хода́тайствꙋѧ и҆ зда́нїю, и҆ бы́лъ є҆сѝ пресвѣ́телъ и҆ ѡ҆бзо́рный, ѻ҆́тче, ᲂу҆чи́тель.

Къ горѣ̀ добродѣ́телей прибли́живсѧ, и҆ бжⷭ҇твеннымъ покры́всѧ, ѻ҆́тче, мра́комъ, ѿ бг҃а догма́тѡвъ скрижа̑ли бг҃опи̑санныѧ прїѧ́лъ є҆сѝ, всебога́те, и҆ вторы́й на́мъ мѡѷсе́й законополо́жникъ показа́лсѧ є҆сѝ бл҃года́ти.

Ѡ҆свѧти́въ себѐ во́лею та́инственнѡ, ꙗ҆́кѡ вольноже́ртвеннꙋю же́ртвꙋ, предстоѧ́нїемъ зижди́телю, ні́ле, и҆ видѣ̑нїи и҆ дѣѧ̑нїи ᲂу҆краша́емь, помина́й ѡ҆ на́съ, вѣ́рнѡ соверша́ющихъ па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Ви́дѣвше ѻ҆бра́зными ꙗ҆влє́нїи стра́шныхъ твои́хъ та̑инъ глꙋбинꙋ̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ꙋ во чре́во твоѐ всели́тисѧ, бг҃оглаго́ливїи прⷪ҇ро́цы провозвѣсти́ша, всенепоро́чнаѧ, и҆ ны́нѣ мы̀ сбы́тїе ви́дѧще, сла́вимъ.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Хвра̑стнаѧ страсте́й, ꙗ҆̀же ѿ тѣлесѐ, воста̑нїѧ сѣчи́тельнѡ, ні́ле блаже́нне, во бдѣ́нной твое́й ссѣ́клъ є҆сѝ моли́твѣ. но ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ дерзнове́нїе ко гдⷭ҇ꙋ, ѿ всѧ́кихъ мѧ̀ бѣ́дъ свободѝ, да зовꙋ́ ти: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́тче всемі́рный.

Кто̀ земноро́дныхъ и҆зрещѝ возмо́жетъ, ні́ле, жи́тельства твоегѡ̀ страда̑нїѧ, и҆ житїѧ̀ твоегѡ̀ безмѣ̑рныѧ трꙋды̀, и҆ мнѡ́гаѧ тща̑нїѧ твоѧ̑, ꙗ҆̀же на землѝ, ꙗ҆́кѡ безпло́тный, соверши́лъ є҆сѝ; но ѻ҆ба́че зовꙋ̀: ра́дꙋйсѧ, рѣко̀ бжⷭ҇твенныхъ благода́тей: ра́дꙋйсѧ, цѣвни́це хрⷭ҇то́выхъ ᲂу҆че́нїй: ра́дꙋйсѧ, ча́ше мꙋ́дрости и҆ зна́нїѧ ра́дꙋйсѧ, воздѣ́ланїе безсме́ртныхъ насажде́нїй: ра́дꙋйсѧ, догма́те дѣ́тельнѣйшїй бг҃одохнове́нныхъ слове́съ: ра́дꙋйсѧ, зако́на бг҃ода́ннагѡ и҆скꙋ́снѣйшїй толко́вниче: ра́дꙋйсѧ, садодѣ́лателю раѧ̀ мы́сленнагѡ: ра́дꙋйсѧ, дѣ́вства храни́лище ве́лїе: ра́дꙋйсѧ, кра́снаѧ гꙋ́сль дх҃а: ра́дꙋйсѧ, страсте́й кореносѣ́чный мечꙋ̀: ра́дꙋйсѧ, пра́ведныхъ мꙋже́й высото̀: ра́дꙋйсѧ, вѣ́рныхъ земноро́дныхъ предста́телю: ра́дꙋйсѧ, ѻ҆́тче всемі́рный.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Напаѧ́емь, ѻ҆́тче, тꙋ́чами небе́сными, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ многопло́денъ, плоды̀ краснѣ́йшыѧ приносѧ̀ влⷣцѣ, вѣ́рою зовꙋ́щыѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Тво́й всебл҃же́нне, ѧ҆зы́къ хлѧ́би догма́тѡвъ разве́рзъ, є҆реті́ческꙋю ле́сть крѣ́пкѡ потоплѧ́етъ, вѣ̑рныѧ же наꙋча́етъ пѣ́ти: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Жи́тельство а҆́гг҃льское въ тѣлесѝ, ѻ҆́тче, на землѝ пожи́лъ є҆сѝ: и҆ бжⷭ҇твенныхъ видѣ́нїй го́рнихъ позо́рищъ наслажда́ѧсѧ, и҆ пое́ши: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ ᲂу҆тро́бы дѣ́вственныѧ вопло́щсѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ въ на́ше спасе́нїе. тѣ́мъ, тѧ̀ мт҃рь вѣ́дꙋще бцⷣꙋ, благода́рственнѡ зове́мъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

І҆рмо́съ: Мꙋсїкі̑йскимъ ѻ҆рга́нѡмъ согласꙋ́ющымъ, и҆ лю́демъ безчи́слєннымъ покланѧ́ющымсѧ ѻ҆́бразꙋ въ деи́рѣ, трѝ ѻ҆́троцы не повинꙋ́вшесѧ, гдⷭ҇а воспѣва́хꙋ и҆ славосло́вѧхꙋ во всѧ̑ вѣ́ки.

Добродѣ́тель воспрїи́мъ соверше́ннꙋ, благи́хъ пе́рвое возлюби́въ, и҆ тогѡ̀ ны́нѣ блиста́ньми просвѣща́емь, зове́ши: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Вѣ́дѣтельнымъ ѡ҆богати́всѧ и҆скꙋ́сствомъ, дѣ́тельное пости́глъ є҆сѝ благосла́вїе, благода́ти зари̑ посыла́ѧ вопїю́щымъ: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Мїрски́хъ мо́лвъ ѿбѣжа́въ, молча́нїѧ приста́нище дости́глъ є҆сѝ, и҆ страсте́й прило́ги ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ, зовы́й: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: И҆звѣ́стнѡ вѣ́дѧще, дв҃о, ро́ждшагосѧ и҆зъ тебє̀ бг҃а сло́ва, пое́мъ тѧ̀ всеблагоче́стнѡ вѣ́рою, пѣснопою́ще: гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Расто́ргша пристра́стїѧ мїрска́гѡ ᲂу҆́зы, и҆ бг҃ꙋ приближа́ющасѧ тѧ̀ зрѧ̀, ѻ҆́тче, гꙋби́тель, ва̑рварскаѧ треволнє́нїѧ тебѣ̀ воздви́же, разсла́бити твою̀ мнѣ́въ крѣ́пость: бж҃е́ственнымъ же про́мысломъ тогѡ̀ ѿрази́лъ є҆сѝ кознодѣ̑йства, всебл҃же́нне.

Бога́тными сїѧ́ѧ зарѧ́ми ᲂу҆че́нїй многоѻбра́зными, ѡ҆свѣти́лъ є҆сѝ благоче́стїѧ вѣ́рою приходѧ́щихъ тебѣ̀ дꙋ́шы: и҆́бо ча́ши, всемꙋ́дре ні́ле, мꙋ́дрости чи́стѣй ᲂу҆стнѣ̀ прикоснꙋ́въ, поче́рплъ є҆сѝ ѻ҆би́льнѡ, и҆ лю́бѧщымъ препода́лъ є҆сѝ.

Ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ ᲂу҆се́рднѡ себѐ, ѻ҆́тче, та́инственнѡ, ꙗ҆́кѡ непоро́чное заколе́нїе зижди́телю, того̀ возлюби́въ и҆́скреннѡ: є҆гѡ́же ны́нѣ прⷭ҇то́лꙋ, всебл҃же́нне ні́ле, предстоѧ̀, прилѣ́жнѡ моли́сѧ, вѣ́рою соверша́ющымъ твою̀ па́мѧть полꙋчи́ти твоеѧ̀ свѣ́тлости.

Бг҃оро́диченъ: И҆спра́вила є҆сѝ, дв҃о, же́нское поползнове́нїе, сло́ва ро́ждши, и҆справлѧ́юща низве́ржєнныѧ, ꙗ҆́кѡ бл҃га и҆ держа́вна, си́лою, за бл҃гоꙋтро́бїе превозмо́гъ и҆зъ тебє̀ вопло́щшасѧ, и҆ спа́сша мі́ръ страстоꙋбі́йственными свои́ми стрⷭ҇тьмѝ.

А҆́гг҃льское житїѐ жела́ѧ, ᲂу҆дали́лъ є҆сѝ себѐ въ пꙋсты́ню: и҆ стра̑сти покори́въ плотскі̑ѧ, равноа́гг҃ленъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ: ѻ҆́тче на́шъ бг҃оно́се.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ бг҃а мі́рꙋ да́нныхъ бла̑гъ, ты̀ вина̀ є҆сѝ, бцⷣе: но и҆ ны́нѣ ми́лостива сотворѝ за ѻ҆́бщее спасе́нїе, благоꙋвѣ́тливаго бг҃а.

Пре­по­доб­ный Нил Ми­ро­то­чи­вый ро­дил­ся в Гре­ции, в се­ле­нии, но­ся­щем имя свя­то­го Пет­ра, За­ко­ний­ской епар­хии. Вос­пи­ты­вал­ся сво­им дя­дей, иеро­мо­на­хом Ма­ка­ри­ем. До­стиг­нув по­ло­жен­но­го воз­рас­та, пре­по­доб­ный при­нял мо­на­ше­ское по­стри­же­ние и был удо­сто­ен ру­ко­по­ло­же­ния в иеро­ди­а­ко­на, а по­том и во иеро­мо­на­ха. Же­ла­ние боль­ших по­дви­гов в ино­че­ском де­ла­нии при­ве­ло бла­жен­но­го дя­дю и пре­по­доб­но­го пле­мян­ни­ка на Афон, где Ма­ка­рий и Нил под­ви­за­лись на ме­сте, на­зы­ва­е­мом Свя­тые Кам­ни. По пре­став­ле­нии бла­жен­но­го Ма­ка­рия пре­по­доб­ный, под­ни­ма­ясь на бо­лее вы­со­кие ду­хов­ные по­дви­ги, по­се­лил­ся на ме­сте, непри­ступ­ном по­чти ни для ка­ко­го жи­во­го су­ще­ства. По от­ше­ствии к Гос­по­ду пре­по­доб­ный был про­слав­лен обиль­ным ис­те­че­ни­ем це­ли­тель­но­го ми­ра, за ко­то­рым при­ез­жа­ли хри­сти­ане из са­мых от­да­лен­ных стран Во­сто­ка.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.1 проголосовавших: 42
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here