Молитва льва римского

Все о религии и вере - "молитва льва римского" с подробным описанием и фотографиями.

Святитель Лев I Великий, папа Римский

Лев папа Римский

Святитель Лев I Великий, папа Римский (440 – 461), получил прекрасное и разностороннее образование, которое открывало перед ним блестящую светскую карьеру. Однако, стремясь к духовной жизни, он избрал иной путь и стал архидиаконом при святом папе Сиксте III (432 – 440), а после его смерти был избран, в сентябре 440 года, папой Римской Церкви. Это было трудное для Церкви время, когда еретики осаждали твердыню Православия своими соблазнительными лжеучениями. Святитель Лев умел совмещать пастырскую мягкость и доброту с несокрушимой твердостью в вопросах вероисповедания. Именно он явился основным защитником Православия против ереси Евтихия и Диоскора, учивших об одном естестве в Господе Иисусе Христе, и ереси Нестория. Он употребил всё свое влияние для того, чтобы умирить смущаемую еретиками Церковь и своими посланиями к святым Константинопольским царям Феодосию II (408 – 450) и Маркиану (450 – 457) деятельно способствовал созыву IV Вселенского Халкидонского Собора (451) для осуждения ереси монофизитов. На Соборе, где присутствовало 630 епископов, было оглашено послание святителя Льва к уже почившему тогда святителю Флавиану, Патриарху Константинопольскому (447 – 449), пострадавшему за Православную веру от разбойничьего Ефесского собора в 449 году. В послании святителя Льва было изложено Православное учение о двух естествах в Господе Иисусе Христе. С учением этим согласились все присутствовавшие на Соборе епископы. Еретики Евтихий и Диоскор были отлучены от Церкви. Святитель Лев явился также защитником своего отечества от натиска варваров. В 452 году он силою своего слова удержал от разорения Италии грозного предводителя гуннов Аттилу, а в 455 году, когда предводитель вандалов Гензерих вторгся в Рим, он сумел убедить его не предавать город разрушению, не жечь зданий и не проливать крови. Святитель Лев дожил до глубокой старости. Он заранее знал о своей смерти и приготовил себя теплой молитвой и добрыми делами к переходу из этого мира в вечность.

Он умер в 461 году и был погребен в Риме, в Ватиканском соборе. Его литературное и Богословское наследие состоит из 96 проповедей и 143 посланий, из которых самое знаменитое – к святителю Флавиану.

Жизнеописание святителя Льва, Папы Римского

Великий святитель и пастырь Божией Церкви – Лев, Папа Римский, родом был из Этрурии, Италия; имя его отца – Роман Квинтиан. С юных лет святой Лев был обучен всякой премудрости, познакомился с внешней философией [1] и был наставлен в добродетелях христианских. Возлюбив духовное житие более мирского, он всецело посвятил себя Богу. В 430 году Лев становится диаконом и ближайшем помощником папы Целестина I, a затем избирается архидиаконом [2] при папе Сиксте III [3]. За свое высокое целомудрие и чистоту он, по смерти Сикста, единогласно был избран Первосвятителем Римской церкви. Как добрый пастырь, святой Лев усердно пас словесных овец Христовых, полагая за них свою душу.

В то время лютый мучитель Аттила, предводитель гуннов [4], завоевав много стран, пришел и в Италию, намереваясь и ее опустошить огнем и мечом. Римские войска не смогли оказать захватчикам достойного сопротивления, а император Валентиниан III бежал из Равенны в Рим. Видя, что никто не может сопротивляться грозному завоевателю, Папа Лев обратился с прилежной молитвой к Богу и, наложив на себя пост, призывая на помощь святых первоверховных апостолов Петра и Павла, со слезами умолял Господа, чтобы Он защитил Своих рабов от свирепого врага. Почерпнувши в молитве мужество и твердость, святой Лев решил отправиться к мучителю, чтобы утишить его гнев и прекратить его ярость, готовый в случае необходимости даже положить душу за овец своих. По преданию, святитель Лев приветствовал вождя варваров словами: "Приветствую тебя, бич Божий". Мудрой боговдохновенной беседой святитель сумел вразумить Аттилу, превратив его из лютого волка в кроткую овцу; грозный и неукротимый воитель смиренно и мягко внимал увещеваниям угодника Божия, удивляясь его архиерейскому величию и ужасаясь пред святостию честного лица его. Исполнив все по желанию святого Льва, грозный Аттила отошел от пределов Италии в свои земли. Рим был спасен.

Воеводы Аттилы немало удивлялись, как Лев мог так скоро и так необычно сделать Аттилу из столь лютого князя столь кротким; они спрашивали Аттилу:

– Почему ты убоялся одного-единственного римлянина, пришедшего без оружия? Почему ты повиновался ему? Почему ты, словно побежденный, предался бегству, оставляя в Италии такое множество богатств?

– Не видели вы того, что я видел, – отвечал им Аттила. – А видел я двух ангелоподобных мужей, стоявших по обеим сторонам Папы (это были святые первоверховные апостолы Петр и Павел); в руках они держали обнаженные мечи и грозили мне смертью, если я не послушаюсь Божия архиерея.

Таков был великий угодник Божий Лев, наводящий страх не только на невидимых врагов, но даже и на видимых, горячо любимый овцами, так как ради них он не убоялся идти к страшному завоевателю, готовясь в случае необходимости даже пострадать от него. Однако главное деяние в жизни святителя Льва оказалось связано вовсе не с его дипломатическими или административными способностями. Промыслом Божиим именно ему суждено было стать главным защитником чистоты Православия.

Лев Великий принял управление Церковью в смутное для нее время. В Риме ему пришлось вести борьбу с манихейской ересью и пережитками язычества, колдовством и астрологией, по-прежнему весьма распространенными среди паствы. Во время его святительства после еретика Нестория [5] выступили с ересью Евтихий, архимандрит Цареградский, и Диоскор, патриарх Александрийский [6], бесстыдные хулители, которые сливали два естества во Христе Господе нашем, Божественое и человеческое, воедино. Своей ересью они сильно смущали Церковь Божию. Собрав в Ефесе[7] свое неправедное соборище [8], они несправедливо осудили и замучили святого Флавиана, патриарха Цареградского [9], защитника православия, который созвал против Евтихия поместный собор в Константинополе, и много зла причиняли православным. Весной 448 года святитель Лев получил послание от Евтихия с жалобой на Константинопольский Собор, осудивший его воззрения как еретические. Извратив в письме суть дела, Евтихий ввел святителя в заблуждение, и тот, в свою очередь, обратился к епископу Флавиану, выражая свое недовольство действиями последнего. Недоразумение скоро обнаружилось, и святитель Лев пишет еще одно послание епископу Флавиану, излагая в нем свое понимание соединения во Христе человеческого и Божественного естества. Об этом послании рассказывается, что сам святой верховный апостол Петр своей рукой апостольской исправил его; свидетельство тому мы находим в Лимонаре святого Софрония Иерусалимского [10].

"Поведал нам, – пишет святой Софроний, – авва Мина, настоятель киновии, именуемой Саламановой, находившейся близ Александрии, что он слышал такой рассказ аввы Евлогия, Александрийского патриарха [11]. Когда пришел я (рассказывал Евлогий) в Константинополь, я жил с господином Григорием, архидиаконом римской Церкви, мужем поистине отменным и добродетельным, и часто беседовал с ним. Он-то и рассказал мне о блаженнейшем и святейшем Льве, Папе Римском; именно о нем записано в церкви Римской следующее: когда святой Лев написал послание к святому Флавиану, епископу Константинопольскому, против злочестивого Евтихия и Нестория, он положил сие послание на гробе первоверховного апостола Петра, а сам с молитвой и постом просил апостола:

– Если я, как человек, в чем-либо ошибся или же чего-нибудь не пояснил, то ты, которому от Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа поручена Церковь и сей престол, исправь написанное.

Спустя сорок дней ему во время молитвы явился апостол и сказал:

– Прочитал и исправил.

Взяв свое послание с гроба блаженного Петра, Лев раскрыл его и нашел его исправленным рукой апостола".

После этого Папа Лев употребил все свое старание к тому, чтобы укрепить и умиротворить Церковь, смущаемую еретиками; он писал к царям, сначала к Феодосию [12], потом к Маркиану, чтобы они созвали вселенский собор. Наконец, в царствование Маркиана [13] и Пульхерии [14] созван был против Евтихия и Диоскора, проповедующих во Христе Господе единое естество, единое действование и волю, Вселенский собор в Халкидоне [15], по счету четвертый, на котором было 630 святых отцов [16]. На этом соборе святейшему Папе Льву нельзя было присутствовать – как по причине продолжительности пути и преклонного возраста, так и потому, что нельзя было ему удаляться из Италии вследствие часто случавшихся тогда нашествий врагов на эту страну; посему он послал своих наместников: епископов Пасхазия и Лукентия и пресвитеров Вонифатия и Василия. Во время прений с еретиками на этом соборе многими овладело сильное сомнение; тогда по повелению святых отцов, по поводу возражений еретиков, было прочтено послание святого Льва, Папы Римского к патриарху Флавиану.

Когда это послание святого Папы Льва было прочитано на IV Вселенском соборе, то все святые отцы воззвали:

– Святой апостол Петр глаголет устами Льва.

Таким образом, отцы собора в своих суждениях основывались на послании святого Льва и этим посланием посрамили еретиков. Наряду с антиохийским вероизложением 433 года и двенадцатью анафематствованиями против Нестория, оно легло в основу вероисповедания. Не только тогда, но и после грамота сия, утверждающая православие и заграждающая уста еретикам, была в великом почитании у святых отцов, и среди них у вышеупомянутого блаженного Евлогия, патриарха Александрийского. В то время как еретики сильно хулили послание Льва и возражали написанному в нем, Евлогий крепко защищал его, чем приятен был святому Льву, уже отшедшему в то время из этой жизни и предстоящему вместе со святыми пред Богом.

Об этом тот же святой Софроний повествует:

"Святой Феодор, епископ города Дарны в Ливии [17] рассказал нам следующее: когда он был кувикуларием [18] святого патриарха Александрийского Евлогия, он видел во сне мужа священнолепного и светлого, который сказал ему:

– Возвести обо мне патриарху Евлогию. Феодор спросил:

– Кто ты, владыко, и как мне сказать о тебе? Тот ответил:

– Я – Лев, Папа Римский.

Войдя к патриарху Евлогию, Феодор сказал ему:

– Святейший и блаженнейший Папа Лев, Первосвятитель Римский, хочет войти к тебе.

Услышав это, патриарх Евлогий, быстро поднявшись, вышел ему навстречу; совершив молитву, они поцеловались и сели. Тогда блаженный Лев обратился к святому патриарху Евлогию:

– Знаешь ли ты, зачем я пришел к тебе? Тот отвечал:

– Я пришел благодарить вас за то, что вы хорошо и сильно защищали мою грамоту, изъяснили мое понимание, заградили ею уста еретиков и объяснили, таким образом, грамоту, которую я писал брату моему Флавиану, патриарху Константинополя, во обличение злочестивой ереси Нестория и Евтихия. Знай же, брат, что не только я работал и трудился над этой грамотой, но также и святой первоверховный апостол Петр прочитал и исправил ее, а более всех ее освятил Сам Христос Бог наш – проповедуемая нами Истина". Подобное видение имело место не один раз: блаженные отцы – Лев и Евлогий трижды сходились и беседовали друг с другом пред духовными очами Феодора; об этом, повторенном троекратно видении он возвестил святому Евлогию. Услышав это, святой Евлогий прослезился и, простерев руки к небу, воздал благодарение Богу, говоря:

– Благодарю великую и неизреченную благость Твою, Владыко Христе Боже наш, за то, что Ты сподобил меня недостойного быть проповедником Твоей истины и, по молитвам рабов Твоих, Петра и Льва, благоволил принять малое дерзновение мое, подобное двум лептам вдовы [19]".

Изложенное здесь видение имело место спустя много лет после преставления святого Льва, ибо святой Евлогий жил гораздо позднее, а именно в царствования императоров Маврикия и Фоки [20], между тем как святой Лев, Папа Римский, скончался прежде того, в царствование соименного себе царя Льва Великого [21].

История не оставила нам сведений о последующих годах жизни Льва Великого. Кончина его последовала 10 ноября 461 года. Вот что известно о последних днях жизни святого Папы Льва:

Достигнув глубокой старости и приблизившись к скончанию дней своей земной жизни, святой Лев был извещен от Бога о прощении своих немощей человеческих. Это произошло при таких обстоятельствах: Папа Лев пробыл сорок дней у гроба святого апостола Петра в молитве и посте, умоляя святого апостола, чтобы он просил у Господа, да отпустит ему всеблагий Бог его прегрешения; по прошествии сорока дней ему явился святой апостол Петр и сказал:

– Я молился за тебя, и отпущены тебе все грехи твои, кроме грехов, которые ты совершил при хиротонии других на священные степени. Лишь о том ты должен будешь отвечать: законно ли ты рукоположил кого или нет.

После этого извещения святой Лев усилил свои молитвы, усугубил свой пост, умножил свои милостыни, вопия в сокрушении сердца своего до тех пор, пока не получил отрады совершенного прощения. Потом, приготовившись, как должно, к исходу, он предал святую свою душу в руки Божий и присоединился к лику прежде почивших святых великих иерархов и учителей. Похоронен он был в Ватиканском соборе святого апостола Петра в Риме, в приделе, носящим сейчас его имя. Мощи святителя Льва и поныне почивают там.

После Папы Льва осталось до ста слов и до 140 писем – догматического и нравственного содержания. Все эти сочинения отмечены духом строго выдержанного православного учения. Так, в известном послании к Константинопольскому патриарху Флавиану, которое было читано на IV Вселенском соборе, святой Лев высказывает такие мысли о воплощении Бога: "Божество восприяло нашу немощь, не нарушив свойств ни того, ни другого. Истинный Бог явился в истинном и совершенном естестве истинного человека, весь с тем, что свойственно Ему, и весь в том, что свойственно нам. Человек не уничтожается величием Божества. Та и другая природа действует при взаимном общении свойственным себе образом".

Нравственное учение Папы Льва также заслуживает особенного внимания. Святой Лев часто убеждал паству свою творить дела милосердия. Долг милосердия, говорил он, определяется не по мере благ, а расположением сердца.

Богатые сами должны отыскивать бедного и помогать ему. Бог для того и дает богатство, чтобы оно текло к бедному. Говоря о молитве, святой Лев убеждал обращаться за помощью к ходатайству святых и заповедал чтить святые мощи.

Память свт. Льва Великого празднуется 18 февраля/3 марта, почитается он как святитель и пастырь Церкви Божией, предстоящий и молящийся о нас пред престолом Христа Бога нашего, славимого и покланяемого со Отцем и Святым Духом во веки. Аминь.

Кондак святителю Льву Великому, глас 3.

На престоле славне священства сед, и львов уста словесных заградив, догматы богодухновенными честныя Троицы озарил ecu свет богоразумия твоему стаду: сего ради прославился ecu, яко божественный таинник Божия благодати.

1. Внешней философией в то время назывались произведения языческих философов – Платона, Аристотеля, Пифагора и других, т.е. тех писателей, которые, по вере, находились вне Церкви Христовой.

2. Архидиакон – старший или первый диакон. При каждой епископской кафедре было по одному архидиакону. В древней Церкви должность архидиакона почиталась очень почетной, и архидиакон был одним из самых приближенных лиц к епископу. Часто в епископы избирались архидиаконы, как это можно видеть на примере святого Афанасия Великого, Льва, Папы Римского, и многих других. Ныне архидиаконами называются первенствующие иеродиаконы, т.е. диаконы монашествующие в больших монастырях, особенно ставропигиальных, и кафедральных соборах. Звание это дает только первенство чести, а не власти, потому что архидиакон не есть начальник диаконов, а только первый из них по месту в служении и собраниях.

3. Папа Сикст III занимал римскую кафедру с 432 по 440 годы.

4. Гунны – азиатский народ, вторгшийся в конце IV века в Европу и произведший в ней значительные опустошения, разрушая города и целые царства. В Европе свое местопребывание гунны утвердили в долине реки Тиссы, притока Дуная (территория современной Венгрии). Время правления Аттилы (433-454) представляет собой период гуннского могущества. Аттила держал в постоянном страхе византийского императора, заставил его выплачивать огромную дань и предоставить гуннам все земли к югу от Дуная. В 440 году Аттила во главе 500000-ной рати двинулся на Запад. Предавая все огню и мечу, он прошел всю Германию до Рейна, потом переправился через эту реку и разрушил целый ряд городов. На юге Франции он получил однако отпор и принужден был возвратиться в Германию. В 452 году он предпринял новый набег – в этом раз на Италию. Риму и всей Италии грозила опасность стать жертвой врагов, но Аттила остановил свое победное шествие и после переговоров с папой Львом Великим возвратился назад. Вскоре после этого похода Аттила умер.

5. Несторий, патриарх Константинопольский, занимавший кафедру с 428 по 431 год, проповедывал еретическое учение о том, что Иисус Христос не есть истинный Бог, а человек, сын Иосифа и Марии, удостоенный за святость жизни особенной благодати Божией и спасающий нас не искупительной смертью, а наставлениями и примером жизни. За эту ересь Несторий отлучен от Церкви на III Вселенском соборе и умер в ссылке в 436 году.

6. Занимал александрийскую патриаршую кафедру с 444 по 451 год

7. Ефес – город на западном берегу Малой Азии, бывший первоначально центром малоазийских греческих колоний, а во времена императоров – одним из главных городов Малой Азии. В Ефесе провел остаток жизни и скончался святой апостол Иоанн Богослов. Здесь также проходили заседания III Вселенского Собора.

8. Это было в 449 году.

9. Святой Флавиан занимал Константинопольскую патриаршую кафедру в 434-447 годах.

10. Святой Софроний был иерусалимским патриархом с 634 по 644 год. До своего избрания патриархом Софроний сначала подвизался в Палестинской обители преподобного Феодосия, под руководством известного подвижника Иоанна Мосха, а потом с ним же посещал Фиваидских (Египетских) пустынников. Подвиги и чудеса последних он описал в книге, которая называется Лимонаръ (от греч. слова лимон – луг, пажить), поскольку представляет собой собрание цветов добродетелей с луга духовного.

11. Святой Евлогий занимал патриаршую кафедру в Александрии с 579 по 607 года. Память его – 13 февраля.

12. Царствовал с 408 по 460 год.

13. Царствовал с 450 по 467 год.

14. Святая Пульхерия, сестра императора Феодосия, была супругой императора Маркиана. Память ее – 10 сентября.

15. Халкидон – предместье Константинополя, находился поблизости от него, па азиатском берегу Босфора.

16. Заседания собора открылись 8-го октября 451 года.

17. Ливия – провинция в северной Африке, смежная с Египтом, тянущаяся на запад от него по берегу Средиземного моря вглубь Африки.

18. Кувикуларий – спальник, постельничий.

20. Император Маврикий занимал престол с 682 по 602 год. Император Фока – с 602 по 610 год.

21. Византийский Император святой Лев I царствовал с 467 по 474 год.

© Онлайн библиотека сайта Православие и мир, 2011-2017

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Канон святителю Льву, папе Римскому

Припев: Святи́телю, о́тче Льве́, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 марта (18 февраля ст. ст.)

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Свяще́нства пома́занием, всеблаже́нне, удобре́н, украси́л еси́ сие́ доброде́тельными ви́ды, пребога́те.

Я́коже зре́л гро́зд, о́тче, изгне́л еси́ ра́зум, весе́лия крати́р, треблаже́нне, прему́дрости твоея́ все́м предложи́л еси́.

Петра́ верхо́внаго престо́ла насле́дник бы́л еси́, того́ име́я нра́в и ре́вность, богому́дре, ве́ры.

Богоро́дичен: Зако́на преступле́нием осужде́на первозда́ннаго, Спа́са ро́ждши, Богома́ти Чи́стая, свободи́ла еси́.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Сто́лп правосла́вия Христо́вы Це́ркве, всему́дре Льве́, усе́рдно нося́, возста́вил еси́, его́же держа́щи, еретико́в безбо́жныя разруша́ет полки́ и собо́рища.

Небе́сныя и Боже́ственныя насы́тився благода́ти, церко́вныя догма́ты, о́тче, предложи́л еси́, со все́ми бо́рствуя ерети́ческими языкобо́лии, благоче́стия побо́рниче, Льве́ пребога́те.

Све́том пресветле́йшим озари́вся, преподо́бне, неизглаго́ланнаго и Боже́ственнаго вочелове́чения, Сло́во уясни́л еси́, сугу́бо, ре́к, существо́ и сугу́бо де́йство вопло́щшагося Бо́га.

Богоро́дичен: Украси́лася еси́, я́ко неве́ста, де́вственными добро́тами, обра́дованная Де́во Ма́ти Неневе́стная, вся́кия бо тва́ри Ты́ превознесла́ся еси́ мно́жае, я́ко все́х вино́вное Сло́во ро́ждшая.

Седа́лен, гла́с 3.

Уста́вил еси́ дерзнове́ния, де́лы уве́рил еси́ правосла́вия, я́ко упова́, я́ко ле́в, пра́ведный; и́стины пропове́даеши уче́ния и облича́еши пре́лести сокрове́ния, о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Боже́ственнаго естества́ не отлу́чься, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чься, пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь: Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Ле́в ты́ я́ко и́стинно, преблаже́нне, яви́лся еси́, смуща́ющия ли́сы отгоня́, ца́рским рыка́нием ужаса́я нечести́вых умышле́ния.

Скры́л еси́ приложе́нием твои́х догма́тов богоме́рзких ересе́й следы́, сокрове́нную и́стину взыска́в, священнотаи́нниче всече́стне.

У́тро от за́пада возсия́л еси́, треблаже́нне, сви́ток благочести́вых догма́тов, я́ко лучи́, Це́ркве, богому́дре, испуща́я и озаря́я ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Умертви́ стремле́ния, Де́во, страсте́й мои́х, уста́ви, Блага́я, молву́ прегреше́ний, грехо́вную бу́рю Твое́ю тишино́ю, Богороди́тельнице, потребля́ющи.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Сугу́бому де́йству пропове́дник бы́л еси́ Спа́са Христа́: де́йствовати бо, ре́кл еси́, в ко́емждо естестве́, я́коже имя́ше, со обои́м слежа́щим обще́нием, святи́телю богому́дре блаже́нне.

Равномо́щно су́що Ро́ждшему Сло́во позна́л еси́, я́коже пло́ть Сего́ бы́вша, треблаже́нне, уве́рил еси́, прили́чно, ре́кл еси́, плотска́я сво́йства де́яти, несли́тно, непревра́тно обоя́.

Богоро́дичен: Е́же пре́жде все́х ве́к, Еди́ному ве́домо Бо́гу та́инство челове́ка бы́ти вся́ческих Влады́ку и Го́спода и с пло́тию смеси́тися кроме́ преложе́ния, из Тебе́, Де́во, яви́ся, прехожде́ние прие́м.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Петра́ честна́го прее́мник, и сего́ нача́льством обогати́вся, и теплу́ стяжа́в ре́вность, богодви́жимый сви́ток написа́л еси́, ерети́ческое веле́ние отмета́я смуще́нное, растворе́ние несме́сно соединя́я.

Сы́на Еди́наго, Христа́ и Го́спода, пре́жде ве́к от Отца́ рожде́нна, и на́с ра́ди от Де́вы ро́ждшагося, и я́вльшася на́м Единосу́щна, пропове́дал еси́ преесте́ственно, служи́телю неизглаго́ланных, богоприя́тне.

Богоро́дичен: Тя́, Всечи́стая, спасе́ния Хода́таицу, ве́рнии, испове́дающе, вопие́м: ра́дуйся, Чи́стая; ра́дуйся, Неве́сто Де́во; ра́дуйся, горо́ Бо́жия присе́нная, ми́ру бо Ты́ ра́дость присносу́щную источи́ла еси́.

Конда́к, гла́с 3.

На престо́ле, сла́вне, свяще́нства се́д и льво́в уста́ слове́сных загради́в, догма́ты богодухнове́нными Честны́я Тро́ицы озари́л еси́ све́т богоразу́мия твоему́ ста́ду. Сего́ ра́ди просла́вился еси́ я́ко боже́ственный таи́нник Бо́жия благода́ти.

Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, Трисо́лнечный Све́т, Трисвяту́ю Си́лу, Божество́ Еди́но и Еди́но Существо́, Сию́ пропове́дав, уста́ льсти́вая до конца́ загради́л еси́ ерети́чествующих, Льве́ богому́дре. Те́мже Чи́стую Богороди́тельницу я́ко Богоро́дицу испове́дав, Несто́риево безу́мие и буесло́вие низложи́л еси́, сего́ ра́ди позна́лся еси́ в ми́ре и в Ри́ме я́ко боже́ственный таи́нник Бо́жия благода́ти.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Сна́ не да́л еси́ ве́ждома, до́ндеже из ко́рене исто́ргл еси́ ле́сть Евти́ха обезу́мившагося, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Еди́ну ипоста́сь во двою́ существу́, Христа́ испове́дав, де́йствующа сугу́бо и хотя́ща, ны́не пое́ши: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Ны́не к Тебе́ прибега́ю, Богома́ти, прегреше́ний плени́цами стя́гнут, за милосе́рдие ми́лости изба́ви мя́, вопию́ща: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Всесве́тел, я́ко со́лнце, от за́пада возсия́л еси́, чу́до, богоглаго́ливе, я́ве пресла́вно, смеше́ние и слия́ние Евти́хиево изсуши́в я́ве и Несто́риево разделе́ние пресека́я, уча́ Еди́наго чествова́ти Христа́ во двою́ существу́ неразде́льно, непревра́тно, неслия́нно.

От Бо́га дви́жимь, благоче́стия уче́ния, я́ко на богоначерта́нных скрижа́лех вообрази́л еси́, я́коже Моисе́й вторы́й, яви́вся боже́ственным лю́дем и собо́ру честны́х учи́телей, зовы́й: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Воплоще́ннаго, преподо́бне, пре́жде безпло́тнаго, позна́л еси́, Сло́ва О́тча Единоро́днаго и Собезнача́льнаго, в ле́то безле́тнаго, опи́сана у́бо пло́тию, я́ко Творца́ же описа́ния не ве́дуща, учи́ши, взыва́я: свяще́ннии, воспо́йте, лю́дие, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Обложе́нием телесе́ обложи́ся, Пречи́стая, от Твои́х крове́й, свети́л добро́тами, со́лнцем и луно́ю не́бо просвети́вый Бо́г, одушевле́нное Тя́ друго́е Не́бо показа́в, Его́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Сия́еши ны́не, таи́нниче Христо́в, благоле́пия венце́м укра́шен и, я́ко ве́рен святи́тель, пра́вдою вои́стинну оде́ялся еси́ и, в раи́ сла́дости лику́я, чу́дне, о па́стве твое́й Влады́ку приле́жно умоли́.

Иде́же ны́не патриа́рхов председа́ния же, и престо́ли, и чи́ни, Льве́ всеблаже́нне, ты́ досто́йно, о́тче, всели́лся еси́, я́ко патриа́рх и́стинен, и ве́рою и благода́тию осия́емь. Те́мже вси́ тя́ при́сно блажи́м.

От бу́ри жите́йския отступи́в, ко Христу́ прише́л еси́, Льве́ всеизря́днейше, на ме́сте зла́чнем почива́я, иде́же пото́к сла́дости, и Све́т Невече́рний, и несказа́нное весе́лие, и ра́дость пребыва́ющая.

Богоро́дичен: Зре́лу пожина́ю жи́знь, невреди́му дре́вом ра́зума: Ты́ бо, Всенепоро́чная, жи́зни Дре́во — Христа́ процвела́ еси́, вхо́ды жи́зни все́м сказа́вши. Те́м Тя́, Всечи́стая, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Святи́телей сла́ва и ве́рных защи́тник, ты́ яви́лся еси́, богому́дре о́тче, и сто́лп доброде́телей. Те́мже помина́й всегда́ воспева́ющия тя́ любо́вию.

Богоро́дичен: Тя́ Предста́тельницу вси́ иму́ще гре́шнии, о Пресвята́я Де́во! Ты́ благопремени́тельна на́м сотвори́ Сы́на Твоего́ Ма́терними Твои́ми моли́твами.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Свѧще́нства пома́занїемъ, всебл҃же́нне, ᲂу҆добре́нъ, ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ сїѐ добродѣ́тельными ви́ды, пребога́те.

Ꙗ҆́коже зрѣ́лъ гро́здъ, ѻ҆́ч҃е, и҆згне́лъ є҆сѝ ра́зꙋмъ, весе́лїѧ крати́ръ, треблаже́нне, премꙋ́дрости твоеѧ̀ всѣ̑мъ предложи́лъ є҆сѝ.

Петра̀ верхо́внагѡ престо́ла наслѣ́дникъ бы́лъ є҆сѝ, тогѡ̀ и҆мѣ́ѧ нра́въ, и҆ ре́вность, бг҃омꙋ́дре, вѣ́ры.

Бг҃оро́диченъ: Зако́на престꙋпле́нїемъ ѡ҆сꙋжде́на первозда́ннаго, сп҃са ро́ждши, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ, свободи́ла є҆сѝ.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Сто́лпъ правосла́вїѧ хрⷭ҇то́вы цр҃кве, всемꙋ́дре львѐ, ᲂу҆се́рднѡ носѧ̀ возста́вилъ є҆сѝ: є҆го́же держа́щи, є҆ретїкѡ́въ безбѡ́жныѧ разрꙋша́етъ полкѝ и҆ собѡ́рища.

Нбⷭ҇ныѧ и҆ бжⷭ҇твенныѧ насы́тивсѧ бл҃года́ти, церкѡ́вныѧ догма́ты, ѻ҆́ч҃е, предложи́лъ є҆сѝ, со всѣ́ми бо́рствꙋѧ є҆реті́ческими ѧ҆зыкобѡ́лїи, благоче́стїѧ побо́рниче, львѐ пребога́те.

Свѣ́томъ пресвѣтлѣ́йшимъ ѡ҆зари́всѧ, прпⷣбне, неизглаго́ланнагѡ и҆ бжⷭ҇твеннагѡ вочл҃вѣ́ченїѧ сло́во ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, сꙋгꙋ́бо ре́къ сꙋщество̀ и҆ сꙋгꙋ́бо дѣ́йство вопло́щшагѡсѧ бг҃а.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆краси́ласѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ невѣ́ста дѣ́вственными добро́тами, ѡ҆бра́дованнаѧ дв҃о, мт҃и неневѣ́стнаѧ: всѧ́кїѧ бо тва́ри ты̀ превознесла́сѧ є҆сѝ мно́жае, ꙗ҆́кѡ всѣ́хъ вино́вное сло́во ро́ждшаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Оу҆ста́вилъ є҆сѝ дерзновє́нїѧ, дѣ́лы ᲂу҆вѣ́рилъ є҆сѝ правосла̑вїѧ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆пова̀, ꙗ҆́кѡ ле́въ, пра́ведный. и҆́стины проповѣ́даеши ᲂу҆чє́нїѧ, и҆ ѡ҆блича́еши пре́лести сокровє́нїѧ, ѻ҆́ч҃е преподо́бне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по рождествѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде рождества̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

І҆рмо́съ: И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, прⷪ҇ро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧше си́лꙋ твою̀.

Ле́въ ты̀ ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ, пребл҃же́нне, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, смꙋща́ющыѧ ли́сы ѿгонѧ̀, ца́рскимъ рыка́нїемъ ᲂу҆жаса́ѧ нечести́выхъ ᲂу҆мышлє́нїѧ.

Скры́лъ є҆сѝ приложе́нїемъ твои́хъ догма́тѡвъ, богоме́рзкихъ є҆ресе́й слѣды̀, сокрове́ннꙋю и҆́стинꙋ взыска́въ, свѧщеннотаи́нниче всече́стне.

Оу҆́тро ѿ за́пада возсїѧ́лъ є҆сѝ, треблаже́нне, сви́токъ благочести́выхъ догма́тѡвъ, ꙗ҆́кѡ лꙋчы̀ цр҃кве, бг҃омꙋ́дре, и҆спꙋща́ѧ и҆ ѡ҆зарѧ́ѧ дꙋ́шы на́шѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ стремлє́нїѧ, дв҃о, страсте́й мои́хъ, ᲂу҆ста́ви, бл҃га́ѧ, молвꙋ̀ прегрѣше́нїй, грѣхо́внꙋю бꙋ́рю твое́ю тишино́ю, бг҃ороди́тельнице, потреблѧ́ющи.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Сꙋгꙋ́бомꙋ дѣ́йствꙋ проповѣ́дникъ бы́лъ є҆сѝ сп҃са хрⷭ҇та̀: дѣ́йствовати бо, ре́клъ є҆сѝ, въ ко́емждо є҆стествѣ̀, ꙗ҆́коже и҆мѧ́ше, со ѻ҆бои́мъ слежа́щимъ ѻ҆бще́нїемъ, ст҃и́телю бг҃омꙋ́дре блаже́нне.

Равномо́щно сꙋ́що ро́ждшемꙋ сло́во позна́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже пло́ть сего̀ бы́вша, треблаже́нне, ᲂу҆вѣ́рилъ є҆сѝ: прили́чно, ре́клъ є҆сѝ, плотска̑ѧ свѡ́йства дѣ́ѧти, несли́тнѡ непревра́тнѡ ѻ҆боѧ̑.

Бг҃оро́диченъ: Є҆́же пре́жде всѣ́хъ вѣ̑къ є҆ди́номꙋ вѣ́домо бг҃ꙋ та́инство, человѣ́ка бы́ти всѧ́ческихъ влⷣкꙋ и҆ гдⷭ҇а, и҆ съ пло́тїю смѣси́тисѧ кромѣ̀ преложе́нїѧ, и҆зъ тебє̀, дв҃о, ꙗ҆ви́сѧ, прехожде́нїе прїе́мъ.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Петра̀ честна́гѡ прее́мникъ, и҆ сегѡ̀ нача́льствомъ ѡ҆богати́всѧ, и҆ теплꙋ̀ стѧжа́въ ре́вность, бг҃одви́жимый сви́токъ написа́лъ є҆сѝ, є҆реті́ческое велѣ́нїе ѿмета́ѧ смꙋще́нное, растворе́нїе несмѣ́сно соединѧ́ѧ.

Сн҃а є҆ди́наго хрⷭ҇та̀ и҆ гдⷭ҇а, пре́жде вѣ̑къ ѿ ѻ҆ц҃а̀ рожде́нна, и҆ на́съ ра́ди ѿ дв҃ы ро́ждшагосѧ, и҆ ꙗ҆́вльшасѧ на́мъ є҆диносꙋ́щна проповѣ́далъ є҆сѝ преесте́ственнѡ, слꙋжи́телю неизглаго́ланныхъ, бг҃опрїѧ́тне.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, всечⷭ҇таѧ, спасе́нїѧ хода́таицꙋ вѣ́рнїи и҆сповѣ́дающе, вопїе́мъ: ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ: ра́дꙋйсѧ, невѣ́сто дв҃о: ра́дꙋйсѧ, горо̀ бж҃їѧ присѣ́ннаѧ: мі́рꙋ бо ты̀ ра́дость присносꙋ́щнꙋю и҆сточи́ла є҆сѝ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

На престо́лѣ, сла́вне, свѧще́нства сѣ́дъ, и҆ львѡ́въ ᲂу҆ста̀ слове́сныхъ загради́въ, догма́ты бг҃одꙋхнове́нными чⷭ҇тны́ѧ трⷪ҇цы, ѡ҆зари́лъ є҆сѝ свѣ́тъ бг҃оразꙋ́мїѧ твоемꙋ̀ ста́дꙋ. сегѡ̀ ра́ди просла́вилсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный таи́нникъ бж҃їѧ бл҃года́ти.

Ѻ҆ц҃а̀, и҆ сн҃а, и҆ дх҃а ст҃а́го, трисо́лнечный свѣ́тъ, трист҃ꙋ́ю си́лꙋ, бжⷭ҇тво̀ є҆ди́но, и҆ є҆ди́но сꙋщество̀ сїю̀ проповѣ́давъ, ᲂу҆ста̀ льсти̑ваѧ до конца̀ загради́лъ є҆сѝ є҆реті́чествꙋющихъ, львѐ бг҃омꙋ́дре. Тѣ́мже чⷭ҇тꙋю бг҃ороди́тельницꙋ ꙗ҆́кѡ бцⷣꙋ и҆сповѣ́давъ, несто́рїево безꙋ́мїе и҆ бꙋесло́вїе низложи́лъ є҆сѝ: сегѡ̀ ра́ди позна́лсѧ є҆сѝ въ мі́рѣ и҆ въ ри́мѣ, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный таи́нникъ бж҃їѧ бл҃года́ти.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Сна̀ не да́лъ є҆сѝ вѣ́ждома, до́ндеже и҆зъ ко́рене и҆сто́рглъ є҆сѝ ле́сть є҆ѵтѵ́ха ѡ҆безꙋ́мившагѡсѧ, зовы́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Є҆ди́нꙋ ѵ҆поста́сь во двою̀ сꙋщєствꙋ̀, хрⷭ҇та̀ и҆сповѣ́давъ, дѣ́йствꙋюща сꙋгꙋ́бѡ и҆ хотѧ́ща, ны́нѣ пое́ши: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ны́нѣ къ тебѣ̀ прибѣга́ю, бг҃ома́ти, прегрѣше́нїй плени́цами стѧ́гнꙋтъ, за милосе́рдїе ми́лости, и҆зба́ви мѧ̀ вопїю́ща: бл҃гослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Всесвѣ́телъ ꙗ҆́кѡ со́лнце ѿ за́пада возсїѧ́лъ є҆сѝ, чꙋ́до бг҃оглаго́ливе, ꙗ҆́вѣ пресла́вно, смѣше́нїе и҆ слїѧ́нїе є҆ѵтѵ́хїево и҆зсꙋши́въ ꙗ҆́вѣ, и҆ несто́рїево раздѣле́нїе пресѣка́ѧ, ᲂу҆ча̀ є҆ди́наго чествова́ти хрⷭ҇та̀ во двою̀ сꙋщєствꙋ̀ нераздѣ́льнѡ, непревра́тнѡ, неслїѧ́ннѡ.

Ѿ бг҃а дви́жимь, бл҃гоче́стїѧ ᲂу҆чє́нїѧ, ꙗ҆́кѡ на бг҃оначерта́нныхъ скрижа́лѣхъ воѡбрази́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже мѡѷсе́й вторы́й ꙗ҆ви́всѧ бжⷭ҇твєннымъ лю́демъ, и҆ собо́рꙋ честны́хъ ᲂу҆чи́телей, зовы́й: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Воплоще́ннаго, прпⷣбне, пре́жде безпло́тнаго позна́лъ є҆сѝ, сло́ва ѻ҆́ч҃а є҆диноро́днаго и҆ собезнача́льнаго, въ лѣ́то безлѣ́тнаго, ѡ҆пи́сана ᲂу҆́бѡ пло́тїю, ꙗ҆́кѡ творца́ же ѡ҆писа́нїѧ не вѣ́дꙋща, ᲂу҆чи́ши взыва́ѧ: свѧще́ннїи, воспо́йте, лю́дїе, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бложе́нїемъ тѣлесѐ ѡ҆бложи́сѧ, пречⷭ҇таѧ, ѿ твои́хъ крове́й, свѣти̑лъ добро́тами, со́лнцемъ и҆ лꙋно́ю нб҃о просвѣти́вый бг҃ъ, ѡ҆дꙋшевле́нное тѧ̀ дрꙋго́е нб҃о показа́въ: є҆го́же ѻ҆́троцы бл҃гословѧ́тъ, свѧще́нницы воспѣва́ютъ, лю́дїе превозно́сѧтъ во всѧ̑ вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. Тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Сїѧ́еши ны́нѣ, таи́нниче хрⷭ҇то́въ, благолѣ́пїѧ вѣнце́мъ ᲂу҆кра́шенъ: и҆ ꙗ҆́кѡ вѣ́ренъ ст҃и́тель, пра́вдою вои́стиннꙋ ѡ҆дѣ́ѧлсѧ є҆сѝ, и҆ въ раѝ сла́дости ликꙋ́ѧ, чꙋ́дне, ѡ҆ па́ствѣ твое́й влⷣкꙋ прилѣ́жнѡ ᲂу҆молѝ.

И҆дѣ́же ны́нѣ патрїа́рхѡвъ предсѣда̑нїѧ же и҆ престо́ли и҆ чи́ни, львѐ всебл҃же́нне, ты̀ досто́йнѡ, ѻ҆́ч҃е, всели́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ патрїа́рхъ и҆́стиненъ, и҆ вѣ́рою и҆ бл҃года́тїю ѡ҆сїѧ́емь: тѣ́мже вси́ тѧ при́снѡ блажи́мъ.

Ѿ бꙋ́ри жите́йскїѧ ѿстꙋпи́въ, ко хрⷭ҇тꙋ̀ прише́лъ є҆сѝ, львѐ всеизрѧ́днѣйше, на мѣ́стѣ ѕла́чнѣмъ почива́ѧ, и҆дѣ́же пото́къ сла́дости и҆ свѣ́тъ невече́рнїй, и҆ несказа́нное весе́лїе, и҆ ра́дость пребыва́ющаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Зрѣ́лꙋ пожина́ю жи́знь, невреди́мꙋ дре́вомъ ра́зꙋма: ты́ бо, всенепоро́чнаѧ, жи́зни дре́во хрⷭ҇та̀ процвѣла̀ є҆сѝ, вхо́ды жи́зни всѣ̑мъ сказа́вши. Тѣ́мъ тѧ̀, всечⷭ҇таѧ, бцⷣꙋ вѣ́рнїи велича́емъ.

Ст҃и́телей сла́ва, и҆ вѣ́рныхъ защи́тникъ, ты̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́ч҃е, и҆ сто́лпъ добродѣ́телей. Тѣ́мже помина́й всегда̀ воспѣва́ющыѧ тѧ̀ любо́вїю.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ предста́тельницꙋ всѝ и҆мꙋ́ще грѣ́шнїи, ѽ прест҃а́ѧ дв҃о! ты̀ бл҃гопремѣни́тельна на́мъ сотворѝ сн҃а твоего̀, мт҃рними твои́ми моли́твами.

Труды святителя Льва Великого

Житие святителя Льва I Великого, папы Римского

Свя­ти­тель Лев I Ве­ли­кий, па­па Рим­ский (440–461), по­лу­чил пре­крас­ное и раз­но­сто­рон­нее об­ра­зо­ва­ние, ко­то­рое от­кры­ва­ло пе­ред ним бле­стя­щую свет­скую ка­рье­ру. Од­на­ко, стре­мясь к ду­хов­ной жиз­ни, он из­брал иной путь и стал ар­хи­ди­а­ко­ном при па­пе Сиксте III (432–440), а по­сле его смер­ти был из­бран, в сен­тяб­ре 440 го­да, па­пой Рим­ской Церк­ви. Это бы­ло труд­ное для Церк­ви вре­мя, ко­гда ере­ти­ки оса­жда­ли твер­ды­ню пра­во­сла­вия сво­и­ми со­блаз­ни­тель­ны­ми лже­уче­ни­я­ми. Свя­ти­тель Лев умел сов­ме­щать пас­тыр­скую мяг­кость и доб­ро­ту с несо­кру­ши­мой твер­до­стью в во­про­сах ве­ро­ис­по­ве­да­ния. Имен­но он явил­ся ос­нов­ным за­щит­ни­ком пра­во­сла­вия про­тив ере­си Ев­ти­хия и Ди­о­ско­ра, учив­ших об од­ном есте­стве в Гос­по­де Иису­се Хри­сте, и ере­си Несто­рия. Он упо­тре­бил всё свое вли­я­ние для то­го, чтобы уми­рить сму­ща­е­мую ере­ти­ка­ми Цер­ковь и сво­и­ми по­сла­ни­я­ми к свя­тым Кон­стан­ти­но­поль­ским ца­рям Фе­о­до­сию II (408–450) и Мар­ки­а­ну (450–457) де­я­тель­но спо­соб­ство­вал со­зы­ву IV Все­лен­ско­го Хал­ки­дон­ско­го Со­бо­ра (451) для осуж­де­ния ере­си мо­но­фи­зи­тов. На Со­бо­ре, где при­сут­ство­ва­ло 630 епи­ско­пов, бы­ло огла­ше­но по­сла­ние свя­ти­те­ля Льва к уже по­чив­ше­му то­гда свя­ти­те­лю Фла­виа­ну, пат­ри­ар­ху Кон­стан­ти­но­поль­ско­му (447–449), по­стра­дав­ше­му за пра­во­слав­ную ве­ру от раз­бой­ни­чье­го Ефес­ско­го со­бо­ра в 449 го­ду. В по­сла­нии свя­ти­те­ля Льва бы­ло из­ло­же­но пра­во­слав­ное уче­ние о двух есте­ствах в Гос­по­де Иису­се Хри­сте. С уче­ни­ем этим со­гла­си­лись все при­сут­ство­вав­шие на Со­бо­ре епи­ско­пы. Ере­ти­ки Ев­ти­хий и Ди­о­скор бы­ли от­лу­че­ны от Церк­ви. Свя­ти­тель Лев явил­ся так­же за­щит­ни­ком сво­е­го оте­че­ства от на­тис­ка вар­ва­ров. В 452 го­ду он си­лою сво­е­го сло­ва удер­жал от ра­зо­ре­ния Ита­лии гроз­но­го пред­во­ди­те­ля гун­нов [1] Ат­ти­лу, а в 455 го­ду, ко­гда пред­во­ди­тель ван­да­лов Ген­зе­рих вторг­ся в Рим, он су­мел убе­дить его не пре­да­вать го­род раз­ру­ше­нию, не жечь зда­ний и не про­ли­вать кро­ви. Свя­ти­тель Лев до­жил до глу­бо­кой ста­ро­сти. Он за­ра­нее знал о сво­ей смер­ти и при­го­то­вил се­бя теп­лой мо­лит­вой и доб­ры­ми де­ла­ми к пе­ре­хо­ду из это­го ми­ра в веч­ность.

Он умер в 461 го­ду и был по­гре­бен в Ри­ме, в Ва­ти­кан­ском со­бо­ре. Его ли­те­ра­тур­ное и бо­го­слов­ское на­сле­дие со­сто­ит из 96 про­по­ве­дей и 143 по­сла­ний, из ко­то­рых са­мое зна­ме­ни­тое – к свя­ти­те­лю Фла­виа­ну.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.7 проголосовавших: 327
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here