Молитва феодоре александрийской

Все о религии и вере - "молитва феодоре александрийской" с подробным описанием и фотографиями.

Преподобная Феодора Александрийская

Преподобная Феодора Александрийская и ее муж жили в Александрии. В их семье царили любовь и согласие, и это было ненавистно врагу спасения. Побуждаемый диаволом, один богатый человек прельстился красотой молодой Феодоры и начал всеми способами склонять ее к прелюбодеянию, но долгое время не имел успеха. Тогда он подкупил женщину-сводницу, которая ввела в заблуждение доверчивую Феодору, сказав, что грех, совершаемый ночью, Бог не вменяет в вину. Феодора изменила своему мужу, но вскоре опомнилась и, осознав гнусность падения, возненавидела себя, нещадно била себя по лицу и рвала на голове волосы. Совесть не давала ей покоя, и Феодора отправилась к знакомой игумений и рассказала о совершенном преступлении. Игумения, видя отчаяние молодой женщины, возбудила в ней веру в Божественное прощение и напомнила евангельскую притчу о грешнице, омывшей слезами ноги Христа и получившей от Него прощение своих грехов. В надежде на милосердие Божие Феодора сказала: “Верую Богу моему и отныне не буду совершать такого греха, а содеянный постараюсь загладить”. В ту же минуту преподобная Феодора решила уйти в монастырь, чтобы очиститься в подвиге и молитве. Она тайно покинула семью и, переодевшись в мужской костюм, направилась к мужскому монастырю, ибо боялась, что муж найдет ее в женской обители. Игумен обители не благословил пустить ее даже во двор, испытывая твердость пришельца. Преподобная Феодора осталась ночевать у ворот. Утром она, припав к ногам игумена, назвалась Феодором из Александрии просила оставить ее в монастыре для покаяния и иноческих подвигов. Видя чистосердечное намерение пришельца, игумен согласился.

Даже опытные иноки удивлялись всенощным коленопреклоненным молитвам, смирению, терпению и самоотвержению Феодора. Святая подвизалась в монастыре восемь лет. Ее тело, некогда оскверненное прелюбодеянием, стало видимым сосудом благодати Божией и вместилищем Святого Духа. Однажды святая была послана в Александрию для покупки хлеба. Благословляя ее в путь, игумен наказал, в случае задержки в пути, остановиться в соседнем, Енатском монастыре. В гостинице Енатского монастыря проживала тогда дочь игумена, пришедшая навестить отца. Прельщенная красотой молодого инока, она стала склонять преподобную Феодору ко греху любодеяния, не зная, что передней женщина. Услышав отказ, она совершила грех с другим гостем и зачала. Преподобная же, купив хлеб, возвратилась в свою обитель.

Через некоторое время отец бесстыдной девицы, заметив совершенное преступление, стал выпытывать у дочери, кто ее обольстил. Девица указала на Феодора-монаха. Отец немедленно сообщил настоятелю монастыря, в котором подвизалась преподобная Феодора. Игумен призвал Феодора и рассказал ему об обвинении. Инок твердо ответил: “Бог свидетель, я этого не делал”, и игумен, зная чистоту и святость жизни Феодора, не поверил клевете. Когда любодейца родила, енатские монахи принесли младенца в монастырь, где жила подвижница, и стали укорять иноков в нечистой жизни. На этот раз и игумен поверил клевете и разгневался на невиновного Феодора. Младенца вручили преподобной и с бесчестьем выгнали ее из монастыря. Феодора смиренно покорилась новому испытанию, усматривая в нем искупление прежнего греха. Она поселилась с ребенком неподалеку от обители в шалаше. Пастухи из жалости давали молоко для младенца, а сама преподобная питалась только дикими травами. В течение семи лет, перенося невзгоды, святая подвижница находилась в изгнании. Наконец, по просьбе иноков, игумен позволил ей возвратиться в монастырь вместе с младенцем, где она два года прожила в затворе, поучая ребенка страху Божию. Игумен обители получил от Бога откровение, что грех инока Феодора прощен. Благодать Божия пребывала на иноке Феодоре, и вскоре все монахи стали свидетелями знамения, совершившегося молитвами подвижницы. Однажды в той местности во время засухи пересохли все источники воды. Игумен сказал братии, что только Феодор сможет отвратить бедствие. Призвав преподобную, игумен велел ей принести воду из высохшего колодца. По благословению игумена преподобная Феодора принесла воду, после чего вода в колодце уже не пересыхала. Смиренная Феодора говорила, что чудо совершилось по молитве и вере их игумена.

Перед смертью преподобная Феодора затворилась в келлии с отроком и завещала ему любить Бога, повиноваться игумену и братии, хранить молчание, быть незлобивым и кротким, избегать сквернословия и празднословия, любить нестяжательность, вспоминать их скитальческую жизнь. После того, став на молитву, она в последний раз просила у Господа прощения грехов. Вместе с ней молился и отрок. Скоро слова молитвы замерли на устах подвижницы, и она спокойно отошла в Горний мир (+ок. 474 – 491).

Господь открыл игумену о духовном совершенстве инока Феодора и о его сокровенной тайне. Настоятель, дабы снять клевету с почившей, в присутствии настоятеля и братии Енатской обители рассказал о видении и для удостоверения открыл перси преподобной. Енатский игумен и братия содрогнулись от ужаса за свое великое прегрешение и, припав к святому телу, со слезами просили прощения у преподобной Феодоры. Известие о святой подвижнице дошло до супруга преподобной Феодоры. Он принял постриг в монастыре, где спасалась его жена. Отрок, воспитанный преподобной, также пошел по стопам своей приемной матери. Впоследствии он стал игуменом этого монастыря.

24 сентября. Преподобной Феодоры Александрийской. Мучеников Димитрия, Еванфии, жены его, и Димитриана, сына их. Преподобного Силуана Афонского.

Мчч. Димитрия, Еванфии, жены его, и Димитриана, сына их (I). Мчч. Диодора и Дидима, Сирских. Мц. Ии (362–364). Прп. Евфросина (IX).

Сщмчч. Николая Подьякова и Виктора Усова пресвитеров (1918); сщмч. Карпа Эльба пресвитера (1937); сщмч. Николая Широгорова диакона (1942).

Каплуновской иконы Божией Матери (1689).

Серафи́мския любве́ ко Го́споду пла́менный ревни́телю/ и Иереми́и, о наро́де пла́чущему,/ усе́рдный подража́телю,/ всеблаже́нне о́тче Силуа́не,/ ты бо, зо́ву Ма́тере Го́спода Сил вне́мляй,/ зми́я грехо́внаго мужему́дренно изрыгну́л еси́/ и в Го́ру Афо́нскую от суеты́ ми́ра удали́лся еси́,/ иде́же в труде́х и моли́твах со слеза́ми/ благода́ть Свята́го Ду́ха оби́льно стяжа́в,/ е́юже сердца́ на́ша воспламени́/ и с тобо́ю уми́льно взыва́ти укрепи́:/ Го́споди мой, Жи́зне моя́ и Ра́досте Свята́я,// спаси́ мир и нас от вся́ких лю́тых.

Смиренному́дрия испове́дниче преди́вный/ и человеколю́бия Ду́хом Святы́м согрева́емая добро́то,/ Бо́гу возлю́бленне Силуа́не,/ о по́двизе твое́м Це́рковь Росси́йская ра́дуется,/ и́ноцы же Горы́ Афо́нския и вси христиа́нстии лю́дие,/ веселя́щеся, сыно́внею любо́вию к Бо́гу устремля́ются./ Его́же моли́ о нас, равноа́нгельне богове́дче,// во е́же спасти́ся нам, в горе́нии любве́ тебе́ подража́ющим.

Преподобная Феодора Александрийская и ее муж жили в Александрии. В их семье царили любовь и согласие, и это было ненавистно врагу спасения. Побуждаемый диаволом, один богатый человек прельстился красотой молодой Феодоры и начал всеми способами склонять ее к прелюбодеянию, но долгое время не имел успеха. Тогда он подкупил женщину-сводницу, которая ввела в заблуждение доверчивую Феодору, сказав, что грех, совершаемый ночью, Бог не вменяет в вину. Феодора изменила своему мужу, но вскоре опомнилась и, осознав гнусность падения, возненавидела себя, нещадно била себя по лицу и рвала на голове волосы. Совесть не давала ей покоя, и Феодора отправилась к знакомой игумении и рассказала о совершенном преступлении.

Святые мученики Димитрий, его жена Еванфия и Димитриан, сын их. Святой мученик Димитрий был князем и правителем города Скепсии в Геллеспонте. В его город пришел с проповедью Евангелия святой Корнилий Сотник (память 13 сентября), первый язычник, обращенный ко Христу апостолом Петром. Святой Корнилий посеял христианство среди многих жителей Скепсии, и за это язычники, схватив его, привели на суд к правителю Димитрию, который безуспешно принуждал святого отречься от Христа и, наконец, подверг его истязаниям.

Силуан Афонский (1866 – 1938), схимонах, преподобный.

Память 11 сентября, в Соборе всех святых на Горе Афонской просиявших, в Соборах Воронежских, Липецких и Тамбовских святых.

Прожив сорок шесть лет в обители с общежительным уставом, подвижник никогда не стремился к уходу в затвор или к удалению в пустынь, считая, что без благоволения Божия они сами по себе являются лишь вспомогательными средствами, а не целью христианской жизни. Находясь среди людей, старец хранил ум и сердце от посторонних помыслов, очищал их от страстей для молитвенного предстояния Богу, утверждая, что это самый короткий путь ко спасению.

Серафимския любве ко Господу пламенный ревнителю/ и Иеремии, о народе плачущему,/ усердный подражателю,/ всеблаженне отче Силуане,/ ты бо, зову Матере Господа Сил внемляй,/ змия греховнаго мужемудренно изрыгнул еси/ и в Гору Афонскую от суеты мира удалился еси,/ идеже в трудех и молитвах со слезами/ благодать Святаго Духа обильно стяжав,/ еюже сердца наша воспламени/ и с тобою умильно взывати укрепи:/ Господи мой, Жизне моя и Радосте Святая,// спаси мир и нас от всяких лютых.

Записи преподобного Силуана, переданные отцу Софронию (Сахарову), представляли собою несколько тетрадей с пронумерованными листами, в которых содержались разрозненные мысли старца по различным вопросам духовной жизни.

Преподобный Евфросин – инок одного из Палестинских монастырей, нес послушание на кухне, работая поваром. Трудясь для братии, преподобный Евфросин не отлучался мыслью от Бога, пребывая в молитве и посте. Он всегда помнил, что послушание первая обязанность монаха, и потому смиренно повиновался старшим братиям. Терпение святого было изумительно: его часто укоряли, но он не роптал и невозмутимо переносил все неприятности.

Святая мученица Ия была взята в плен вместе с 9000 христиан персидским царем Сапором II и отведена в персидский город Визаду. Начальник персидских волхвов принуждал святую к отречению от Христа, но она осталась непреклонна и была предана истязаниям. Затем ее бросили в темницу и после повторных пыток обезглавили.

В течение двух недель священник горячо молился перед иконой Царицы Небесной. Однажды, в третью неделю Великого поста, икона озарилась необыкновенным светом и была торжественно перенесена в местный храм в честь Рождества Богородицы, где прославилась многочисленными чудесами.

Канон святой преподобной Феодоре Александрийской

Припев: Преподо́бная м а́ ти Феод о́ ро, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 сентября (11 сентября ст. ст.)

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Уста́ моя́ испо́лни Твоего́ хвале́ния, Го́споди, пою́щу сла́ву Твою́ многопе́тую и честву́ющу боле́зни Феодо́ры, уго́ждшия Тебе́ жития́ све́тлостию.

Возсия́ дне́сь свяще́нное твое́ торжество́, со́лнца светле́йше, су́щия во тме́ ду́ши озаря́ющее, мра́к де́монский всегда́ отгоня́ющее, досточу́дная.

Не позна́, заходя́, тя́ погреша́ющу со́лнце, Незаходя́щее же позна́ Еди́н, я́ко Всеве́дый и озари́ луча́ми покая́ния души́ твоея́ о́чи, богоблаже́нная.

Напи́сан бы́сть гре́х тво́й, всечестна́я, я́ве, я́ко сказа́ша Ева́нгелия; но, потща́вшися, по́ты воздержа́ния, сле́зными же то́ки се́й изгла́дила еси́.

Богоро́дичен: Я́ко одушевле́н черто́г, я́ко нетле́нную ски́нию, я́ко две́рь небе́сную, я́ко Боже́ственную трапе́зу, я́ко пала́ту и престо́л Влады́чень, Мари́ю Чи́стую пе́сньми почти́м.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

В му́жескую оде́жду обле́кшися, и му́дре потекла́ еси́ со тща́нием, и мона́шескому собо́ру, честна́я, себе́ примеси́ла еси́, к нача́лом бо́рствующи лука́ваго мироде́ржца.

Сла́бость же́нскую му́жески измени́ла еси́ зва́нием и́стинно и но́вым о́бразом, де́лы да́р че́стен и Бо́гу возжеле́нен тебе́ саму́ю, преподо́бная, показу́ющи.

Безпло́тно житие́ показа́ла еси́ в телеси́, сла́вная, ме́ртвенне, несосу́дное воздержа́ние, и бде́ние непреста́нное, и моли́тву вы́ну, о Феодо́ро, держа́вши.

Богоро́дичен: Волну́ет мя́ бу́ря грехо́вная и возмуще́ние безме́стных помышле́ний, умилосе́рдися, Всенепоро́чная, и ру́ку ми́ по́мощи, я́ко ми́лостива, простри́, я́ко да спа́сся, велича́ю Тя́.

Седа́лен, гла́с 5.

Му́жески по́двиги воздержа́ния претерпе́вши, низложи́ла еси́ многоко́зненнаго, с му́жи жи́знь пожи́вши, Феодо́ро, благоче́стно. И ны́не прешла́ еси́ к Бо́гу, моля́щи о все́х свяще́нно свято́е соверша́ющих твое́ успе́ние.

Богоро́дичен: Иоаки́м и Анна торжеству́ют, по Бо́зе бо досто́йно благода́ть обрето́ша и роди́ша пло́д, богоприя́тен хра́м, Де́ву и Чи́стую Ма́терь Бо́жию, еди́ну Благослове́нную, моля́щуюся непреста́нно спасти́ся душа́м на́шим.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Терпи́ши на мно́ги дни́ до́блественно, сла́вная, поще́ние, я́ко безпло́тна, не́мощь твою́ укрепля́ющу Христу́ всеси́льною во́лею и Боже́ственною пита́ющу тя́ благода́тию.

Ви́ждь смире́ние и пла́чь, ви́ждь мою́ ско́рбь и облегчи́ греха́ тяжча́йшее бре́мя, — Феодо́ра вопия́ше к Еди́ному спасти́ Могу́щему.

Ловле́нием запе́ншаго тя́ ле́стно, ту́чами твои́х сле́з потопи́вши, ловле́нием победи́ла еси́ ловя́щаго ду́ши, в приста́нищи благода́тию Боже́ственною покрыва́ема, сла́вная.

Богоро́дичен: Всепречу́дная Ма́ти Бо́жия, возсия́й ми́ покая́ния лучу́, разори́ мра́к безме́рных мои́х зо́л, лука́выя отжени́, Де́во, по́мыслы се́рдца моего́.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Удиви́шася чи́ни безтеле́сных, зря́ще тя́ в телеси́ бре́ннем подо́бящуюся те́х житию́ и честно́му пребыва́нию и пребори́вшую врага́, дре́вле подпе́ншаго тя́, Феодо́ро, ле́стию.

Звере́й стремле́ния Бо́г тебе́ покори́, благода́ть исцеле́ний да́в тебе́, сие́ пропове́дает руко́ю твое́ю изба́вивыйся снеде́ния ди́вияго зве́ря, его́же сокруше́нна исцели́ла еси́, сла́вная.

Пита́еши младе́нца соверше́нным смы́слом, терпя́щи лю́тое оклевета́ние, благодаря́щи Вседержи́телю, да́вшему тебе́ кре́пость и тя́ уди́вльшему, Феодо́ро всехва́льная.

Богоро́дичен: Кре́пость и утвержде́ние немощна́го моего́ се́рдца Ты́ еси́, Неискусобра́чная Де́во, необори́мая стена́ от лица́ вра́жия, спаса́ющи мя́ от все́х лю́тых, побежда́ющи полки́ лю́таго борца́.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Исто́чник сле́з принося́щи непреста́нно, друча́щися и стеня́щи, запреще́ние мона́хов и отлуче́ние, благодаря́щи, терпи́ши, богоблаже́нная.

Питие́ от мо́ря иму́щи, ди́виим же бы́лием пита́ющися, со зверьми́ же в пусты́ни водворя́ющися, я́ко на небеси́ обита́ла еси́, досточу́дная.

Опале́ние со́лнца понесла́ еси́, нощну́ю сту́день терпе́ла еси́, Ду́ха Боже́ственнаго согрева́ема благода́тию: те́м наслажда́ешися го́рняго блаже́нства.

Богоро́дичен: Боже́ственную ста́мну и трапе́зу, Хле́б Жи́зни поне́сшую, неде́ланную ни́ву, го́ру святу́ю, Богоро́дицу Де́ву пе́сньми сла́вим.

Конда́к, гла́с 2.

Те́ло твое́ поста́ми изнури́вши, бде́нными моли́твами Творца́ умоли́ла еси́ о гресе́ твое́м, я́ко да прии́меши соверше́нное проще́ние, и прия́ла еси́ оставле́ние, пу́ть покая́ния показа́вши.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Нестерпи́мыми тя́ ра́нами многоко́зненный вра́г удручи́, в привиде́ниих мечта́яся; но того́ низложи́ла еси́ су́етное свире́пство, воспева́ющи: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Сухи́я ро́вы напо́лнила еси́ во́д моли́твами твои́ми, сла́вная, чудоде́йствующи я́ве, Бо́га велича́ющи, тя́ просла́вльшаго, Ему́же взыва́ем: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Соверша́ющих твою́ па́мять, сла́вная, при́сно помина́й со дерзнове́нием мно́гим, Бо́га моля́щи Всеще́драго, Ему́же зове́м: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Цари́це Де́во, ро́ждшая Царя́ Христа́, уще́дривши, спаси́ мя, коле́блема страстьми́, ве́рою утверди́ и наста́ви мя́ ко спасе́нней стези́, ве́рных Спасе́ние.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Умо́м чи́стым просвеще́н, тво́й началово́ждь, восхище́н бы́в, ви́де, я́же угото́ва блага́я тебе́ Госпо́дь, светови́дный ра́й и неизрече́нный черто́г, Феодо́ро, в не́мже тя́ Подвигополо́жник всели́ Жени́х.

Ангелов, му́чеников и преподо́бных ли́цы, души́ твое́й предначина́юще, сию́ к небе́сным несо́ша оби́телем, к та́мошнему поко́ю веселя́щихся, в не́мже е́сть жили́ще вопию́щих и превознося́щих Христа́ во ве́ки.

Мно́жество мона́шествующих, собра́вшеся, блаже́нное погреба́ют ве́рою те́ло твое́, ви́девше бо пресла́вная, позна́ша изря́дная: я́ко жена́ те́лом посреде́ муже́й жи́ти благоволи́ла еси́, руко́ю покрыва́ема Всеси́льнаго, богому́драя Феодо́ро.

Моли́твами всено́щными терпя́щи, страсте́й успи́ла еси́ двиза́ния, усну́ла же еси́ пра́ведным сно́м подо́бным и к зари́ невече́рней прешла́ еси́, пою́щи: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: В сле́д Тебе́ теко́ша жены́, ми́ра сладково́нная чу́вствующе, Пречи́стая Богоневе́сто, Отрокови́це Неискусобра́чная; из утро́бы Твоея́ Возсия́вшаго Единоро́днаго Сы́на, и Тебе́ сца́рствуют и́стинно, воспева́юще Христа́ во ве́ки.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Зашла́ еси́, я́ко звезда́, от ми́ра, прехва́льная, и возсия́ла еси́ в преми́рней жи́зни, оста́вльши, я́ко зари́, на́м доброде́тели жития́ твоего́ и исправле́ния, сердца́ все́х озаря́ющи ве́рно соверша́ющих па́мять твою́.

Две́ри небе́сныя све́тло отверзо́шася, подъе́млюще тя́, и перворо́дных ны́не Це́рковь име́ет ликовству́ющу со избра́нными, приснопа́мятная, свяще́нную твою́ ду́шу, иде́же е́сть шу́м пра́зднующих, Феодо́ро, и све́т невече́рний.

Обрела́ еси́ возме́здие боле́зней, я́ко наде́ялася еси́, небе́сныя че́сти: уста́вила еси́ жела́ние, обре́тши исто́чник, благи́х наслажда́ешися, ясне́йши и чисте́йши Жениха́ зря́щи, Феодо́ро, я́коже а́нгели зре́ти сподо́бишася.

Разреше́ние неудо́бных, избавле́ние страсте́й и жития́ исправле́ние испроси́, приснопа́мятная, низпосла́ти хва́лящим тя́ и честну́ю па́мять соверша́ющим твою́, дерзнове́ние иму́щи ко Го́споду, Феодо́ро честна́я и достосла́вная.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, Чи́стая, Спа́са ро́ждшая и Всеще́драго, уще́дри раба́ Твоего́, к покая́ния пути́ напра́ви, лука́ваго собла́зны от среды́ отжени́, того́ же изба́ви мя́ ловле́ния, Богоро́дице, ве́рных Помо́щнице.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Оу҆ста̀ моѧ̑ и҆спо́лни твоегѡ̀ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, пою́щꙋ сла́вꙋ твою̀ многопѣ́тꙋю, и҆ чествꙋ́ющꙋ болѣ̑зни ѳеодѡ́ры, ᲂу҆го́ждшїѧ тебѣ̀ житїѧ̀ свѣ́тлостїю.

Возсїѧ̀ дне́сь свѧще́нное твоѐ торжество̀, со́лнца свѣтлѣ́йше, сꙋ́щыѧ во тмѣ̀ дꙋ́шы ѡ҆зарѧ́ющее мра́къ де́мѡнскїй всегда̀ ѿгонѧ́ющее, досточꙋ́днаѧ.

Не позна̀ заходѧ́ тѧ погрѣша́ющꙋ со́лнце, незаходѧ́щее же позна̀ є҆ди́нъ ꙗ҆́кѡ всевѣ́дый, и҆ ѡ҆зарѝ лꙋча́ми покаѧ́нїѧ дꙋшѝ твоеѧ̀ ѻ҆́чи, бг҃облаже́ннаѧ.

Напи́санъ бы́сть грѣ́хъ тво́й, всечестна́ѧ, ꙗ҆́вѣ, ꙗ҆́кѡ сказа́ша є҆ѵⷢ҇лїа: но потща́вшисѧ, пѡ́ты воздержа́нїѧ, сле́зными же тѡ́ки се́й и҆згла́дила є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ѡ҆дꙋшевле́нъ черто́гъ, ꙗ҆́кѡ нетлѣ́ннꙋю ски́нїю, ꙗ҆́кѡ две́рь нбⷭ҇нꙋю, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твеннꙋю трапе́зꙋ, ꙗ҆́кѡ пала́тꙋ и҆ престо́лъ влⷣчень, марі́ю чⷭ҇тꙋю пѣ́сньми почти́мъ.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ, вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Въ мꙋ́жескꙋю ѻ҆де́ждꙋ ѡ҆бле́кшисѧ, и҆ мꙋ́дрѣ потекла̀ є҆сѝ со тща́нїемъ, и҆ мона́шескомꙋ собо́рꙋ, честна́ѧ, себѐ примѣси́ла є҆сѝ, къ нача́лѡмъ бо́рствꙋющи лꙋка́вагѡ мїроде́ржца.

Сла́бость же́нскꙋю мꙋ́жески и҆змѣни́ла є҆сѝ, зва́нїемъ и҆́стиннѡ, и҆ но́вымъ ѻ҆́бразомъ, дѣ́лы да́ръ че́стенъ, и҆ бг҃ꙋ возжелѣ́ненъ, тебѐ самꙋ́ю, прпⷣбнаѧ, показꙋ́ющи.

Безпло́тно житїѐ показа́ла є҆сѝ въ тѣлесѝ, сла́внаѧ, ме́ртвеннѣ, несосꙋ́дное воздержа́нїе, и҆ бдѣ́нїе непреста́нное, и҆ моли́твꙋ вы́нꙋ, ѽ ѳеодѡ́ро! держа́вши.

Бг҃оро́диченъ: Волнꙋ́етъ мѧ̀ бꙋ́рѧ грѣхо́внаѧ, и҆ возмꙋще́нїе безмѣ́стныхъ помышле́нїй, ᲂу҆милосе́рдисѧ, всенепоро́чнаѧ, и҆ рꙋ́кꙋ мѝ по́мощи ꙗ҆́кѡ ми́лостива прострѝ, ꙗ҆́кѡ да спа́ссѧ велича́ю тѧ̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ є҃.

Мꙋ́жески по́двиги воздержа́нїѧ претерпѣ́вши, низложи́ла є҆сѝ многоко́зненнаго, съ мꙋ̑жи жи́знь пожи́вши, ѳеодѡ́ро, благоче́стнѡ, и҆ ны́нѣ прешла̀ є҆сѝ къ бг҃ꙋ, молѧ́щи ѡ҆ всѣ́хъ, свѧще́ннѡ ст҃о́е соверша́ющихъ твоѐ ᲂу҆спе́нїе.

ⷭⷭ Бг҃оро́диченъ: І҆ѡакі́мъ и҆ а҆́нна торжествꙋ́ютъ, по бз҃ѣ бо досто́йнѡ бл҃года́ть ѡ҆брѣто́ша, и҆ роди́ша пло́дъ, бг҃опрїѧ́тенъ хра́мъ, дв҃ꙋ и҆ чⷭ҇тꙋю мт҃рь бж҃їю, є҆ди́нꙋ бл҃гослове́ннꙋю, молѧ́щꙋюсѧ непреста́ннѡ, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

І҆рмо́съ: Неизслѣ́дный бж҃їй совѣ́тъ, є҆́же ѿ дв҃ы воплоще́нїѧ тебѐ вы́шнѧгѡ, прⷪ҇ро́къ а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотрѧ́ѧ зовѧ́ше: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Терпи́ши на мно́ги днѝ до́блественнѡ, сла́внаѧ, поще́нїе ꙗ҆́кѡ безпло́тна, не́мощь твою̀ ᲂу҆крѣплѧ́ющꙋ хрⷭ҇тꙋ̀ всеси́льною во́лею, и҆ бжⷭ҇твенною пита́ющꙋ тѧ̀ благода́тїю.

Ви́ждь смире́нїе и҆ пла́чь, ви́ждь мою̀ ско́рбь, и҆ ѡ҆блегчѝ грѣха̀ тѧжча́йшее бре́мѧ, ѳеодѡ́ра вопїѧ́ше къ є҆ди́номꙋ спастѝ могꙋ́щемꙋ.

Ловле́нїемъ запе́ншаго тѧ̀ ле́стнѡ, тꙋ́чами твои́хъ сле́зъ потопи́вши, ловле́нїемъ побѣди́ла є҆сѝ ловѧ́щаго дꙋ́шы, въ приста́нищи бл҃года́тїю бжⷭ҇твенною покрыва́ема, сла́внаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Всепречꙋ́днаѧ мт҃и бж҃їѧ, возсїѧ́й мѝ покаѧ́нїѧ лꙋчꙋ̀, разорѝ мра́къ безмѣ́рныхъ мои́хъ ѕѡ́лъ, лꙋка̑выѧ ѿженѝ, дв҃о, по́мыслы се́рдца моегѡ̀.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бжⷭ҇твеннѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Оу҆диви́шасѧ чи́ни безтѣле́сныхъ, зрѧ́ще тѧ̀ въ тѣлесѝ бре́ннѣмъ, подо́бѧщꙋюсѧ тѣ́хъ житїю̀, и҆ честно́мꙋ пребыва́нїю, и҆ пребори́вшꙋю врага̀, дре́вле подпе́ншаго тѧ̀, ѳеодѡ́ро, ле́стїю.

Ѕвѣре́й стремлє́нїѧ бг҃ъ тебѣ̀ покорѝ, бл҃года́ть и҆сцѣле́нїй да́въ тебѣ̀, сїѐ проповѣ́даетъ, рꙋко́ю твое́ю и҆зба́вивыйсѧ снѣде́нїѧ ди́вїѧгѡ ѕвѣ́рѧ, є҆го́же сокрꙋше́нна и҆сцѣли́ла є҆сѝ, сла́внаѧ.

Пита́еши младе́нца, соверше́ннымъ смы́сломъ, терпѧ́щи лю́тое ѡ҆клевета́нїе, благодарѧ́щи вседержи́телю да́вшемꙋ тебѣ̀ крѣ́пость, и҆ тѧ̀ ᲂу҆ди́вльшемꙋ, ѳеодѡ́ро всехва́льнаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пость и҆ ᲂу҆твержде́нїе немощна́гѡ моегѡ̀ се́рдца ты̀ є҆сѝ неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, неѡбори́маѧ стѣна̀ ѿ лица̀ вра́жїѧ, спаса́ющи мѧ̀ ѿ всѣ́хъ лю́тыхъ, побѣжда́ющи полкѝ лю́тагѡ борца̀.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечⷭ҇тно́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃ома́тере, прїиди́те рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

И҆сто́чникъ сле́зъ приносѧ́щи непреста́ннѡ, дрꙋча́щисѧ и҆ стенѧ́щи, запреще́нїе мона́хѡвъ, и҆ ѿлꙋче́нїе, благодарѧ́щи терпи́ши, бг҃облаже́ннаѧ.

Питїѐ ѿ мо́рѧ и҆мꙋ́щи, ди́вїимъ же бы́лїемъ пита́ющисѧ, со ѕвѣрьми́ же въ пꙋсты́ни водворѧ́ющисѧ, ꙗ҆́кѡ на нб҃сѝ ѡ҆бита́ла є҆сѝ, досточꙋ́днаѧ.

Ѡ҆пале́нїе со́лнца понесла̀ є҆сѝ, нощнꙋ́ю стꙋ́день терпѣ́ла є҆сѝ, дх҃а бжⷭ҇твеннагѡ согрѣва́ема бл҃года́тїю: тѣ́мъ наслажда́ешисѧ го́рнѧгѡ бл҃же́нства.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннꙋю ста́мнꙋ, и҆ трапе́зꙋ, хлѣ́бъ жи́зни поне́сшꙋю, недѣ́ланнꙋю ни́вꙋ, го́рꙋ ст҃ꙋ́ю бцⷣꙋ дв҃ꙋ пѣ́сньми сла́вимъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Тѣ́ло твоѐ поста́ми и҆знꙋри́вши, бдѣ́нными моли́твами творца̀ ᲂу҆моли́ла є҆сѝ ѡ҆ грѣсѣ̀ твое́мъ, ꙗ҆́кѡ да прїи́меши соверше́нное проще́нїе: и҆ прїѧ́ла є҆сѝ ѡ҆ставле́нїе, пꙋ́ть покаѧ́нїѧ показа́вши.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри, бг҃омꙋ́дрїи, па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ благослове́нъ є҆сѝ.

Нестерпи́мыми тѧ̀ ра́нами многоко́зненный вра́гъ ᲂу҆дрꙋчѝ, въ привидѣ́нїихъ мечта́ѧсѧ: но тогѡ̀ низложи́ла є҆сѝ сꙋ́етное свирѣ́пство, воспѣва́ющи: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сꙋхі̑ѧ ро́вы напо́лнила є҆сѝ во́дъ, моли́твами твои́ми, сла́внаѧ, чꙋдодѣ́йствꙋющи ꙗ҆́вѣ, бг҃а велича́ющи, тѧ̀ просла́вльшаго, є҆мꙋ́же взыва́емъ: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Соверша́ющихъ твою̀ па́мѧть, сла́внаѧ, при́снѡ помина́й со дерзнове́нїемъ мно́гимъ, бг҃а молѧ́щи всеще́драго, є҆мꙋ́же зове́мъ: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Цр҃и́це дв҃о ро́ждшаѧ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀, ᲂу҆ще́дривши спаси́ мѧ, коле́блема страстьмѝ, вѣ́рою ᲂу҆твердѝ, и҆ наста́ви мѧ̀ ко спасе́ннѣй стезѝ, вѣ́рныхъ спасе́нїе.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть: тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Оу҆мо́мъ чи́стымъ просвѣще́нъ тво́й началово́ждь восхище́нъ бы́въ, ви́дѣ ꙗ҆̀же ᲂу҆гото́ва бл҃га̑ѧ тебѣ̀ гдⷭ҇ь, свѣтови́дный ра́й, и҆ неизрече́нный черто́гъ, ѳеодѡ́ро, въ не́мже тѧ̀ подвигополо́жникъ вселѝ жени́хъ.

А҆́гг҃лѡвъ, мч҃никѡвъ и҆ прпⷣбныхъ ли́цы, дꙋшѝ твое́й предначина́юще, сїю̀, къ нбⷭ҇нымъ несо́ша ѻ҆би́телемъ, къ та́мошнемꙋ поко́ю веселѧ́щихсѧ, въ не́мже є҆́сть жили́ще вопїю́щихъ, и҆ превозносѧ́щихъ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Мно́жество мона́шествꙋющихъ собра́вшесѧ, бл҃же́нное погреба́ютъ вѣ́рою тѣ́ло твоѐ, ви́дѣвше бо пресла̑внаѧ, позна́ша и҆зрѧ̑днаѧ: ꙗ҆́кѡ жена̀ тѣ́ломъ, посредѣ̀ мꙋже́й жи́ти благоволи́ла є҆сѝ, рꙋко́ю покрыва́ема всеси́льнагѡ, бг҃омꙋ́драѧ ѳеодѡ́ро.

Моли́твами всено́щными терпѧ́щи, страсте́й ᲂу҆спи́ла є҆сѝ двиза̑нїѧ, ᲂу҆снꙋ́ла же є҆сѝ пра́веднымъ сно́мъ подо́бнымъ, и҆ къ зарѝ невече́рнѣй прешла̀ є҆сѝ пою́щи: гдⷭ҇а воспѣва́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Въ слѣ́дъ тебѐ теко́ша жєны̀, мѵ́ра сладковѡ́ннаѧ чꙋ́вствꙋюще, пречⷭ҇таѧ бг҃оневѣ́сто, ѻ҆трокови́це неискꙋсобра́чнаѧ: и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ возсїѧ́вшаго, є҆диноро́днаго сн҃а, и҆ тебѣ̀ сцрⷭ҇твꙋютъ и҆́стиннѡ, воспѣва́юще хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ, дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее свѧще́нное торжество̀ бг҃ома́тере, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всебл҃же́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Зашла̀ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда̀ ѿ мі́ра прехва́льнаѧ, и҆ возсїѧ́ла є҆сѝ въ премі́рнѣй жи́зни, ѡ҆ста́вльши ꙗ҆́кѡ зари̑ на́мъ добродѣ́тєли житїѧ̀ твоегѡ̀, и҆ и҆справлє́нїѧ, сердца̀ всѣ́хъ ѡ҆зарѧ́ющи, вѣ́рнѡ соверша́ющихъ па́мѧть твою̀.

Двє́ри нбⷭ҇ныѧ свѣ́тлѡ ѿверзо́шасѧ, под̾е́млюще тѧ̀, и҆ перворо́дныхъ ны́нѣ цр҃ковь и҆мѣ́етъ, ликовствꙋ́ющꙋ со и҆збра́нными, приснопа́мѧтнаѧ, свѧще́ннꙋю твою̀ дꙋ́шꙋ, и҆дѣ́же є҆́сть шꙋ́мъ пра́зднꙋющихъ ѳеодѡ́ро, и҆ свѣ́тъ невече́рнїй.

Ѡ҆брѣла̀ є҆сѝ возме́здїе болѣ́зней, ꙗ҆́кѡ надѣ́ѧласѧ є҆сѝ, нбⷭ҇ныѧ че́сти: ᲂу҆ста́вила є҆сѝ жела́нїе, ѡ҆брѣ́тши и҆сто́чникъ, бл҃ги́хъ наслажда́ешисѧ, ꙗ҆снѣ́йши и҆ чистѣ́йши жениха̀ зрѧ́щи, ѳеодѡ́ро, ꙗ҆́коже а҆́гг҃ли зрѣ́ти сподо́бишасѧ.

Разрѣше́нїе неꙋдо́бныхъ, и҆збавле́нїе страсте́й, и҆ житїѧ̀ и҆справле́нїе, и҆спросѝ приснопа́мѧтнаѧ, низпосла́ти хва́лѧщымъ тѧ̀, и҆ чⷭ҇тнꙋ́ю па́мѧть соверша́ющымъ твою̀, дерзнове́нїе и҆мꙋ́щи ко гдⷭ҇ꙋ, ѳеодѡ́ро честна́ѧ и҆ достосла́внаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Спаси́ мѧ чⷭ҇таѧ, сп҃са ро́ждшаѧ и҆ всеще́драго, ᲂу҆ще́дри раба̀ твоего̀, къ покаѧ́нїѧ пꙋтѝ напра́ви: лꙋка́вагѡ собла́зны ѿ среды̀ ѿженѝ, тогѡ́ же и҆зба́ви мѧ̀ ловле́нїѧ, бцⷣе вѣ́рныхъ помо́щнице.

Пре­по­доб­ная Фе­о­до­ра Алек­сан­дрий­ская и ее муж жи­ли в Алек­сан­дрии. В их се­мье ца­ри­ли лю­бовь и со­гла­сие, и это бы­ло нена­вист­но вра­гу спа­се­ния. По­буж­да­е­мый диа­во­лом, один бо­га­тый че­ло­век пре­льстил­ся кра­со­той мо­ло­дой Фе­о­до­ры и на­чал все­ми спо­со­ба­ми скло­нять ее к пре­лю­бо­де­я­нию, но дол­гое вре­мя не имел успе­ха. То­гда он под­ку­пил жен­щи­ну-свод­ни­цу, ко­то­рая вве­ла в за­блуж­де­ние до­вер­чи­вую Фе­о­до­ру, ска­зав, что грех, со­вер­ша­е­мый но­чью, Бог не вме­ня­ет в ви­ну. Фе­о­до­ра из­ме­ни­ла сво­е­му му­жу, но вско­ре опом­ни­лась и, осо­знав гнус­ность па­де­ния, воз­не­на­ви­де­ла се­бя, нещад­но би­ла се­бя по ли­цу и рва­ла на го­ло­ве во­ло­сы. Со­весть не да­ва­ла ей по­коя, и Фе­о­до­ра от­пра­ви­лась к зна­ко­мой игу­ме­нии и рас­ска­за­ла о со­вер­шен­ном пре­ступ­ле­нии. Игу­ме­ния, ви­дя от­ча­я­ние мо­ло­дой жен­щи­ны, воз­бу­ди­ла в ней ве­ру в Бо­же­ствен­ное про­ще­ние и на­пом­ни­ла еван­гель­скую прит­чу о греш­ни­це, омыв­шей сле­за­ми но­ги Хри­ста и по­лу­чив­шей от Него про­ще­ние сво­их гре­хов. В на­деж­де на ми­ло­сер­дие Бо­жие Фе­о­до­ра ска­за­ла: “Ве­рую Бо­гу мо­е­му и от­ныне не бу­ду со­вер­шать та­ко­го гре­ха, а со­де­ян­ный по­ста­ра­юсь за­гла­дить”. В ту же ми­ну­ту пре­по­доб­ная Фе­о­до­ра ре­ши­ла уй­ти в мо­на­стырь, чтобы очи­стить­ся в по­дви­ге и мо­лит­ве. Она тай­но по­ки­ну­ла се­мью и, пе­ре­одев­шись в муж­ской ко­стюм, на­пра­ви­лась к муж­ско­му мо­на­сты­рю, ибо бо­я­лась, что муж най­дет ее в жен­ской оби­те­ли. Игу­мен оби­те­ли не бла­го­сло­вил пу­стить ее да­же во двор, ис­пы­ты­вая твер­дость при­шель­ца. Пре­по­доб­ная Фе­о­до­ра оста­лась но­че­вать у во­рот. Утром она, при­пав к но­гам игу­ме­на, на­зва­лась Фе­о­до­ром из Алек­сан­дрии и про­си­ла оста­вить ее в мо­на­сты­ре для по­ка­я­ния и ино­че­ских по­дви­гов. Ви­дя чи­сто­сер­деч­ное на­ме­ре­ние при­шель­ца, игу­мен со­гла­сил­ся.

Да­же опыт­ные ино­ки удив­ля­лись все­нощ­ным ко­ле­но­пре­кло­нен­ным мо­лит­вам, сми­ре­нию, тер­пе­нию и са­мо­от­вер­же­нию Фе­о­до­ра. Свя­тая под­ви­за­лась в мо­на­сты­ре во­семь лет. Ее те­ло, неко­гда осквер­нен­ное пре­лю­бо­де­я­ни­ем, ста­ло ви­ди­мым со­су­дом бла­го­да­ти Бо­жи­ей и вме­сти­ли­щем Свя­то­го Ду­ха. Од­на­жды свя­тая бы­ла по­сла­на в Алек­сан­дрию для по­куп­ки хле­ба. Бла­го­слов­ляя ее в путь, игу­мен на­ка­зал в слу­чае за­держ­ки в пу­ти оста­но­вить­ся в со­сед­нем Енат­ском мо­на­сты­ре. В го­сти­ни­це Енат­ско­го мо­на­сты­ря про­жи­ва­ла то­гда дочь игу­ме­на, при­шед­шая на­ве­стить от­ца. Пре­льщен­ная кра­со­той мо­ло­до­го ино­ка, она ста­ла скло­нять пре­по­доб­ную Фе­о­до­ру ко гре­ху лю­бо­де­я­ния, не зная, что пе­ред ней жен­щи­на. Услы­шав от­каз, она со­вер­ши­ла грех с дру­гим го­стем и за­ча­ла. Пре­по­доб­ная же, ку­пив хлеб, воз­вра­ти­лась в свою оби­тель.

Через неко­то­рое вре­мя отец бес­стыд­ной де­ви­цы, за­ме­тив со­вер­шен­ное пре­ступ­ле­ние, стал вы­пы­ты­вать у до­че­ри, кто ее обо­льстил. Де­ви­ца ука­за­ла на Фе­о­до­ра-мо­на­ха. Отец немед­лен­но со­об­щил на­сто­я­те­лю мо­на­сты­ря, в ко­то­ром под­ви­за­лась пре­по­доб­ная Фе­о­до­ра. Игу­мен при­звал Фе­о­до­ра и рас­ска­зал ему об об­ви­не­нии. Инок твер­до от­ве­тил: “Бог сви­де­тель, я это­го не де­лал”, и игу­мен, зная чи­сто­ту и свя­тость жиз­ни Фе­о­до­ра, не по­ве­рил кле­ве­те. Ко­гда лю­бо­дей­ца ро­ди­ла, енат­ские мо­на­хи при­нес­ли мла­ден­ца в мо­на­стырь, где жи­ла по­движ­ни­ца, и ста­ли уко­рять ино­ков в нечи­стой жиз­ни. На этот раз и игу­мен по­ве­рил кле­ве­те и раз­гне­вал­ся на неви­нов­но­го Фе­о­до­ра. Мла­ден­ца вру­чи­ли пре­по­доб­ной и с бес­че­стьем вы­гна­ли ее из мо­на­сты­ря. Фе­о­до­ра сми­рен­но по­ко­ри­лась но­во­му ис­пы­та­нию, усмат­ри­вая в нем ис­куп­ле­ние преж­не­го гре­ха. Она по­се­ли­лась с ре­бен­ком непо­да­ле­ку от оби­те­ли в ша­ла­ше. Пас­ту­хи из жа­ло­сти да­ва­ли мо­ло­ко для мла­ден­ца, а са­ма пре­по­доб­ная пи­та­лась толь­ко ди­ки­ми тра­ва­ми. В те­че­ние се­ми лет, пе­ре­но­ся невзго­ды, свя­тая по­движ­ни­ца на­хо­ди­лась в из­гна­нии. На­ко­нец по прось­бе ино­ков игу­мен поз­во­лил ей воз­вра­тить­ся в мо­на­стырь вме­сте с мла­ден­цем, где она два го­да про­жи­ла в за­тво­ре, по­учая ре­бен­ка стра­ху Бо­жию. Игу­мен оби­те­ли по­лу­чил от Бо­га от­кро­ве­ние, что грех ино­ка Фе­о­до­ра про­щен. Бла­го­дать Бо­жия пре­бы­ва­ла на ино­ке Фе­о­до­ре, и вско­ре все мо­на­хи ста­ли сви­де­те­ля­ми зна­ме­ния, со­вер­шив­ше­го­ся мо­лит­ва­ми по­движ­ни­цы. Од­на­жды в той мест­но­сти во вре­мя за­су­хи пе­ре­сох­ли все ис­точ­ни­ки во­ды. Игу­мен ска­зал бра­тии, что толь­ко Фе­о­дор смо­жет от­вра­тить бед­ствие. При­звав пре­по­доб­ную, игу­мен ве­лел ей при­не­сти во­ду из вы­сох­ше­го ко­лод­ца. По бла­го­сло­ве­нию игу­ме­на пре­по­доб­ная Фе­о­до­ра при­нес­ла во­ду, по­сле че­го во­да в ко­лод­це уже не пе­ре­сы­ха­ла. Сми­рен­ная Фе­о­до­ра го­во­ри­ла, что чу­до со­вер­ши­лось по мо­лит­ве и ве­ре их игу­ме­на.

Пе­ред смер­тью пре­по­доб­ная Фе­о­до­ра за­тво­ри­лась в кел­лии с от­ро­ком и за­ве­ща­ла ему лю­бить Бо­га, по­ви­но­вать­ся игу­ме­ну и бра­тии, хра­нить мол­ча­ние, быть незло­би­вым и крот­ким, из­бе­гать сквер­но­сло­вия и празд­но­сло­вия, лю­бить нес­тя­жа­тель­ность, вспо­ми­нать их ски­таль­че­скую жизнь. По­сле то­го, став на мо­лит­ву, она в по­след­ний раз про­си­ла у Гос­по­да про­ще­ния гре­хов. Вме­сте с ней мо­лил­ся и от­рок. Ско­ро сло­ва мо­лит­вы за­мер­ли на устах по­движ­ни­цы, и она спо­кой­но ото­шла в гор­ний мир († ок. 474–491).

Гос­подь от­крыл игу­ме­ну о ду­хов­ном со­вер­шен­стве ино­ка Фе­о­до­ра и о его со­кро­вен­ной тайне. На­сто­я­тель, дабы снять кле­ве­ту с по­чив­шей, в при­сут­ствии на­сто­я­те­ля и бра­тии Енат­ской оби­те­ли рас­ска­зал о ви­де­нии и для удо­сто­ве­ре­ния от­крыл пер­си пре­по­доб­ной. Енат­ский игу­мен и бра­тия со­дрог­ну­лись от ужа­са за свое ве­ли­кое пре­гре­ше­ние и, при­пав к свя­то­му те­лу, со сле­за­ми про­си­ли про­ще­ния у пре­по­доб­ной Фе­о­до­ры. Из­ве­стие о свя­той по­движ­ни­це до­шло до су­пру­га пре­по­доб­ной Фе­о­до­ры. Он при­нял по­стриг в мо­на­сты­ре, где спа­са­лась его же­на. От­рок, вос­пи­тан­ный пре­по­доб­ной, так­же по­шел по сто­пам сво­ей при­ем­ной ма­те­ри. Впо­след­ствии он стал игу­ме­ном это­го мо­на­сты­ря.

Рекомендуем

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

©2004-2017 — При использовании материалов ссылка обязательна.

Оценка 4.7 проголосовавших: 327
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here